Horisonten skrev 2018-06-21 15:16:22 följande:
Alltså jag blir snart tokig!! :?( Får helt panik på den här klådan. Som de inte räckte med det jag redan hade,illamående och foglossning så skall jag ha graviditetsklåda också!! Hade räckte med EN sak men icke :?( Mitt psyke är helt förstört!!! Alltid ha ont och klådda och Aldfkg få sova :?(
Var på spec mvc igen igår och tog nya prover och ja tyvärr så har mina nerver värdera ökat igen!! Läkaren pratade om sätta igång de igår men att de var kaos på förlossningen. Men hon skulle prata med sin äldre kollega och medicinläkaren så jag fick gå och äta. När jag kommer tillbaka igår fick jag ny tid!!! Då hade de vägt in allt och vill vänta en vecka för att bebis skall växa och bli ?färdig? men jag fick medicin. Blir knäpp!!! Hur skall jag orka en vecka till? Klådan blir ju bara värre och stressat mig och oroar mig för bebis och mig pga detta. Då hade de gjort en hel omvändning. Läkaren sa att hennes plan och tanke är då att sätta igång nästa vecka men hon kan inget lova. Hur skall jag orka vara mamma till mina 2 barn och fru till min man? Och hur skall jag orna en förlossning?! Sen tog läkaren bort min bedömningstid jag hade på tisdagen UTAN att fråga mig om det för att den äldre läkaren och hon ville vänta en vecka. Men hur kan msn göra så?! Och tänk om de äldre kollegan nekar för igångsättning nästs vecka med?! Alltså jag orkar inte mer,orkar inte gråta mer eller gråta inför varje läkare jag träffar. :?(
Vet inte vad jag vill med detta inlägg,vill bara skriva sv mig lite ac paniken,oron och stressen tror jag.
Hoppas ni andra mår bra och ha de bra.
Trevlig midsommar till er alla
Åh fy! Stackare :(
Jag har också en enerverande klåda, men mina värden såg normala ut iaf (tur det, jag vill absolut inte bli igångsatt). Jag äter Tavegyl och river armar, ben och mage med en hårborste (rekommenderas starkt!) och tänker på att skiten snart är över. Jag hoppas att du fick nåt annat/starkare än Tavegyl för det lindrar men hjälper inte. Och då har jag långt ifrån såna problem som du har!
Konstigt att de vill vänta om dina värden blir sämre, det kan ju innebära en risk för både dig och bebisen. Nog för att det är långhelg nu, men de kunde väl gett dig en tid på måndag iaf?