Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Hermioney skrev 2018-06-20 11:07:30 följande:

Det har jag vaknat av flera gånger. Det enda som gäller då är att stiga upp och dricka en klunk Pepsi Max. Annars ligger det kvar och fräter på matstrupen. Hjälper inte Pepsi Max är det tuggummi som gäller. Sen kan man sova igen.

Bor din mamma i Italien eller är det semester?

Smart tips! Händer det igen, och jag hinner reagera mer, så ska jag testa det. Mjölk är ju också bra, men jag vet inte om eftersmaken är lika god...

Min mamma bor 25 minuter ifrån oss och är på språkresa + semester just nu och kommer hem sent den 30nde. Hon ska vara med vid förlossningen så jag vill helst att bebisen väntar på henne.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-06-21 05:11:21 följande:

God morgon gott folk. Vaknade vid halv 5 av en massiv kramp i benet. :( Men utöver det har jag nog bara vaknat två gånger i natt. Måste vara något sorts rekord att vakna så lite så jag känner mig nästan utvilad (tror jag).

Lycka till idag till er som har vändningsförsök! Återkom gärna och berätta hur det gick för er och hur det gick till. Är extra nyfiken eftersom jag själv också kanske får göra ett längre fram.

Åh, jag har haft en skitnatt! Sonen vaknade vid typ 01 och hade jättesvårt att somna om. Han låg och rullade runt och pratade och ville ha vatten osv osv i en evighet, och när han hade lagt av så började sambon toksnarka -.- Och så fick jag halsbränna så klart. I övrigt kan jag bara ligga på höger sida, ligger jag på vänster så får jag nåt slags kramp uppe vid revbenen, så jag har flera gånger vänt mig i smärta. Och kissat typ tre gånger.

Jaja. Sista dagen innan semestern nu, en dag kan jag nog stå ut med att vara som en zombie.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-06-21 15:16:22 följande:

Alltså jag blir snart tokig!! :?( Får helt panik på den här klådan. Som de inte räckte med det jag redan hade,illamående och foglossning så skall jag ha graviditetsklåda också!! Hade räckte med EN sak men icke :?( Mitt psyke är helt förstört!!! Alltid ha ont och klådda och Aldfkg få sova :?(

Var på spec mvc igen igår och tog nya prover och ja tyvärr så har mina nerver värdera ökat igen!! Läkaren pratade om sätta igång de igår men att de var kaos på förlossningen. Men hon skulle prata med sin äldre kollega och medicinläkaren så jag fick gå och äta. När jag kommer tillbaka igår fick jag ny tid!!! Då hade de vägt in allt och vill vänta en vecka för att bebis skall växa och bli ?färdig? men jag fick medicin. Blir knäpp!!! Hur skall jag orka en vecka till? Klådan blir ju bara värre och stressat mig och oroar mig för bebis och mig pga detta. Då hade de gjort en hel omvändning. Läkaren sa att hennes plan och tanke är då att sätta igång nästa vecka men hon kan inget lova. Hur skall jag orka vara mamma till mina 2 barn och fru till min man? Och hur skall jag orna en förlossning?! Sen tog läkaren bort min bedömningstid jag hade på tisdagen UTAN att fråga mig om det för att den äldre läkaren och hon ville vänta en vecka. Men hur kan msn göra så?! Och tänk om de äldre kollegan nekar för igångsättning nästs vecka med?! Alltså jag orkar inte mer,orkar inte gråta mer eller gråta inför varje läkare jag träffar. :?(

Vet inte vad jag vill med detta inlägg,vill bara skriva sv mig lite ac paniken,oron och stressen tror jag.

Hoppas ni andra mår bra och ha de bra.

Trevlig midsommar till er alla

Åh fy! Stackare :(

Jag har också en enerverande klåda, men mina värden såg normala ut iaf (tur det, jag vill absolut inte bli igångsatt). Jag äter Tavegyl och river armar, ben och mage med en hårborste (rekommenderas starkt!) och tänker på att skiten snart är över. Jag hoppas att du fick nåt annat/starkare än Tavegyl för det lindrar men hjälper inte. Och då har jag långt ifrån såna problem som du har!

Konstigt att de vill vänta om dina värden blir sämre, det kan ju innebära en risk för både dig och bebisen. Nog för att det är långhelg nu, men de kunde väl gett dig en tid på måndag iaf?
  • Iowhannah
    MaryWei skrev 2018-06-21 19:46:32 följande:

Tack! Skönt att den vänt sig! Tyvärr gick det inte lika smidigt för mig. Bebisen vägrade flytta på sig så det blir kejsarsnitt....

Hur känns det då?
  • Iowhannah
    13mila skrev 2018-06-21 22:22:44 följande:

Synd att det inte gick som du önskat. Men kan tänka mig att det finns en trygghet i att veta datum, tid och hur det kommer gå till. Hur många dagar innan BF har du fått tid?

Jag tror inte att den delen är riktigt över för min del... Tror att bebisen satt sig på tvären igen. Nu när jag borstade tänderna kände jag att han bökade och det tryckte till ordentligt i magen, så mycket att jag stelnade till och drog efter andan. Nu när jag känner på magen så känner jag något hårt på båda sidorna, mest troligt bebisens huvud och rumpa...

Typiskt att det är långhelg nu, annars hade du ju kunnat ringa i morgon och kanske få en tid snabbt.
  • Iowhannah

I natt var jag helt övertygad om att förlossningen var på gång! Magen var jättespänd och jag hade så ont i den att jag knappt kunde röra mig, men på morgonen var allt som innan -.-

Jag har varit helt slut i dag. På förmiddagen gick jag runt på tomten med sonen och plockade smultron, efter lunch sov jag i en och en halv timme (vilket inte var konstigt mtp att jag knappt sov nåt i natt) och sen var det dags för midsommarfirande. Nu är jag färdig, kan jag säga! Både höfter och ljumskar känner av smultronplockandet (vi sprang även måååånga varv runt köksön medan pappan i familjen fixade med tårtan).

• Iowhannah
    tiiitti skrev 2018-06-23 06:19:42 följande:

Min tur att klaga. Hemsk natt!! Händerna värker mer än nånsin . Dömnat och gjort ont hela natten så inte blivit en blund sömn :S svullna fötter och öm rygg på det.. ska egentligen inte klaga då jag haft en jättebra graviditet dessförinnan, och jag har läst om er som fått stå ut med mycket m. Men denna sista veckan har varit hemsk, så nu vill jag att han bara ska ta och komma...

Jag lider med dig! För oss som sluppit en massa fysiska besvär så kommer de nog nu mot slutet.

Jag sover knappt alls på nätterna längre. Alla ställningar gör ont och jag går upp och kissar en halv miljon gånger. På det så svettas jag som en tok!

De dagliga tupplurarna/vilostunderna är ett måste för att klara dagen.
  • Iowhannah
    Meedaa1 skrev 2018-06-23 09:28:54 följande:

Har haft en ?helt ok? graviditet i det stora hela hitills

Har börjat den senaste veckan känna av tryck nedåt samt ont i ryggen men helt ok att det kommer i v 36-37

Tycker synd om er andra som haft såhär en längre tid

Märker av hickan minst 3 ggr per dag är det vanligt

Nån mer som har det så

Min bebis hickar också ganska ofta. Det kommer ju av att de övar på att andas (och får i sig fostervatten), så det är bara positivt :)
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-23 13:07:30 följande:

Nu har jag gått i vad läkarna säger är latensfasen i 5 dar... efter 1-7 dar sa dom att ser brukar komma igång, men blir bara mer och mer rädd för förlossningen, kan inte läsa av kroppen alls och känner inte igen värkarna från de andra förlossningarna. Litar inte alls på min kropp längre. Är livrädd att få en störtblödning igen och framförallt bland folk, vill bara stänga in mig i sängen tills detta är över

Det låter verkligen vidrigt! Jag hade 4-5 timmar latensfas med sonen och jag tyckte att DET var jobbigt! Kan inte ens föreställa mig hur du mår nu.

Antar att de inte vill sätta igång dig heller, annars hade det väl kommit som förslag.
Svar på tråden Bf juli 2018