• malikan

Bf juli 2018

Sopp skrev 2018-02-18 14:56:42 följande:

Någon fler som känner sig energilös? Jag känner mig HELT dränerad på energi, spelar ingen roll om jag får sovmorgon eller barnvakt, orkar typ inte gå en meter utan att behöva en tupplur. Och när jag äntligen får ta en tupplur mår jag illa efteråt. Skitsur är jag också!

Jag! Har dock dåligt järnvärde men att sova 16 timmar om dygnet är inga problem här!

Som tur är har jag inga småbarn utan dom klarar sig hyfsat men är helt urlakad...
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-18 17:28:21 följande:

Här så är illamåendet fortfarande kvar,men har ju aldrig försvunnit heller så. Men har ju hyperemesis så. Och tar fortfarande starka mediciner. Går för det mesta bra,men märkt lite senaste veckan kanske att det vissa dagar varit att jag mår illa.

Sen foglossningen blir ju verkligen verkligen inte bättre. Utan bara värre och värre för varje dag,ibland för varje timme under dagen känns de som. Ryggen,höfterna,framfogen där mellan benen,ljumskarna och ibland ner i låren. Kan vissa dagar inte gå knappt. Sover med gravidkudde och bara på sidorna. Kan ändå sova hyfsat men visst vaknar 1-2 gånger per natt och kan ha svårt och somna om. Men ändå okej.

Men dock blivit sååå trött igen. Sover gärna middag men ändå helt slut på kvällarna och somnar kanske vid 20-.30-21 i soffan eller vill lägga mig då. Funderar på om jag ve har långt järnvärde. Att det är därför jag är trött igen. Men återstår och se.

I övermorgon är det iallafall dags för RUL. Som jag längtar men samtidigt börjar jag bli så nervös!! Känner ju dock bebis. Tycker jag känner mer och mer för varje dag och tydligare rörelser så det är riktigt mysigt!! :) Mrn skall bli spännande med RUL. Men känns som ju närmare vi kommer desto längre bort känns det. Som dagarna och timmarna blir längre konstigt nog. Haha :p

Visst var det någon mer som skall göra RUL i veckan?

Jag har rul på fredag! Jättenervös.. både jag och mannen har tagit ledigt hela dagen så hoppas bebis är frisk så vi kan shoppa efteråt!
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-18 18:28:37 följande:

Åh jag förstår dig. Likadant här. Eller jag är ju sjukskriven men mannen har tagit ledigt. Så vi hoppas allt ser bra och fint ut. Så vi kan mysa med att köpa något till bebisen efteråt,inte köpt något men behlver inte så mycket heller. Då vi har både pojk och flickkläder. Men något är kul. Och ha en mysig lunch tillsammans och även fira mannen som fyller år då :)

Känner du bebis något? Vilken vecka är du i?

Jag kommer vara i v 18+5 på tisdag. Tyckte de kanske var på snud försent för RUL,men kanske de inte är. Vilken vecka var ni andra i när ni gjorde RUL?

Jag har inget sparat, skulle inte ha fler barn, haha

Jag känner små små sparkar bara, misstänker att moderkakan är i framvägg

Jag kommer va i 19+0
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-18 19:19:19 följande:

Hihi jag förstår. Jag har sparat allt. Så svårt för att slänga sådant. Sen ville jag ju gärna ha en till efter sonen även om mannen var lite mer tveksam i början. Men jag har alltid velat ha många barn. Men varit tveksamma pga hypermesisen som jag får och den fruktansvärt hemska foglossningen. Men en till blev det men detta är vår sista :)

Åh mysigt. Spännande och se vad de säger. Men skönt ich känna ändå :) Okej då kanske inte mitt RUL är så sent som jag tror då. Minns inte vilken vecka jag var i när jag väntade dottern och sonen och gjorde RUL.

Har oxå haft hemsk foglossning och var därför jag kände att 2 räckte... nu fyller sista 5 i år så har hunnit glömma ;) lider av för tidiga värkar med så sista graviditeten var riktigt smärtsam!

Denna är jag mest trött på folk, har på nåt vänster lyckats gå upp massor redan vilket leder till att folk slänger ur sig tjockis hela tiden, samt idag fick jag höra att jag borde amma för då går man ner snabbt i vikt. Amning är känsligt för mig samt vikten så blev så himla ledsen
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-02-18 21:02:01 följande:

Sånt där är så jävla vidrigt! Folk ska ge blanka fan i andras vikt och ev val att amma! Och varför är det så jävla viktigt att gå ner i vikt snabbt efter en förlossning? Varför får man inte bara vara? Tänk om du inte ens VILL gå ner en massa i vikt sen, det ska inte spela någon roll, speciellt inte för någon annan än dig!

När jag läser om hur en del i tråden blir behandlade pga graviditet och viktuppgång osv så känner jag mig rätt glad över att vara sjukskriven och slippa höra dömande ord (från någon annan än min störda hjärna). Jag lider så med er!

Ja jag har fullt upp med graviditeten just nu och kan man få leva i nuet och slippa bli påtvingad att tänka på nån viktnedgång. Svarade bara på det att det skiter jag i. Min största önskan är att jag och bebisen kommer må bra, vikten är mitt minsta bekymmer!
  • malikan
    Sopp skrev 2018-02-18 22:44:15 följande:

Men vad är det för sjuka människor ni har i er omgivning?! Låter heeeeelt absurt med alla nedsättande kommentarer

Ja det är helt sjukt. Min sambos familj är överlag väldigt viktfokuserade vilket gör att jag inte orkar vara där så mycket. Min syster höll på att gå bort i anorexia för 1.5 år sedan vilket dom vet om, jag har flera gånger påtalat när dom vikthetsar att jag är glad så länge jag KAN äta och får må bra. Senast i förrgår delade jag ett inlägg om vikthets på min fb och bad folk rent ut att hålla käften om allt ang vikt vilket svärmor gillade, och sen igår är det första man hör hej tjockis när man kommer och tips hur jag ska gå ner efter förlossningen.
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-02-19 07:40:42 följande:

Jag vet inte om det funkar med folk man har såpass nära, men när jag fick kommentarer om mitt utseende och min vikt förra graviditeten så sa jag alltid samma sak tillbaka. Påpekade någon att jag hade blivit stor så svarade jag med ett syrligt tack detsamma. De flesta fick sig nog en liten tankeställare.

Ja nu känner jag att jag kan inte förtydliga mer att jag inte uppskattar sånt. Min man sa när hon sa hej tjockis att så säger man väl inte, hennes svar blev att hon nu kan säga det med gott samvete. Känner att nästa gång svarar jag med hej knubbis eller nåt tillbaka, orkar inte vara trevlig mer
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-23 07:51:11 följande:

Jag kissade också innan. Kanske 15 min innan. Och hon såg allting. Hade jag inte kissat innan så hade jag nog kissat på mig. Haha. Så kissignödig som jag var och hon trycker ju en del när hon gör undersökningen med så.

Lycka till :) Skall ni ev ta reda på kön?

Jag typ kissar ner mig så fort jag ligger på rygg så det får räcka isåfall :D

Ja, jag hoppas bäbis är medgörlig!
  • malikan

En frisk liten flicka verkar det vara!

Kommer dock få ett ul i v 32 för moderkakan ligger för utgången just nu! Men brukar rätta sig till sa hon så hoppas på det!

Svar på tråden Bf juli 2018