• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • alvinojuliansmamma
    Småbarnsåren skrev 2017-11-14 13:37:35 följande:

Stort grattis :) visst är det en mäktig känsla när man äntligen ser det där strecket på stickan :) tog mig säkert 10 minuter att verkligen inse att jag var gravid, var tvungen att läsa instruktionerna så jag inte fattat något fel :)

när är du beräknad?

Tack!! Ja, det är en riktigt mäktig känsla!! <3 Trots att man gjort det tidigare så är det obeskrivligt...

Är beräknad 23/7, du?
  • Pusselbiten88

Någon mer som väntar 3e barnet och är extremt trött!!? Var aldrig så här trött med dom

andra två.

Är i vecka 5+5.

• Pusselbiten88
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-14 13:16:05 följande:

Såååå nu kan jag inte förneka det här längre <3 :O BIM idag... har skrivit tidigare men nu är det verkligen verklighet att jag förhoppningsvis kommer bli trebarnsmamma i juli 2018 <3 <3 <3

GRATTIS :)
  • soofa

Nu så. Inskrivning den 21/11 och ultraljud den 29/11. :)

kattnos skrev 2017-11-14 08:40:38 följande:

Då har jag bokat in inskrivning på MVC den 27/11 - nu börjar det kännas mer på riktigt :)

• alvinojuliansmamma
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-14 15:01:29 följande:

Någon mer som väntar 3e barnet och är extremt trött!!? Var aldrig så här trött med dom

andra två.

Är i vecka 5+5.

Pusselbiten88 skrev 2017-11-14 15:02:04 följande:

GRATTIS :)

Jag väntar tredje barnet och är verkligen supertrött! Är bara i v 5...

Tack!! <3
  • eriwag

andra två.

Är i vecka 5+5.

Väntar fjärde och är helt slut. Skulle kunna sova hela tiden!!
  • kattnos

Ska bli spännande att höra om allas besök på mvc och så när det är dags, kanske för att detta är mitt första barn och jag inte riktigt vet vad jag kan förvänta mig.. pratade iaf med en jättetrevlig barnmorska som också kommer ta emot oss på första besöket så det känns tryggt.

• Iowhannah

andra två.

Är i vecka 5+5.

Nu väntar jag förvisso bara andra barnet men det är samma här, jag var trött med sonen men definitivt inte så här trött! I mitt fall tänker jag att det handlar om att förra gången så hade jag bara mig själv att tänka på och kunde ligga i sängen halva dagarna.
  • MaTery
    Zarina skrev 2017-11-14 12:23:50 följande:
    Jag plussade nyss oplanerat med fjärde barnet, trean är 1,5 år, så jag har också mycket panik känslor. Min man ville egentligen inte ha fler, jag blir gärna ha fyra, men kanske inte riktigt än.... ska på vul om ett par veckor för att kolla att det inte är utomkveds igen. Är dessutom livrädd för tvillingar eftersom amning ger 9 gånger högre risk för tvillingar.....
    Ger amning högre risk för tvillingar??? Oh no. Jag ammar min 3:a o är inte ung. Haha hur ska detta sluta!!??! Min man vill inte ha fler heller..
  • Cecilie

Jag håller på att gå under av oro! Har sån svag molande

värk i ena sidan, typ precis ovanför blygdbenet på höger sida. Strålar både ner mot ljumsken och upp mot äggstocksområdet. Jätteorolig för utomkvedshavandeskap. Men försöker tänka att det är typ ligamenten eller kanske urinvägsinfektion för jag kissar typ konstant. Ska till vårdcentralen imorgon. Pratade med kvinnokliniken som sa att det var för tidigt att avgöra om det var X. Någon mer som har samma typ av smärta? Fy alltså vilken ovisshet. Är i v 4+2.

Svar på tråden Bf juli 2018