mamadada skrev 2017-12-20 22:40:30 följande:
Härligt att höra att du mår bättre :) du som också har hyperemesis, har du fortfarande kvar extra luktinnet? Går in i vecka 12 imorgon,och super luktsinnet tår kål på mig!!!!!!! Mår illa konstant men kommer det minsta lilla lukt,då spyr jag på en gång. Och ja,allt luktar,sköljmedel,min man,min dotter,KYLSKÅPET,en speciellt skåp i köket där jag haft doftljus ja allt mellan himmel och jord. Trapphuset.....hjälp mig. Jag hoppas luktsinnet försvinner snart för snart pallar jag inte mer.
Åh tack snälla :) ja jag har kvar det men inte alls så superkänsligt som de var för några veckor sedan. Då kunde jag känna sonens bajsblöjor på mils avstånd och hade svårt för när mannen lagade mat,satt på kaffe,eller borstat tänderna även om han inte var preci intill mig. Haha. Hade så ont av mintdoften från tandkrämen. Eller när dottern kom hem från förskolan och den speciella doften som sitter i kläderna,BLÄ!! Det är lugnare som sagt nu men känsligare än normalt. Går inte gärna in i kylen,eller är i köket om de skulle vara någon disk som inte fått plats i maskinen. Kan inte byta blöja på min son än men de är stor skillnad mot hur det varit.