Mamma till S skrev 2018-05-30 11:10:57 följande:
Hur mår ni alla blivande mammor? 36 dagar kvar här o hoppas hoppas liten kommer några dagar innan bf, det har syskon gjort så håller tummarna! Mitt illamående har börjar smyga sig på igen, det är toppenrart i denna värme. Inte!
Annars är det mest lugna o lata dagar i solen/stranden! Är så sjukt varmt så jag blir helt utslagen här! Svårt o sova på nätterna, hitta bra sovställningar, mkt upp o kissa, typ varannan timme o sen mkt drömmar på det!! Förvärkar har börjat komma en del, aldrig haft med dom två tidigare barnen! Så det är något nytt. Huaaa. Enorm trötthet o skuldkänslor över att man inte orkar så mkt.. usch.
Känns så overkligt att vi snart blir 5 här hemma! Har inte köpt nånting än men är sugen på att snart börja.
Fler med lugna barn i magen? :) bebis här har varit ganska lugn sen start, aldrig nå större sparkar, mer svep o bök, buffande rörelser! Nu guppar magen till då o då men inga cirkusövningar direkt, lite trist men men :)
Hoppas ni alla mår bra iaf <3
Overklighetskänslan finns här också. Jag vill så gärna ha graviditeten avklarad men det är så svårt att tänka att det innebär att vi kommer vara en till liten person i familjen. Jag är också sugen på att köpa nåt, typ ett klädesplagg eller ett gosedjur eller så, trots att jag har lovat mig själv att inte göra det. Jag får väl ta med sonen så får han välja ett gosedjur till bebisen :)
Jag mår rätt tråkigt nu. Känner mig arg och osocial mest hela tiden. Jag försöker ge min familj den lilla sociala tid jag orkar med men helst vill jag bara vara själv, vilket är svårt eftersom sambon råkade få en massa extraledigt från jobbet.
I natt drömde jag att bebisen föddes. Det var en superförlossning, när krystvärkarna började så hånglade vi som smärtlindring. Två dagar efter förlossningen så syntes det inte alls på mig att jag nyss varit gravid, och det kändes inte heller. Sen så visade det sig att det hela hade varit en dröm (i drömmen). Så jäkla meta.
Haha! Jag har en vild bebis och blir lite avundsjuk när du skriver att din är lugn. Här får jag vilda protester om jag sitter eller ligger, enligt henne, fel.