Bf juli 2018
Blev beviljad graviditetspenning!! Känns rätt sjukt att jag alltså bara ska jobba två veckor till i år... :)
Blev beviljad graviditetspenning!! Känns rätt sjukt att jag alltså bara ska jobba två veckor till i år... :)
Har ni börjat fundera/titta något på babyskydd?
Man har bara ett babyskydd, sedan byter man till bakåtvänd bilbarnstol. Babyskyddet KAN man ha tills bebisen växt ur det, men man rekommenderas att byta när bebisen kan sitta stadigt utan stöd.
Hallåj alla julimammor!
Jag är gravid i v 27, 28 på tisdag. Funderar på att prata med min chef om gravidietspenning imorgon. Någon här i gruppen som har erfarenhet utav det och kanske t.o.m. fått beviljat eller väntar på svar från FK?
Behöver alla tips som finns, då min chef inte är så värst förstående och verkar vilja att jag ska vara på jobbet fram tills BF i princip.
Den här helgen har jag verkligen fått känna på hur jobbigt det kan vara att vara gravid - magen känns stor, spänd och jag känner mig ungefär som om jag hade en heliumbalong i övre delen av magen. Vidare har jag känt mig trött, yr (svårt att ligga på rygg) och lite illamående samt blir andfådd för nästan vad jag än gör.. snart får min man börja göra mer hushållsarbete tror jag och inte bara jobba i trädgården :)
Vilken vecka är du i?
Jag lyckades få ett utlåtande från min chef, så nu har jag själv sökt + skickat in ett "förbud" om att arbeta fr.o.m 31/5. Är dock orolig över att få avslag.. får vänta snällt och se när beskedet kommer om sisådär 25 dagar.
Nej det borde ju inte bli ett avslag då kan man tycka, men man vet ju aldrig.. Har nästan ställt in mig på att bli nekad bara för att inte bli besviken om det blir så.
Oj vad härligt för dig att du fick svar så snabbt! :) Då ska jag hålla mina tummar att mitt inte dröjer allt för länge.
Hej! Är ny i gruppen. Bf 10 juli. ???? Känner mej stor o har en hel del sammandragningar, magen blir stenhård o blir jobbigt o röra sig. Är mitt tredje barn o väntar en tredje flicka. ????
Min sparkar mest på höger sida hela tiden o jag tror att rumpan är på vänster sida. :) Vilken vecka är du i?