• Sopp

Bf juli 2018

Det vidrigaste av allt måste ändå vara att öppna kylen o känna den där gammal-mat-lukten. Uääähhhhh!! Vill spy varje gång! Har två killar sedan innan och har aldrig mått såhär vid tidigare graviditeter, undrar om det kanske är en tjej nu (fast är 99% säker på kille med tanke på att jag ständigt är omgiven av enbart män (barn, syskon, syskonbarn, kollegor))

• Sopp

Åå längtar till gravidmagen! Ja har bara vanlig fläskmage ännu, om än lite förstoppad ;) ?vilken cool mage du har? sa min treåring häromdagen när jag böjde mig fram över handfatet för o köra en snabbtvätt häromdagen så flabbet verkligen framträdde, haha. Ungar alltså... Till något lite äckligt, jag har fått typ snor-flytningar. Segt och gult, är det normalt? (9+1)

• Sopp

God jul! Vi berättade för makens familj, och imorgon väntar min familj. Är av någon anledning nervös över vad de ska säga. Mina föräldrar har alltid 1000 åsikter om allt så även om vi har det bra ekonomiskt och bra boende så vet man aldrig vad dom får för sig. Barnen väntar vi med

• Sopp
    Iowhannah skrev 2017-12-26 17:04:22 följande:

Hur gick det i dag?

Dom sa ?jahaaaa, jaa. Ja men grattis då. Det blir fullt upp, va det planerat?? Lite lagom oengagerat, som förväntat. Och som förväntat känner jag mig typ dum som är gravid nu. Alltså det är något med mina föräldrar som gör att jag känner att jag behöver deras bekräftelse för att vara glad eller nöjd över något, så knäppt! Min svägerska som också är gravid blev iaf glad o ville kramas Oså så det var väl kul iaf
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2017-12-27 03:45:02 följande:

Men åh :( Vilken trist reaktion!

Jag tycker inte alls att det är knäppt att du behöver dina föräldrars bekräftelse. Det är förmodligen nåt som sitter kvar sedan din barndom (hobbypsykologen spekulerar).

Jaa jättetråkigt. Men jag vet ju att de är sådär, det är som en tävling i att vara skeptisk och icke-imponerad varje gång (inte bara gällande barn). Aja, man får lite inspiration kring hur man själv inte vill göra med de egna barnen. Sen gör man väl något annat dumt istället :)
  • Sopp

Vecka 10+0 idag. 15 dagar till KUB, börjar kännas nervöst nu! När jag plockade ihop från golvet igår fick jag världens kramp i magmusklerna, gjorde sjukt ont. Hoppas iaf att det var någon muskel eller nerv, kändes inte som kramper i livmodern iaf

• Sopp

Vad roligt för alla er som fått se en frisk krabat på KUB. Själv är jag bara i 11+0, är så nervös. Å ena sidan har jag fått väldigt mycket molvärk senaste veckan kombinerat med att illamåendet klingar av mer o mer, vilket gör mig nervös, å andra sidan känner jag mig rätt gravid nu med ständigt fylld urinblåsa, ömma bröst och en SJUK trötthet. Tar minst två tupplurar per dag, hur nu det ska gå med jobbet på måndag...KUB inbokat om 8 dagar, är både rädd och ser fram emot detta

• Sopp
    Iowhannah skrev 2018-01-05 11:38:11 följande:

Jag bokade RUL i går och fick tid den 9/2. Inte alls lång tid tills dess ju! Sjukt att jag då nästan är halvvägs :O

En liten fråga: hur får man en tvååring att bli pepp över syskon? Vi visade UL-bilden i går, och förklarade att det var en bebis som ligger i mammas mage, och reaktionen blev att han tittade snabbt och sen gömde bilden bakom ryggen. Jag trodde lite att han skulle titta och utbrista ?BASI!? (hans ord för bebis).

Tror inte riktigt det går, känns som att man måste va närmare fyra för att på riktigt kunna prata om och förbereda - men så fort bebisen är ute så greppar de ju väldigt fort. Då säger väl de flesta att det gäller att låta dom va med så mycket som möjligt, hämta blöjor o klä på kläder etc. när man ammar kan man passa på att läsa bok för de äldre barnet etc
  • Sopp

Är det bara jag som är i sjukt dålig form, eller kan man redan nu känna av att man blir lätt andfådd?? Känns som att jag får upp flåset av att ta på mig kläderna på morgonen

• Sopp

Å Jesus, nu önskar jag att jag tagit influensavaccinet för nu är jag (och rest familj) HELT däckad. Fy farao. O ingen medicin ska man ta...

Svar på tråden Bf juli 2018