Inlägg från: Längtar17 |Visa alla inlägg
  • Längtar17

Bf juli 2018

Sopp skrev 2018-07-27 08:16:17 följande:

Igår hade jag molvärk och förvärkar hela dagen. På kvällen kändes värkarna mer ?riktiga? och kom var 10e minut. Idag? Inget! Åå jag var så taggad på att inte gå över tiden även denna gång. BF idag, får väl vänta en vecka till. Körde en sista invägning idag på plus 16 kg vilket är ungefär samma som med de andra

Attans att det gick tillbaka! Får hoppas att det kommer igång igen idag. Hade tänkt ta tipset att göra nåt speciellt idag (bf) men jag orkar inte i värmen och efter två ganska intensiva dagar så får bli hemma.
  • Längtar17

Hur går det för er? Trodde att det skulle komma igång inatt pga mensvärk. Men nu ingenting.

• Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-28 11:13:35 följande:

Ja fy vi hade 33 grader igår och natten var sååå varm, kunde knappt sova. Är så galet trött på denna värme nu att jag bestämde mig för att idag ska den tusan inte få styra över mig. Har städat badrummet än så länge. :D

Men denna sjö av svett, så jobbigt!

Åh vad skönt att ha det gjort, jag har inte packat klart min men det viktigaste är nedpackat iaf.

Ja, tänk att vi lyckades pricka in att vara höggravida den varmaste sommaren på flera hundra år. En märker vilka som varit med om graviditet på sommaren. Nu kan jag inte gå någonstans utan att någon kommenterar hur jobbigt det måste vara. Lite gulligt. Min väska är packad men kommer då och då på saker jag missat.
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-28 11:46:02 följande:

Ja vi hade ju inte direkt tur med vädret enligt min mening. Har redan sagt att om vi ska/kan skaffa en till så vill jag verkligen inte vara höggravid en sommar till. Man får väl dock hoppas att inte varje sommar kommer se ut såhär framöver.

Känns som att jag packat ganska lite saker.. vill inte överdriva och ha med hur mycket som helst samtidigt vet man ju inte ifall man måste stanna kvar någon natt.

Det ska inte jag heller. Mellan oktober och april tror jag skulle vara bra :)

Jag packar mer och mer. Har sagt att det måste gå ner i min kabinväska. Räknar med att stanna på BB några dagar och komma i ordning. Tycker det svåra är snacks.
  • Längtar17

Jag har utgått ifrån att jag inte har tid till nåt så har bara med mig kläder, filt och kex. Tänker att jag nog får klara mig med telefonen annars (har nästan aldrig dator hemma heller). Tänker försöka stanna så länge jag får på patienthotellet för att få stöd då det är första barnet och jag inte har partner (mamma kommer vara där dock)

• Längtar17
    Perpen skrev 2018-07-28 17:12:05 följande:

Dock kan det ju ta ganska så lång tid innan man får ordentlig kläm på amningen och mjölken verkligen rinner till så där behöver man ha en del tålamod. :)

Jag har haft enorma problem med amningen med de andra barnen (p.g.a. massiv smärta). Så denna gång blev jag rådd att börja med amningsnapp och ha det direkt på bb så de får hjälpa mig att få ordning på den. Håller tummarna för att det ska hjälpa så jag lär nog vara kvar tills jag iaf fått ordning på hur jag använder dem. :)

Min slempropp har inte heller lossnat. Inte ens en microskopisk del av den har lossnat. :-/

Bra att ni har en ny strategi kring amningen så att det kanske inte känns lika stressande. Tror det är bra att känna själv vad en behöver i form av tid och stöd. Beror ju på barnet också.

Har idag varit och storhandlat, hoppas på att mycket av det behövs först efter BB.

Min slempropp har inte heller gått alls. Blev risig i magen i måndags men verkar inte vara ett tecken. Får sammandragningar ett par gånger per timme men få gånger dom gör ont.

Här är det klart svalare (pga att det blåser) idag. Skönt att kunna vara ute utan att lida alltför mycket.

Kattnos: förstår verkligen att bf+12 är tufft med eller utan värme!
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-28 19:13:34 följande:

Har tänkt på det där med lavemang och ska be om det när jag kommer in, känner att det sista jag behöver är att bajsa i den situationen. Sen så visst kommer det säkerligen lite för många som de inte ens vet om själva men det är ju skillnad på lite och att verkligen bajsa. Min bm sa självmant "lavemang får man när man kommer in om man vill ifall man varit förstoppad" så ska hävda en veckas förstoppning haha.

Det här har jag inte ens tänkt på. Men blir det inte ännu värre med lavemang? Eller tar en det då så pass tidigt att en hinner tömma?
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-28 19:49:27 följande:

Jag har aldrig tagit det men vet att det dröjer 10-20(?) min innan man behöver springa på toan och har jag förstått det rätt så kommer det mesta ut då. Så om man kommer in och det konstateras att hela förloppet kommer gå superfort kanske det inte är någon idé men förhoppningsvis ska man väl inte vara med om en sån raketförlossning.

Man kan ju annars köpa så man har hemma och ta innan man åker in om man känner sig mer bekväm med det. 

Där jag ska föda finns det inga förlossningsrum med eget badrum/toa så man delar ute i "korridoren" annars kör de in en toastol på rummet, känns ju sådär att lösbajsa i en sån... känner nu att jag kanske ska överväga att köpa hem ändå.

Har bara tagit microlax en gång och upplever att jag blev lite okontrollerad i magen nåt dygn efter så blir lite rädd att det skulle göra det värre i mitt fall. Vågar nog inte ta nåt utan chansar på att personalen får stå ut helt enkelt...
  • Längtar17
    ostbågen skrev 2018-07-28 20:04:44 följande:

Men oj... så vill man ju inte att det ska bli heller. Nu blev jag lite kluven, får hoppas att kroppen ser till att tömma sig bäst det går när det hela startar. Ja personalen är så van vid allt möjligt så tror inte att de bryr sig det minsta. :)

Kanske ta förebyggande redan nu om det är trögt? Inte meningen att komplicera, min mage funkar ibland lite konstigt.

Har haft mycket sammandragningar idag och tryck ned mot ljumskarna. Men la mig en stund och nu verkar det lagt sig.
  • Längtar17
    kattnos skrev 2018-07-28 21:53:23 följande:

Ja jag vill allt ha mera regn och mer behaglig temperatur.. Men det hade jag nog velat även om jag inte var höggravid..

Gällande bajs så har jag inte ägnat det en tanke i samband med förlossningen. Nu tänker jag att kommer det så är det så men det är väl inte säkert att man tänker så då.. Men förhoppningsvis har man fullt upp med att tänka på annat då.. har inte varit förstoppad heller så..

Det känns verkligen trångt i magen nu och bebis har kvällsdisko.. Så fort h*n rör sig antingen svider det mot min blåsa eller så känns det som om hela havet (magen) stormar. Känns ibland som att bebis typ headbangar och det gör riktigt ont.. nä, det är för många i den här kroppen helt enkelt och en måste ut! Haha.. senaste veckan har det även knäppt till i magen ibland, vad jag har förstått så är det typ luftbubblor i fostervattnet som spricker? Någon mer som hört det?

Haha, min bebis har också kvällsdisco :) Nej, knäppningar känner jag inte igen. Är det i samband med att dom andningstränar?
Svar på tråden Bf juli 2018