Mamma till S skrev 2018-06-19 19:16:36 följande:
Ni som har fött fler barn!
Hur har era fl startat? Haft lite sammandragningar o förvärkar, mår väldigt illa o måste gå på toa o göra nr 2 hela tiden! Med dottern kände jag ingenting förens på natten då hon kom. Med andra så var det också en orolig mage innan allt satt fart.
Vill verkligen inte gå över heller o är mer än redo nu att träffa bebis!!!!! 16 dagar kvad o det känns som en evighet!
Jag har samma. Sammandragningar, förvärkar och himla lös mage. Dock hade jag det likadant, i kanske tre veckor, med första barnet så jag vågar inte hoppas på för mycket.
Förra förlossningen startade egentligen redan kvällen innan med att magen var stenhård (som en enorm sammandragning som aldrig lade sig), jag kunde varken sitta eller ligga bekvämt, hade svårt att äta och kände mig dödstrött. Sedan hade jag nån febrig känsla hela natten, vaknade strax efter 06, sprang på toa och fick nåt slags teckenblödning. Sedan var allt igång kan man säga. Regelbundna värkar från start och vi åkte in redan klockan 11 (mest för att sambon inte pallade mer. Denna gång har jag sagt att JAG säger när vi ska åka) och då var jag öppen tre centimeter och fick stanna kvar. Från första värk tog det 16 timmar, varav 12 timmar i aktivt skede (jag hade knappt ätit kvällsmat och fick inte i mig mer än en macka till frukost så jag var skapligt hungrig när den där smörgåsbrickan kom in efter midnatt).
Jag har 18 dagar kvar och kan verkligen relatera till evighetskänslan!