Perpen skrev 2018-07-28 17:12:05 följande:
Dock kan det ju ta ganska så lång tid innan man får ordentlig kläm på amningen och mjölken verkligen rinner till så där behöver man ha en del tålamod. :)
Jag har haft enorma problem med amningen med de andra barnen (p.g.a. massiv smärta). Så denna gång blev jag rådd att börja med amningsnapp och ha det direkt på bb så de får hjälpa mig att få ordning på den. Håller tummarna för att det ska hjälpa så jag lär nog vara kvar tills jag iaf fått ordning på hur jag använder dem. :)
Min slempropp har inte heller lossnat. Inte ens en microskopisk del av den har lossnat. :-/
Bra att ni har en ny strategi kring amningen så att det kanske inte känns lika stressande. Tror det är bra att känna själv vad en behöver i form av tid och stöd. Beror ju på barnet också.
Har idag varit och storhandlat, hoppas på att mycket av det behövs först efter BB.
Min slempropp har inte heller gått alls. Blev risig i magen i måndags men verkar inte vara ett tecken. Får sammandragningar ett par gånger per timme men få gånger dom gör ont.
Här är det klart svalare (pga att det blåser) idag. Skönt att kunna vara ute utan att lida alltför mycket.
Kattnos: förstår verkligen att bf+12 är tufft med eller utan värme!