Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

kattnos skrev 2018-05-28 08:25:40 följande:

Idag behöver jag lite pepp. Jag känner mig trött, stor och tung. Jag har gått upp 1,6 kg på en vecka. Jag börjar få ont i kroppen, främst ländryggen. Jag kan inte ligga på rygg eller sitta bakåtlutad sedan månader tillbaka. Och det är drygt 1,5 månader till bf. Visst kommer det bättre dagar? Vet att mina bekymmer är små i jämförelse men idag är det segt alltså... :(

Men du, man FÅR känna så där när man är höggravid. Jag har 40 dagar till BF och det känns olidligt långt!

Jag har gått upp (åtminstone) 22 kilo hittills och känner mig stor, tung och otymplig mest hela tiden. Ständigt dåligt humör och kort stubin också. Och så himla kissnödig hela tiden! Varje gång jag böjer mig ner så blir jag kissnödig. Det känns som att jag aldrig har bättre dagar, men jämfört med när jag mådde som sämst så mår jag jättebra nu.

Det jobbigaste är ändå att jag VILL kunna springa och hoppa och leka med mitt barn men jag kan knappt ens sitta bekvämt längre :/
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-05-29 09:52:52 följande:

I natt drömde jag att förlossningen startade. Fick en liten pojke och det gick superfort och gjorde inte ont alls. :) Haha. Så snopet att vakna och inse att det är över 2 månader kvar. Har ni bestämt namn eller funderar ni? Vi kan inte bestämma oss. Inget känns helt rätt.

Vi har ett namn men jag är inte så positiv till att bestämma nåt innan bebisen är född. Så det är ett arbetsnamn just nu, så får vi se sen.
  • Iowhannah

Usch vad sega dagarna är nu! Jag är superkass i magen (med sonen hade jag både förstoppning och hemorrojder vid det här laget), ständigt törstig pga värmen, ständigt kissnödig pga bebisen och det känns som om någon har kört upp en tennisboll i mitt underliv!

Jag orkar ingenting längre, bara att stå upp känns fysiskt ansträngande. Jag hoppas på att få in en massa vila innan helgen, då vi ska se Iron Maiden (sittplaser såklart), annars lär jag vara helslut efter den kvällen.

• Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-05-29 14:42:17 följande:

Japp. INES bor därinne

Det är ett fint namn! Vi har en liten Alice (för tillfället) :)
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-05-30 11:10:57 följande:

Hur mår ni alla blivande mammor? 36 dagar kvar här o hoppas hoppas liten kommer några dagar innan bf, det har syskon gjort så håller tummarna! Mitt illamående har börjar smyga sig på igen, det är toppenrart i denna värme. Inte!

Annars är det mest lugna o lata dagar i solen/stranden! Är så sjukt varmt så jag blir helt utslagen här! Svårt o sova på nätterna, hitta bra sovställningar, mkt upp o kissa, typ varannan timme o sen mkt drömmar på det!! Förvärkar har börjat komma en del, aldrig haft med dom två tidigare barnen! Så det är något nytt. Huaaa. Enorm trötthet o skuldkänslor över att man inte orkar så mkt.. usch.

Känns så overkligt att vi snart blir 5 här hemma! Har inte köpt nånting än men är sugen på att snart börja.

Fler med lugna barn i magen? :) bebis här har varit ganska lugn sen start, aldrig nå större sparkar, mer svep o bök, buffande rörelser! Nu guppar magen till då o då men inga cirkusövningar direkt, lite trist men men :)

Hoppas ni alla mår bra iaf <3

Overklighetskänslan finns här också. Jag vill så gärna ha graviditeten avklarad men det är så svårt att tänka att det innebär att vi kommer vara en till liten person i familjen. Jag är också sugen på att köpa nåt, typ ett klädesplagg eller ett gosedjur eller så, trots att jag har lovat mig själv att inte göra det. Jag får väl ta med sonen så får han välja ett gosedjur till bebisen :)

Jag mår rätt tråkigt nu. Känner mig arg och osocial mest hela tiden. Jag försöker ge min familj den lilla sociala tid jag orkar med men helst vill jag bara vara själv, vilket är svårt eftersom sambon råkade få en massa extraledigt från jobbet.

I natt drömde jag att bebisen föddes. Det var en superförlossning, när krystvärkarna började så hånglade vi som smärtlindring. Två dagar efter förlossningen så syntes det inte alls på mig att jag nyss varit gravid, och det kändes inte heller. Sen så visade det sig att det hela hade varit en dröm (i drömmen). Så jäkla meta.

Haha! Jag har en vild bebis och blir lite avundsjuk när du skriver att din är lugn. Här får jag vilda protester om jag sitter eller ligger, enligt henne, fel.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-05-30 12:58:16 följande:

Malva är jättefint men sambon är inte så glad åt det. Får se vad det blir när hon kommer. Vi har aldrig bestämt namn innan de har tittat ut, har liksom inte stämt.

Min bebis är inte heller lugn i magen. Hade väldigt gärna fått en lugn bebbe nu efter mina två vildingar som jag har sedan innan.

Vore ju kul om någon kunde föda snart så man fick upp hoppet om att det börjar närma sig. :)

Jag ställer mer än gärna upp! Dock tycks inte bebisen hålla med där :/
  • Iowhannah

Jag hade besök hos bm på förmiddagen. Hb hade stigit från 114 till 123 på bara tre veckor och som jag misstänkte så ligger lillan med huvudet neråt. Vi tog t o m en liten tjuvkik med deras portabla ul-maskin och fick se hur hon snuttade alt. drack fostervatten och hur hon övade på att andas. Himla gulligt faktiskt! Det var bara synd att resten av familjen inte var med (vilket var planen), men sonen blev sjuk i natt och passar på att ha en massa feber nu. Lagom bra tajmat när sambon och jag ska till Stockholm och se Iron Maiden i morgon -.-

• Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-05-31 14:08:53 följande:

Jag har köpt mitt första babyplagg

Nytvättat.

-Men är det inte lite stort för en nyfödd?

Det står strl. 50/52. 0-2 månader.

De flesta fullgångna bebisar har den storleken när de föds. Sen kan man ha den oturen vi hade att få en bebis som går direkt på storlek 56 i kläder, 16/18 i strumpor och 2 i blöjor...
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-05-31 15:18:40 följande:

Jag menar att Siffrorna stämmer men tröjan ser för stor ut för en nyfödd. Därför lade jag måttbandet under

Men det är väl inte hela världen? Bebisar växer ju, och snabbt dessutom!
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-05-31 15:55:35 följande:

Men jag har hört att de kan fastna och kvävas om kläderna är för stora?

Det har jag aldrig hört. Det ska nog vara betydligt större kläder isf, typ om man sätter långärmat i storlek 68 på en helt nyfödd. Det är iaf vad jag kan tänka mig.
Svar på tråden Bf juli 2018