Bf juli 2018
Hej o Välkommen o grattis till alla nya! :)
Hej o Välkommen o grattis till alla nya! :)
Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara hållt urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.
Vad tror ni är det kört är livrädd nu! :( :(
Jag var ju också prolog. Men testen kan visa svagt, och hcg fortfarande öka. Jag testade idag igen och fick ett lite starkare streck, men inte superstarkt, och HCG i blodet var på 203.
Jag var ju också prolog. Men testen kan visa svagt, och hcg fortfarande öka. Jag testade idag igen och fick ett lite starkare streck, men inte superstarkt, och HCG i blodet var på 203.
Här är bild som säger allt. HCG 14 tisdags och HCG 203 idag. Så väldigt tidigt i tisdags.
Jag fick aldrig någon inbjudan till gruppen så jag gör ett nytt försök ???? min mail är mamma_marie01@hotmail.com
Kl 15:30 är det Ultraljud idag. Hoppas så att vi får se ett tickande hjärta denna gången och slippa vårt 8e missfall på snart 4 år.
Jag är bara i vecka 7, snart 8. Väntar mitt första barn och påtal om symptomer och dylikt så såg jag att någon kommenterat att dem inte känner sig så gravida. Jag har så mycket symtomer att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Supersvullen mage, från mina små gulliga gelehallon till bröst till en D-kupa, molvärk mestadels hela dygn och illamående sen ska vi inte prata om tröttheten. Snälla säg att det finns någon mer som känner sig gravid! :D
Får nog avsluta här nu då jag fått en riklig blödning och mensvärk är i vecka 8 (7+4). Tänker att jag åker till gyn efter jobbet (kan inte gå ifrån *suck*) så misstänker missfall :(
Ska göra det. Trodde det med men när man lusläste så tog det bara emot medicinerade eller remiss efter 17 så får åka in imorgon. Tack för att du svarar <3
Hej allihopa. Hur mår ni? Jag är väldigt dålig på att vara aktiv här inne just nu. Då jag mår skit rent ut sagt. Var hos barnmorskan i måndags och gjorde första inskrivningssamtalet och tog provet. Bokade även ett tidigt ultraljus som blir den 20/12 <3
Sen vart jag hos vårdcentralen och fick lergigan Comp funkade jättebra på kvällen men inte sen dess. På onsdagen mådde jag så dåligt och trodde jag skulle kräkas när som helst men gick ändå men mådde galet illa. Så fick berätta för min chef hur det var då jag skulle ha möte med henne. Sen igår så kräktes jag flera gånger ock så även tabletten så var hemsk. Idag har jag hittills fått behålla tabletten men varit nära och kräkas flera gånger. :( Mår så jäkla dåligt och tar på mig så fysiskt och psykiskt. :( Så blir att ringa vårdcentralen igen och se om det finns något mer och göra. Iallafall så jag kan få en sjukskrivning,för detta går inte. Och detta är bara början det vet jag tyvärr. Och är bara i v7 6+1 idag.
Vill nog bara skriva av mig här. Hoppas ni andra mår mycket bättre än mig.
Så illa är det ej för mig ännu. Känner inget i rätt ställning när jag vilar. Men hugger till när jag ska upp. Sen så. Värk i höfterna så får vända mig ofta på natten. Tjock kudde mellan benen för att avlasta. Hade kryckor med barn nr 2. Men gör redan ont att vända sig i sängen bjag ska be om akupunktur
Vad fick du för tabletter Horisonten? Jag brukar få hyper emesis jag oxå varje gång! :(
Jag fick allra först typ i v 4 ta postafen men värdelöst,sen fick jag lergigan comp,sen lergigan,sedan primperan och till sist nu zofran/ondasetron. Men de är väldigt försiktiga med och ge den. De är sista sista alternativet och vissa läkare ?vågar? vill inte skriva ut de. Gynmottagningen vill inte skriva ut se fast jag hade de med min dotter utan var avdelningen jag låg på som gjorde det. Med sonen sa läkaren att de bara fanns lergifan och få så de enda jag fick och fick kämpa. De var som tur var inte lika illa med honom som med dottern och denna gången men ändå illa. Har du rappat vikt? Vilken vecka är du i?
Jag hade som molande mensvärk hela dagen åh började blöda senare på kvällen och åkte då in till akuten där det blev konstaterat.
Tack, hoppas på att få plussa nu våren 2018
Jo de som finns är väl postafen och lergigan och lergigan comp som skall vara helt okej för gravida och ta utan risker tror jag. Men de hjälper tyvärr inte för mig. Ja alltså som mina läkare har sagt så tvistar de om de lärda liksom om zofran/ondasetron. Många läkare är skeptiska och vägar inte ge de och som sagt de är ju absolut absolut sista alternativet och ge. Ja de finns risk för missbildning på hjärtat hos bebis men enligt mina läkare skall den inte vara så stor. Men jag är rädd och orolig. Men jag har inget val. Kunde inte hålla på att åka fram och tillbaka till sjukhuset för att bli inlagd med dropp hela tiden och tappa mer i vikt. Men jag hade ju verkligen försökt med alla andra tabletter och allt så gick inte längre. För både mig och bebis behövde jag dessa. Men kan man klara sig på lergigan eller primperan innan så skulle jag ta det först!! Men jag kunde kräkas 3 gånger om dagen trots primperan och inte kunna äta och dricka och ha ketoner i ruinet vilket man inte skall ha. Men vad för mediciner har du provat? För jag skulle inte prova zofran direkt just för bebis skull. Mitt illamående kom tidigt men även kräkningarna kom redan vid v 8-9.
Förstår att di behöver något när du är själv absolut. Jag hade aldrig klarat detta om inte min man vart pappaledig men prata med vårdcentralen elmer bm. Vårdcentralen skrev bara ut lergigan till mig. Sen var de kvinnokliniken gynavdelningen på sjukhuset som hjälpt mig. Detta har funkat med ondasetron men illamåendet är ju inte helt borta men kan äta lite och dricka även om jag får kämpa ibland. Kan vara uppe men inte mycket mer. Blir mycket sista och ligga i soffan. Men stor skillnad ändå. Min sömn blir inte störd pga iallamåendet längre så. Jag förstår. Denna graviditeten har varit ett helvete och först nu jag kam vara glad och längta även om jag är orolig.
Lycka till
Ja det har varit så tufft. Fick inte ens behålla vatten,ingenting. Fick sitta på en pall och försöka duscha när jag var tvungen för blev så yr och kändes som jag skulle kräkas när som. Vissa gånger fick jag toppa på min man för mådde så konstigt och dåligt så jag inte vågade röra mig. Gick kanske max 2-3 gånger på toaletten på ett helt dygn pga de fanns ju ingen vätska och liksom kissa ut.
Usch och fy jobbigt när ingen lyssnar. Mvc eller gyn eller kvinnokliniken kan inte hjälpa?
Ne blir svårt om man är ensam så klart. Innan de blev så illa som de var så kunde jag knappt ge frukost och mina 2 barn. Tacksam för att dagis tog emot och lät dem gå en hel vecka innan min man blev pappaledig innan var han tvungen att vabba vissa dagar gick inte annars liksom. Sista veckorna innan ondasetronen låg jag bara i sängen och grät och skrek om vartannat för måddd så dåligt och orkade inte mer. :( Skäms över de nu och att jag tänkte vad har jag gjort,är det värt det. Jag vet ju att det är det!! Det bästa jag har är ju barnen och faktum är att jag skulle faktiskt göra om de för att bara få dem. Men mitt i de hela ör det tufft.
Beklagar missfallen,vet hur de är hade 2 st innan mim dotter. Värsta jag varit med om. Men hoppas denna vill stanna hos dig <3
Ja naturen är märklig på många sätt. Både bta och dåliga.
Zofran och ondasetron är samma sak,samma verksammaämnen men tror de är ondasetron som är lite billigare. Funkar precis lika bra,märker ingen skillnad alls. Vet inte om de är ?snåla? med den också då den kostar GALET mycket pengar för en medicin.
Lycka till med allt och Gott Nytt År :)
Nu har illamåendet börjat bli värre! :( När jag åt blev det bara ännu värre konstigt nog! Borde ju bli tvärtom!? Tog en lerigan för en o halv timme sen som självklart inte funkar! Kan man ta två st?
Hej
Jag har lite funderingar över missfall. Är såklart orolig som alla andra här.
Jag är i v13 (12+3) och har gjort ett ultraljud i V9 och ett för en vecka sen, så i ca v12, allt såg jätte bra ut båda gångerna.
Nu kommer det dröja fram till mitten av februari innan jag för göra det igen, och jag är orolig..
Jag undrar om det kan vara så att jag kan få missfall fram tills dess UTAN att märka av det? Hur tusan slappnar man av under denna ständiga väntan , kommer mannågonsin göra det?!