• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • kattnos
    soofa skrev 2017-11-14 06:26:11 följande:

Jag trodde det skulle bli samma här, första ultraljudet på kliniken och sen resten på hemmaplan.

Ja så trodde jag var "standard" men uppenbarligen är det olika.
  • kattnos
    NeaK skrev 2017-11-04 17:58:16 följande:
    Nu finns det en grupp som heter BF juli 2018 och den är hemlig! Vill ni gå med i den så skickar här ett PM med mail som ni använder på FB så lägger jag till er! :)
    Här för de som vill gå med i Fb-gruppen! (Har skrollar en stund nu;))
  • kattnos

Då har jag bokat in inskrivning på MVC den 27/11 - nu börjar det kännas mer på riktigt :)

• Okänd33

Är rätt avundsjuk på er andra som får inskrivning på mvc så tidigt. Jag bor i Stockholm och ringde igår. Är 4+5.

Fick tid 18 december haha. ^_^

Aja, får längta tills dess helt enkelt.

Är så jävla glad, lycklig, livrädd, skraj, orolig och allt på en och samma gång.

• kattnos
    Okänd33 skrev 2017-11-14 09:56:17 följande:

Är rätt avundsjuk på er andra som får inskrivning på mvc så tidigt. Jag bor i Stockholm och ringde igår. Är 4+5.

Fick tid 18 december haha. ^_^

Aja, får längta tills dess helt enkelt.

Är så jävla glad, lycklig, livrädd, skraj, orolig och allt på en och samma gång.

Oj, haha.. jag tyckte ändå att det kändes ganska tidigt, sköterskan sa "ja nu är det många som skriver in sig så jag har inga tider nästa vecka.." haha vad olika det kan vara :)

Men vi får tro och hoppas att våra frön växer som de ska ändå :) Visst är det ett inferno av känslor!
  • soofa

Åh, vad kul! Jag har försökt men här verkar de omöjliga att komma i kontakt med..

kattnos skrev 2017-11-14 08:40:38 följande:

Då har jag bokat in inskrivning på MVC den 27/11 - nu börjar det kännas mer på riktigt :)

• Horisonten

Hej allihopa!! Hur mår ni och hur går det för er? :)

Här går det bara bra. Trött är jag och somnar ofta i soffan och fått väldigt oren hud i ansiktet senaste dagarna. Sen har vi då illamåendet. Det blir värre och värt vilket jag räknat med. Med tanke på mina tidigare 2 graviditeter så har jag ju haft hyperemis gravidum. Men än så länge kräks jag inte iallafall,men nog bara en tidsfråga. Är ju bara i v 5 4+5 enligt senaste mensen eller ev v 6 5+0. I söndags fock jag ta en postafen för jag mådde så illa och skulle iväg och fira farsdag. Funkade okej men kände lite. Idag så hade jag nog egentligen behövt ta en postafen också men för stressig morgon. Får se hur de fortsätter och hur länge detta funkat och de funkar med postafen. Det enda som är positivt är att de känns bra att illamåendet är kvar och starkare då känns de som allt är som det skall. Och att bebis biti sig fast för och stanna i magen. Det lugnar mig lite. :) Längtar till måndag då har jag flesta inskrivning/hälsosamtalet med min barnmorska :)

• kattnos
    Horisonten skrev 2017-11-14 10:35:24 följande:

Hej allihopa!! Hur mår ni och hur går det för er? :)

Här går det bara bra. Trött är jag och somnar ofta i soffan och fått väldigt oren hud i ansiktet senaste dagarna. Sen har vi då illamåendet. Det blir värre och värt vilket jag räknat med. Med tanke på mina tidigare 2 graviditeter så har jag ju haft hyperemis gravidum. Men än så länge kräks jag inte iallafall,men nog bara en tidsfråga. Är ju bara i v 5 4+5 enligt senaste mensen eller ev v 6 5+0. I söndags fock jag ta en postafen för jag mådde så illa och skulle iväg och fira farsdag. Funkade okej men kände lite. Idag så hade jag nog egentligen behövt ta en postafen också men för stressig morgon. Får se hur de fortsätter och hur länge detta funkat och de funkar med postafen. Det enda som är positivt är att de känns bra att illamåendet är kvar och starkare då känns de som allt är som det skall. Och att bebis biti sig fast för och stanna i magen. Det lugnar mig lite. :) Längtar till måndag då har jag flesta inskrivning/hälsosamtalet med min barnmorska :)

Oj vad mycket symptom du har! Jag har mest ett molande i nedre delen av magen och sen blir jag lätt andfådd. Andra symptom kommer och går men överlag mår jag nästan som vanligt! Jag är trött stundvis men pigg för det mesta, luktsinnet har nästan inte påverkats alls.. Men har tagit två positiva test och ett hcg-blodprov som också var positivt så jag är gravid, utan tvekan! Jag tror att jag är V 6 5+1 enl senaste mens.. men mycket kan ju ändras gällande symptom och vad jag har läst så har du haft jobbiga graviditeter bakom dig?
  • Sopp

Har nyligen plusat med tredje barnet, bf 26 juli. Det här kommer låta så dumt, men jag trodde inte det skulle gå så fort (1a försöket) och nu nästan hoppas jag att det inte tar sig som det ska de närmaste veckorna. Jag får lite panik, hur ska vi orka? Och får jag någonsin gå ut o träffa vänner igen?!

• Horisonten
    kattnos skrev 2017-11-14 10:57:52 följande:

Oj vad mycket symptom du har! Jag har mest ett molande i nedre delen av magen och sen blir jag lätt andfådd. Andra symptom kommer och går men överlag mår jag nästan som vanligt! Jag är trött stundvis men pigg för det mesta, luktsinnet har nästan inte påverkats alls.. Men har tagit två positiva test och ett hcg-blodprov som också var positivt så jag är gravid, utan tvekan! Jag tror att jag är V 6 5+1 enl senaste mens.. men mycket kan ju ändras gällande symptom och vad jag har läst så har du haft jobbiga graviditeter bakom dig?

Kanske inte tänkt så mycket på det hihi :p att bli andfådd snabbt kan jag skriva upp på. Har ingen molvätk direkt,ibland svagt. Men känner mig mest öm och att det drar i underlivet liksom. Men skönt att du mår som vanligt ändå :) men ändå fått bekräftat graviditeten med blodprov :) ja symptomen brukar väl vara som starkast tror jag vid v 7-8. Ja haft mycket jobbiga graviditeter. Hade 2 missfall innan dottern. Med dottern mådde jag riktigt illa och kräktes och tappade 2-3 kg i vikt och var så orolig för missfall igen. Sen med sonen mådde jag också dåligt och kräktes så fick åka in och få dropp på gynaktuen. Fanns inte lika bra medicin då som jag hade med dottern. Sen fick jag kraftig foglossning så fick ha krukor med honom och även gaavidutesklåda. Så varit tufft. Men det är så värt det!! Skulle göra de miljoner gånger om och därför jag ändå gör detta en 3 gång!! :) <3 men de kommer nog bli tufft så mycket stöd ifrån nära och kära kommer ju att behövas.
Svar på tråden Bf juli 2018