Hermioney skrev 2018-03-12 19:08:16 följande:
Oj så sent. Då har du tur :) Jag har haft detta sen vecka 16 kanske och mammakläder sen vecka 8. Nu börjar jag känna av foglossning värre och värre.
Haha, kanske det. Men jag har använt gravidbyxor ett tag för att vanliga byxor tryckt för mycket på magen men det börjar mer och mer se ut som en riktig gravidmage nu :) Har dock inte känt någon foglossning än, tack och lov. Men det kommer säkert.
Iowhannah skrev 2018-03-12 20:17:44 följande:
Första barnet?
Jag började med gravidbyxor i vecka 8 och har inte kunnat dölja graviditeten sedan vecka 16-17 nån gång. Känns skönt att kunna ha tighta tröjor igen, nu när magen är rund och inte bara småfläskig.
Nåt jag inte kände med sonen, men som jag känner tydligt nu, är exakt åt vilket håll bebisen sparkar. Det är ganska häftigt ändå, att jag kan känna sparkarna även när hon sparkar mot min rygg (eller rakt på urinblåsan) :)
De sura uppstötningarna och halsbrännan är inte kul alltså! Jag är van vid att kunna sova middag direkt efter lunch, men nu kan jag inte lägga mig ner inom en timme efter jag har ätit nåt. Annars känner jag hur det liksom åker hiss i halsen och bröstkorgen :S
Ja, första barnet. Så det är kanske inte så konstigt att det. Tar lite tid :) men det är så olika ju..
Är glad för att min graviditet hittills varit så enkel. Knappt något illamående i början och än så länge få fysiska problem. Trött har jag varit men det hjälpte med hjärntabletter :)