Inlägg från: ostbågen |Visa alla inlägg
  • ostbågen

Bf juli 2018

asterisco skrev 2018-07-24 19:39:44 följande:
    Ja, jag har orkat åka och bada men sen är jag bara trött och somnar direkt när jag kommer hem. Ska försöka hitta någon serie nu tänkte jag och imorgon tänker jag nog bara vara hemma. Är så less! Har lärt mig virka via youtube & virkat 3 barnvagnsmobiler och massa annat de senaste veckorna, men nu på övertiden känns inget kul...

Ja, jag har typ skrivit till alla som frågat ?hon kommer när hon är redo, jag lovar att höra av mig då!? Men ändå har två av vänner frågat VARJE dag ?känner du ngt? Är du på FL?? Deras barn kom 3 dagar & 5 dagar innan bf. Lyckostar...

Mina förvärkar och sammandragningar är puts väck, förut hade man ju lite förhoppning iaf.

Gud vad bitter jag är nu, riktigt dålig dag! Ska dra täcket över huvudet och sova nu!

Heja oss alla som passerat BF, snart är glädjen här och våra efterlängtade små hjärtan!
    Haha jag håller helt med dig och jag är bara på bf+1. Jag trodde inte alls att jag skulle känna såhär då jag för bara någon vecka sen var helt inne på att "jag räknar med att den kommer i augusti så slipper jag bli besviken blabla". Men tusan vad bitter man blir såhär när datumet har passerat även fast mycket pekar på att man går över första gången osv. 

Jag har också fått frågor från håll och kanter ifall han kommit, ska han inte komma snart, är du och föder..... dock bara ifrån en idag haha så hoppas på att folk ska lugna sig lite nu. 

Heja oss, tids nog är det "över" och våra bebisar är här! 
  • ostbågen
    Perpen skrev 2018-07-25 12:57:39 följande:

Har nån av er varit inne på kontroll för minskade fosterrörelser nån gång? Har en tid 14.30 men känner mig lite fjantig så vet inte om jag ska ta den eller inte. Är inte jätteorolig men bebisen har rört sig mycket mindre än vanligt det senaste dygnet.

Nej har aldrig ringt in fast nu de senaste dagarna tycker jag att "rörelsemönstret" är lite annorlunda men gissar på att det är trångt. Har iaf fått respons när jag aktivt försökt att känna något, så gissar att allt är som det ska. Hoppas kollen går bra, skriv gärna hur det gick.
  • ostbågen

Måste fråga hur har ni haft det med besök på mvc såhär på slutet? Jag var där 18/7, fick ny tid 1/8 hos en annan bm då min har semester. Om jag kommer gå på det besöket så är jag i 41+1, ska man verkligen inte kolla något däremellan? Bm har inte ens nämnt hinnsvepning utan sa bara att om jag går till 42+0 ska jag ringa till fl på morgonen för att ev. få tid för igångsättning om kroppen är redo.

• ostbågen
    kattnos skrev 2018-07-25 15:01:32 följande:
    Jag har gått en gång i veckan, de senaste besöken har varit i v 38+0, 39+0 och 40+0, mitt nästa besök är i morgon på 41+2 så något förskjutet. Har inte heller hört något om hinnsvepning så det kanske är olika på olika ställen.. Räknar iaf med att få veta hur det blir med ev igångsättning i morgon på mitt besök.
    Tycker det borde vara samma "regler" i hela landet, nu känns det så konstigt att vissa landsting har sån himla koll och det görs ultraljud, kollar flödet i navelsträngen, kollar tappen och om man ev, har öppnat sig samt gör hinnsvepningar hit och dit. 
    Såklart har man "oturen" att tillhöra landstinget där det inte hörs ett knyst om ovanstående. Känner bara att det känns lite olustigt att ha ett besök 39+1 och får nästa 41+1, speciellt med första barnet när man redan nojar över så mycket. Försökte ringa imorse för att se om det gick att få ett besök lite tidigare, men då hade dom inte ens telefontid öht idag pga. semster.. känns ju sådär. Obestämd 
  • ostbågen
    Åttionio89 skrev 2018-07-25 15:51:18 följande:
    En gång i veckan går man där jag bor de sista 3 gångerna, låter nästan som dom missat o boka en tid?
    Bm sa vid förra besöket "då bokar jag in dig om två veckor" så det känns som att blev rätt(?). Jag påpekade dock att jag tyckte det var långt bort och att jag hoppades på att inte behöva komma på besöket eftersom jag då skulle vara 41+1 då sa hon bara "nej vi får hoppas att du slipper det". Får kanske ringa imorgon bitti och se om det finns någon annan tid, men det gör det säkert inte skulle bara vara en bm på plats under dessa veckor.
  • ostbågen

Kul för er som det händer nåt för!

Ringde mvc imorse för att se om jag kunde få en tidigare tid, det fanns såklart ingen vilket jag iofs nästan kunde gissa. Fick dock till svar (från en bm jag aldrig träffat eller pratat med innan) "ser att det är ett v 41 besök, du vill inte föda barn istället för att komma hit" följt av ett låååångt skratt.. i vanliga fall hade jag inte brytt mig men nu blev jag helt ställd och ville nästan lägga på luren. Hade tänkt att fråga om hinnsvepning bl.a. men kände inte för att prata något mer med människan och efteråt så grät jag en skvätt haha mest pga irritation tror jag men brukar inte gråta mer än åt film i vanliga fall så sambon blev nog chockad.

Är verkligen förvånad över att jag reagerar såhär över att ha passerat bf för jag vet ju att det är vanligt speciellt första gången.

• ostbågen
    Längtar17 skrev 2018-07-28 09:38:02 följande:

Hur går det för er? Trodde att det skulle komma igång inatt pga mensvärk. Men nu ingenting.

Händer ingenting.. :( har känt lite ilningar/stick? i fiffi och när jag går/står kan det komma som en smärta i ljumskarna.

Känns som att bebis ligger jättekonstigt för jag kan nästan inte sitta upp och andas som vanligt, för magen (kroppsdelar/bebis) är verkligen precis under mina bröst och trycker. Tycker inte att den borde vara så högt upp nu? Detta har blivit värre de senaste dagarna.
  • ostbågen
    Perpen skrev 2018-07-28 11:00:13 följande:

Sådär har jag också! Känns som om bebisen ligger galet högt upp så det går inte sitta normalt. 

Här borta håller värmen på att ta kol på mig. Står verkligen inte ut. Hjälper inte ens att ligga framför fläkten längre, svetten bara rinner ändå och inte blir det bättre av att jag mår illa. :( :@

Dagens positiva är att jag idag (ÄNTLIGEN) packat färdigt bb-väskan. Eller nästan färdigt i alla fall. Ska bara ladda upp kameran och packa den med. Med 3 dagar kvar till bf så är det väl dags att bli klar med väskan. Hehe. 

Ja fy vi hade 33 grader igår och natten var sååå varm, kunde knappt sova. Är så galet trött på denna värme nu att jag bestämde mig för att idag ska den tusan inte få styra över mig. Har städat badrummet än så länge. :D

Men denna sjö av svett, så jobbigt!

Åh vad skönt att ha det gjort, jag har inte packat klart min men det viktigaste är nedpackat iaf.
  • ostbågen
    Längtar17 skrev 2018-07-28 11:39:37 följande:

Ja, tänk att vi lyckades pricka in att vara höggravida den varmaste sommaren på flera hundra år. En märker vilka som varit med om graviditet på sommaren. Nu kan jag inte gå någonstans utan att någon kommenterar hur jobbigt det måste vara. Lite gulligt. Min väska är packad men kommer då och då på saker jag missat.

Ja vi hade ju inte direkt tur med vädret enligt min mening. Har redan sagt att om vi ska/kan skaffa en till så vill jag verkligen inte vara höggravid en sommar till. Man får väl dock hoppas att inte varje sommar kommer se ut såhär framöver.

Känns som att jag packat ganska lite saker.. vill inte överdriva och ha med hur mycket som helst samtidigt vet man ju inte ifall man måste stanna kvar någon natt.
  • ostbågen
    Längtar17 skrev 2018-07-28 12:05:41 följande:

Det ska inte jag heller. Mellan oktober och april tror jag skulle vara bra :)

Jag packar mer och mer. Har sagt att det måste gå ner i min kabinväska. Räknar med att stanna på BB några dagar och komma i ordning. Tycker det svåra är snacks.

Dom har stängt ner BB här så man får bara vara kvar på eftervårdsavd. ifall "inte allt är bra" annars kan man ta in på patienthotell men vet inte vad jag känner för det riktigt..känns som att jag lika gärna kan åka hem då vi har ca. 10 min resa med bil.

Ja jag kommer ha med några bars, en liten påse godis + en liten choklad. 2 st 3 pack festisar (känns smidigt med sugrör och man kanske vill ha i sig något sött mellan allt vatten), även köpt en liten nyponsoppa + blåbärssoppa i festisförpackning. Vatten och saft kan man få på plats samt någon smörgås om man skulle vara jättehungrig (har jag läst iaf så hoppas det stämmer). Kiosken/caféet på sjukhuset stänger orimligt tidigt och det finns inget inom gångavstånd mer än en pizzeria så får se till att äta hemma så gott det går när det drar igång.

Har läst att vissa gör iordning mackor med olika röror som de fryser in och tar med sig, men tycker det känns bökigt.
Svar på tråden Bf juli 2018