Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

Bf juli 2018

malikan skrev 2018-03-27 19:26:52 följande:

Jag dör skämsdöden idag, var på jobbet och drack kaffe med en kollega och klient, börjar hosta och SPYR rätt ut, rätt i mitt knä!!! Kommer säkert skratta åt detta senare men just nu skäms jag ihjäl. Suck vaaaaarför?!

Men vad jobbigt. Vad sa dom?
  • 3hjärtan
    Horisonten skrev 2018-03-29 16:54:48 följande:

Hej allihopa :) Hur mår ni? Här så är det okej. Illamåendet hänger envist kvar och jag behöver fortfarande min medicin. Och foglossningen blir bara värre och värre. Kan knappt gå nu fast jag har kryckorna och vända mig i sängen trots glidlakan är jobbigt men men. Det är kämpigt och jag längtar så tills jag kan äta utan må illa när jag äter och efter. Och kunna slippa ha ont och hjälpa till hemma och greja och allt. Helt enkelt och bli ?människa? igen. Men de kommer ju komma men kämpigt just nu och påfrestande är det.

Men jag känner mig ändå glad :) För solen och att kag hoppas våren kommer snart :) Och jag känner nu än mer glädje,förväntan,spänning och längtan efter bebis. Som jag inte känt innan och det känns så underbart!! :) <3 Mycket av detta beror nog på samtal med min man,vänner,min bm och efter planen som blev med aurora. Känns så bra även om jag är livrädd,nervös och orolig. Så kan jag ändå längta till förlossning just för att då kommer jag få träffa vår bebis :) Sen hjälper ju bebis till med att vara så aktiv och sparkar och har sig i magen. :) Men även fått mer förståelse ifrån min omgivning som gör att allt känns lättare :) Hade ju besök till psykologen men var bara där en gång då jag inte alls kände att vi klickade eller pratade och fokuserade om de jag vill och jag mådde bara sämre efteråt så nej blir ingen mer psykolog.

Idag var jag även och träffade mvc läkaren som förstod och såg mina besvär både illamående och foglossningen så har en sjukskrivning som vc har gjort till mitten på april men nu sjukskrev mvc läkaren mig framtill förlossning. Vilket känns som en STOR lättnad!! Bara hoppas FK inte har några invändningar utan godkänner den. Hade även bm besök där allt såg bra ut. :) Bra järnvärde,blodtryck,upp lite o vikt även om de inte är riktigt bra men ändå upp,bra hjärtljud och SF måttet var bra även om magen var liten men låg ändå normalt. Så allt var frid och föröjd :)

SF-måttet var 22 och är idag i v 25 (24+0) vad hade ni andra för mått då? :)

Förlåt för långt inlägg men så skönt och kunna skriva av sig. Varit så mycket tankar,känslor och oro för saker och inför detta läkarbesök som släppte idag. Så skönt!! Så behövde få skriva av mig lite :) Hoppas allt är bra med er alla.

Önskar er alla En Riktigt Glad Påsk :)

Blä för den foglossningen. När började det?

Mitt mått var 22 cm i v22+0. Bm sa det var der måttet som var normalt i v24-25
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-04-04 10:20:11 följande:

Det tycker jag att du ska göra. Man ska alltid lyssna på kroppen, men kanske speciellt när man är gravid. Du kanske kan börja med 50 %? Ifall du har ett jobb där det är möjligt att jobba halvdagar.

Jag skulle kunna tänka mig att jobba 50 % nu men jag har ett jobb där det inte är möjligt enligt F-kassans regler. Skräpdåligt. Kunde man få jobba 2-3 heldagar i veckan och vara sjukskriven resten så skulle det funka, men F-kassan anser att om man orkar 2-3 heldagar så orkar man jobba heltid. Så här är det 100 % eller 0 % som gäller.

Så galna regler. Vid heltid finns ju ingen tid för återhämtning.
  • 3hjärtan
    malikan skrev 2018-04-18 20:13:46 följande:

Jahapp, nu är jag sjukskriven i 2 mån fram vilket betyder att jag inte kommer jobba på läääääänge nu! En lättnad faktiskt! Nu ska jag virka färdigt bebisfilten, göra salvor, bygga babygym och njuta av våren och lugnet innan bebis <3

Skönt!

Vad blev du sjukskriven för?
  • 3hjärtan
    kattnos skrev 2018-04-22 20:49:00 följande:

Den här helgen har jag verkligen fått känna på hur jobbigt det kan vara att vara gravid - magen känns stor, spänd och jag känner mig ungefär som om jag hade en heliumbalong i övre delen av magen. Vidare har jag känt mig trött, yr (svårt att ligga på rygg) och lite illamående samt blir andfådd för nästan vad jag än gör.. snart får min man börja göra mer hushållsarbete tror jag och inte bara jobba i trädgården :)

Vilken vecka är du i?
  • 3hjärtan
    mamadada skrev 2018-04-24 16:18:06 följande:

Nu behöver jag er hjälp!!

Är så oerhört otränad, är i vecka 30 på fredag och väger 88kg. Orkar knappt upp från soffan eller sängen utan at flämta o klaga som en stucken gris.

Har precis köpt en crosstrainer, tänkt börja träna lite smått och bara lyssna på kroppen vad den orkar med, bara för att känna att jag får lite styrka i kroppen inför kommande 10 veckor samt förlossningen.

Hade förra graviditeten enorma problem med mina knän då jag gick med så mycket vikt o hade så lite styrka. Samt direkt efter jag hade fött så somnade jag direkt och sov bara i 4 timmar av total utmattning.

Har hört bara positivt om att motionera och röra på sig lite. Är sjukskriven och sitter bara hela dagarna, så tänkte köra med crosstrainer varje dag en liten stund i takt med hur kroppen orkar. Någon annan som motionerar eller kan ge mig lite tips ?

Jag är också för tung. 84 kg till mina 165 cm. Vägde 71 innan jag plussade så vägde för mkt redan då. Me. Vad tungt för kroppen. Har ju vägt 84-86 kg vid förl. Och nu samma vikt i v26:(. Kan ej röra på mogna pga foglossningen heller
  • 3hjärtan
    Fins Mamma skrev 2018-04-25 17:30:42 följande:

Vanliga strumpbyxor i större storlek kan man vända med stjärten framåt så blir de ungefär som gravidstrumpbyxor.

Köp mamma strumpbyxor
  • 3hjärtan
    Sopp skrev 2018-04-26 10:44:44 följande:

Nu behöver jag lite pepp här känner jag. Jag väntar ju som sagt min tredje pojke, och även om det fanns en initial besvikelse över insikten att jag aldrig kommer att få en dotter så längtar jag så efter mitt fina barn som ligger inne och bakar färdigt i magen. Dock så dyker den där besvikelsen upp igen varje gång någon annan får en dotter, eller får veta att de ska få en dotter - Som att jag blir avundsjuk och samtidigt arg för att ingen blir avundsjuk på mig (jag vet nu låter jag helt rabiat, skyller på gravidhormoner haha .. =) ) 

Jag har en ogrundad känsla (tror jag) av att jag skulle haft bättre kontakt med en vuxen dotter än med en vuxen son, även om mina egna barn får träffa farmor och farfar bra mycket oftare än mormor och morfar som bor i en annan stad. Nu ska ett par vi umgås med väldigt nära, som får barn bara 6 veckor efter oss, tydligen få en dotter och jag är sådär avundsjuk som jag inte vill vara - visst KAN söner också ha en fin relation med sin mamma? eller är jag dömd att typ baka bullar och titta på när dom umgås med sin pappa? (jag är ju verkligen ingen tjejig tjejmamma utan jag är ju den som satsat på karriären och min man den som drar största lasset hemma, dock bakar han ju inte bullar.. ) 

Det är tillåtet att känna så. Förstår lite hur du känner. Jag har 2 pojkar och 1 flicka och hoppades på en flicka till. Mkt för jag ville ha en till dotter som bäddar och grejar med sina dockor, gillar att shoppa kläder, hänga i stallet. Och även för det skulle bli närmast åldern i samma kön. Dottern jätte besviken för hon ville ha en syster när hon redan hade 2 brorsor. Sen tänker jag mig att sonen kanske blir mer ensam när han har 10 och 12 år till sina brorsor.

Men vilketsom så kommer det bli bra. Går inte haka upp sig på åldern antar jag.

Men känner som dig när mina vänner runt om mig får döttrar. Sticker till lite då. Sen är det så mkt mer tjejkläder att köpa. Jag älskar rosa å volanger.
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-04-26 18:20:55 följande:

Bara för att barnet har snopp så betyder det inte att han automatiskt inte gillar de där sakerna. Min 2,5-åring bäddar ofta ner både docka och andra gosedjur och han älskar att shoppa skor (av någon anledning, både sambon och jag avskyr det)! Hans favoriter är oftast rosa och glittriga :) (och jag är inte en sån som vill hämma mina barn bara för att de råkat födas med ett visst kön). Så visst finns en stor chans till sånt ändå :)

Det är sant. Gick bara efter mina egna pojkar nu. Dom tyckte det var roligt att köra vagn tills 2-3 år men på ett helt annat sätt.

Men jag älskar mina barn precis som dom

Blir oavsett vad dom väljer att leka med såklart.
Svar på tråden Bf juli 2018