Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Hermioney skrev 2018-06-23 16:27:16 följande:

Då har jag packat min BB-väska.

Till mig:

1 par byxor

1 tröja

Till Bebis:

1 tröja 50/52

1 body 50

1 byxa 50

1 mössa 50

1 bodyb 56

1 byxa 56

1 mössa 56

3 par strumpor minsta strl.

Det räcker väl eller ska jag packa ner nåt mer?

Ett par tofflor och en rulle mjukt toapapper är skönt att ha med. Jag har även packat ner kamera + laddare och bluetooth-högtalare. Och såklart nåt gott snacks och dryck, men det kan man ju ta senare (eller i automaten på sjukhuset, i värsta fall).

Eftersom det är svensk högsommar så har jag även packat två ombyten kläder till mig själv, ett för varmare väder och ett för lite kyligare väder. Kanske inte är skitkul att åka hem i shorts och linne om det är 15 grader och ösregn...
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-06-23 18:12:14 följande:

Fråga, ni som packar högtalare, när tänker ni att de kommer till användning? Var kan man spela utan att "störa" tänker jag? Eller man kanske får ha musik i förlossningsrummet?

Ja absolut! När sonen skulle födas lyssnade vi på Eminem. Jag har ett vagt minne av att uskan stängde av musiken under utdrivningsskedet, men innan dess så gick den non-stop.

Denna gång har jag sagt att jag vill föda till vår sov-spellista eftersom det är så lugn och avslappnande musik.
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-23 18:34:59 följande:

Jag har förutom tidigare lista packat ner favoritduschkräm till världens skönaste dusch efteråt samt godis och dricka till när det är dags för bbmyset :)

Även amningskläder och filt till bebis

Jag gillade inte den duschen! Hade höga förväntningar men jag blödde rätt mycket och mådde allmänt kasst så sambon blev tvungen att hjälpa mig duscha. Hoppas det blir bättre denna gång.
  • Iowhannah

Usch. Nu har jag gått med molvärk i typ fyra timmar. Så fort jag inte rör på mig så känns det. Och så ett barn som inte kan/vill sova på det -.-

Nu har jag iaf tagit en alvedon och hoppas på effekt.

• Iowhannah
    kattnos skrev 2018-06-24 15:04:18 följande:

Hittills idag har min bebis varit oerhört aktiv i magen. Hela havet stormar, verkligen. Sen övergick det till att trycka nedåt, inte minst på min blåsa och det har både svidit och ilat så att jag har fått ta det väldigt lugnt. Att bara böja mig lite framåt har känts obehagligt. Men jag hoppas att det är tecken på att bebis trycker sig nedåt i bäckenet för att fixeras.. någon som har känt liknande?

Typ hela tiden. När bebisen fixerade sig så kändes det som ilningar och hugg i princip en hel dag. Jag var helt slut efter det, kan jag säga.
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-06-24 20:46:30 följande:

Då får jag ändå försöka se det som positivt, även om jag hoppas att det inte ska kännas så här hela tiden :)

Risken finns nog ändå, fast det kanske lugnar ner sig lite iaf.

Jag har börjat få duktiga förvärkar nu, de började runt klockan 16 både i går och i dag och har sedan kommit och gått nästan hela kvällen.

Ugh. Jag vill bara föda barn nu!
  • Iowhannah
    mamadada skrev 2018-06-25 23:43:04 följande:

Ingen :( Ja hört talas om doulor, men vart hittar man såna? kostar det mycket ? tack för tipset :)

Googla! Det är rätt dyrt men jag är övertygad om att det är värt det :)
  • Iowhannah
    SskSabina86 skrev 2018-06-26 15:15:46 följande:

Hej allihopa! Jag har BF om 3 veckor dvs 18 juli. Har de senaste 2-3 dagarna inte mått bra alls. Mår illa, har jättesvårt att äta pga jag har ingen aptit, mår illa och blir mätt på en gång. Sen är jag extremt trött, sover kanske 14 h om dygnet minst. Har ingen ork alls. Som tur är har jag precis slutat jobba, det hade inte gått annars. Det känns nästan som det gjorde i första trimstern . Detta är mitt tredje barn och jag mådde inte såhär i slutet av graviditeten med de andra två. 

Någon som känner igen sig i detta? 

Jag minns inte alls hur jag mådde i slutet av förra graviditeten men som det är nu så känner jag igen mig en del i det du skriver.

Jag är dödstrött! Sover jättedåligt på nätterna och sover middag i typ 1,5-2 timmar varje dag. Jag ÖNSKAR att jag kunde få sova 14 timmar per dygn! Jag sover så dåligt att jag varje kväll våndas inför att gå och lägga mig eftersom jag vet att jag kommer ha ont och vara kissnödig och få halsbränna och svettas som en gris -.- Det är tur att sambon har semester nu så att jag faktiskt kan få den vila jag behöver (att jag måste påpeka saker som behöver göras är en annan femma...).

Illamående har jag varit i några dagar också, men jag kan iaf äta. Jag har mer tänkt att det beror på att vi har fått varmare väder igen. I två veckor har vi haft regn/mulet och 15-20 grader men de senaste dagarna så har det varit soligt och runt 25 grader. Det påverkar iaf min mage.
  • Iowhannah
    SskSabina86 skrev 2018-06-26 21:10:15 följande:

Skönt att fler känner igen sig. Var inte riktigt förbered på detta då jag som sagt inte mått såhär mina tidigare 2 graviditeter. Men som sagt det är väl bara att härda ut och tänka på de stackare som har det ännu värre. Hoppas innerligt att man slipper gå över tiden. 

När har dina andra fötts, i förhållande till bf?
  • Iowhannah
    malikan skrev 2018-06-26 23:10:52 följande:

NU jävlar gick mitt vatten här!! Herregud inte redo alls

Ojojoj! Lycka till nu! Nu kan de knappast neka en igångsättning ifall det inte tar fart av sig själv!

Heja heja! :D
Svar på tråden Bf juli 2018