Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

malikan skrev 2018-06-02 11:39:04 följande:

Hmm måste nog börja tvätta upp kläder och filtar och börja planera bbväskan... Känner mig så otaggad och inte redo för detta! Så svårt att greppa att det kommer komma en ny bebis igen om typ max 5 veckor! Helt galet

Jag håller helt med! Tvätta bebiskläder, skriva förlossningsbrev och packa bb-väskan känns allt så overkligt och långt bort. Och då går jag in i vecka 36 i morgon...

Med sonen greppade jag det förvisso inte förrän i vecka 38-39 men det känns som att det var en större omställning. Då skulle det plötsligt finnas ett barn med i leken, nu ska det finnas ETT TILL barn i leken.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-06-02 21:03:03 följande:

Är i v 35 nu. Idag har det varit riktigt jobbigt i värmen alltså. Är en riktig gnällspik. :(

Samma här. Mina fötter är två geléklumpar, trots att jag idogt använder stödstrumpor -.- Började gråta av ren utmattning förut när sambon föreslog att jag skulle sätta mig med fötterna i ett kallt fotbad. Jag ville bara få må dåligt och klaga lite, utan att få konstruktiva förslag på lösningar.
  • Iowhannah

Jag har också jättesvårt för mat i värmen! Ännu mer nu än vanligt. Det blir många sallader och mackor, kan man säga.

Jag tänker ofta att jag ska göra mer smoothies men det blir liksom aldrig av. Det vore perfekt frukost för hela familjen nu när det är så varmt!

• Iowhannah

Jag har också en hel del sammandragningar. De kommer lite när som helst, både vid vila och vid aktivitet. Jag har även börjat känna ett ökat tryck neråt och trots att jag bara är i vecka 35+2 så letar jag redan förlossningstecken. Känner mig så himla klar med det här!

• Iowhannah
    Madlajns02 skrev 2018-06-05 22:14:52 följande:

Tjejer, har ni packat BB-väskan? Vad får man inte glömma?

Tofflor och mjukt toapapper! Och cerat.

Sen kan du skippa nagelklippare, den första månaden ska man bara fila eller riva av bebisens naglar.
  • Iowhannah

Nu har jag sorterat och vakuumpackat alla urväxta bebis- och barnkläder. Storlek 56 ska tvättas (tänk vad pyttigt allt är!) och så ska vi få en del i storlek 50 av några vänner.

Jag har även köpt ett par tofflor att ta med till bb.

Förlossningsbrev och bb-väskan står näst på tur, det är bara så svårt att få arslet ur vagnen. Och att få tid till det.

Det känns ändå skönt att bebisen kommer på sommaren, man slipper kånka med sig overall och grejer.

• Iowhannah

En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?

Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).

Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.

• Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-06-06 13:05:09 följande:

Varför? Om man river blir det inte rakt

Nej men utseendet känns tämligen oviktigt. Första månaden så sitter nageln ihop med huden på ett annat sätt än på en större bebis, så det är väldigt lätt att klippa fel och skada det lilla fingret.
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-06 15:43:39 följande:

Jag hade vart lycklig om nån berättat vid mitt första barn hur mycket som faktiskt kan komma och hur stora klumpar som kommer, bläää, nu fick jag avslagsångest, haha

Hahaha! Avslagsångest, vilket perfekt ord! :D
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-06 15:13:27 följande:

Jag fick tabletter på BB för att inte få mjölk. Vad jag minns hade jag vanlig bh när jag åkte hem, brösten hann aldrig svullna upp (mer än att gravidsvullenheten satt kvar möjligtvis)

Åh vad bra, tack för svaret :) Bh:ar är bland det tråkigaste jag vet att köpa så jag är glad om jag slipper.
Svar på tråden Bf juli 2018