• tiiitti

Bf juli 2018

Perpen skrev 2018-06-07 15:10:22 följande:

Varit på tul nu. Bebisen ligger på sidan/ i säte. Jag hade misstänkt det. Tack och lov har den ju några veckor på sig att byta ställning. Nån mer som varit på tul? Var bebisen fixerad för er?

Enligt mätningarna väger den knappt 2kg och det ska tydligen vara normalt. Själv blev jag lite paranoid och fick för mig att bebisen kommer tjocka till sig och bli enorm innan förlossningen. :-/ vad vägde era? Jag har gjort tul innan men kan inte minnas vad de vägde då.

Vilken vecka är du i?

Min vägde 2 kg i vecka 32, men så låg han lite över kurvan med.
  • tiiitti
    Hermioney skrev 2018-06-12 11:17:47 följande:

Jag har varit gravid i 37 veckor och 0 dagar idag. Jag går in i vecka 38 idag. När man läser på internet om graviditetsveckor räknar man vilken vecka man trätt in i.

Sjukvården räknar bara hur många veckor man hittills klarat av.

Jag har BF 3 Juli.

Jag har också BF 3 juli :) önskar att han kommer om en vecka dock :P
  • tiiitti

Så drygt idag... har haft väldigt mycket smärtsamma sammandragningar inatt. Idag bara lite molvärk..

Undra om de händer något snart

• tiiitti

Vaknade klockan 5;30 pga domningar i våda händerna. Tre natten i rad jag vaknar vid den tiden pga det, och det enda som hjälper är att stiga upp. Provade att lägga mig efter en 15-20 minuter igen, men kommer tillbaka inom några minuter igen. Så är bara till att sitta uppe och vänta på att restenav familjen ska vakna.

Någon annan som har liknande?? Som vet vad man kan göra åt det? Försökt googla men hittar inget som verkar hjälpa.. :(

• tiiitti
    Perpen skrev 2018-06-16 07:52:23 följande:

Jag får också extrema domningar men inte så ofta som varje natt och vanligtvis är det inte i båda händerna samtidigt. Jag brukar arbeta med fingrarna mycket för att få igång cirkulationen. Knyter näven och spänner den och se spänner ut fingrarna osv. Brukar byta ställning tills jag hittar en som inte får händerna att domna direkt.

Jag har börjat vakna ofta av kramper igen. Det gör så vansinnigt ont. :(

Moorii skrev 2018-06-16 07:57:02 följande:

Det är karpaltunnelsyndrom mest troligt, väldigt vanligt att få problem med det under graviditeten, antagligen för att man sväller.. Jag hade problem redan innan jag väntade sonen och har opererat högra handen, men vänstra började krångla då jag var gravid. Det finns stödskenor som man sätter runt handled och hand som fungerar bra tycker jag. Fick min hos sjukgymnast, vet inte om det kanske finns på apotek?

Jag har försökt att byta ställning och att jobba med fingrarna men det hjälper inte. Det enda som hjälper är att stiga upp och gå en runda, men sen när jag lägger mig kommer det tillbaka snabbt igen, fast jag försöker inta en ny position då.

Jag får inte det när jag går och lägger mig på kvällen, utan vaknar av det runt 5 tiden.

Ja jag får kanske kontakta sjukgymnasten på måndag då.

Går in i vecka 39 på tisdag så tänkte först att jag får försöka stå ut den sista tiden som är annars, men kan ju i värsta fall va upp mot tre veckor kvar, och då funkar det ju inte att ha de så. Dödstrött nu ju.
  • tiiitti
    ostbågen skrev 2018-06-16 08:40:00 följande:

Har likadant, troligtvis karpaltunnelsyndrom som nämnt tidigare. Har fått rådet att försöka sova med handlederna så rakt som möjligt (Hur lätt är det haha). Inte göra för mycket enformiga rörelser med händerna under dagen, sen inte ha händerna i varmt vatten i onödan. Te.x. om du tar ett varmt bad eller en lång dusch försök att inte ha händerna i vattnet hela tiden. Sen försök att tvätta händerna i lite kallare vatten än vad du är van vid. Upplever att detta har hjälpt lite. Men har fortfarande värk i dom på morgonen och svårt att öppna/stänga handen helt. Trodde att detta kommer försvinna i samband med FL men har hört om vissa som haft kvar det i 6 månader efteråt så nog kan det vara bra att kolla upp om man lider av det.

Oj det va inga lätta tips, men ska försöka följa dom. Tack!

Upp till ett halvår efter FL :O åå fyy. Ja då får jag nog verkligen ta och kolla upp detta...
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-18 05:27:16 följande:

Vaknade vid 3 inatt av att det var blött i sängen, reste mig och det rann blodblandad vätska.. satte mig på toa och ringde in, då åkte en jätteklump ut.

De tror att det är vattenavgång och slempropp så nu ligger jag inlagd på fl för att se vad som händer...

Inte hänt nåt där inne mer än att jag har mätbara sammandragningar, suck. Orkar inte detta mycket längre

Åå vad spännande! Vilken vecka är du i?

Hoppas det snart händer mer :)
  • tiiitti

Vecka 39 idag. 13 dagar kvar. Världens längsta dagar.. hade jättemycket förvärkar i helgen så trodde det kanske va på gång, men är helt väck nu... bara att vänta..

• tiiitti

BF Lista:

3 Hermioney

3 tiiitti

7 Iowhannah

9 tellismom

18 Horisonten

19 malikan

23 ostbågen

31 Perpen

Fyll på :)

• tiiitti

Min tur att klaga. Hemsk natt!! Händerna värker mer än nånsin . Dömnat och gjort ont hela natten så inte blivit en blund sömn :S svullna fötter och öm rygg på det.. ska egentligen inte klaga då jag haft en jättebra graviditet dessförinnan, och jag har läst om er som fått stå ut med mycket m. Men denna sista veckan har varit hemsk, så nu vill jag att han bara ska ta och komma...

Svar på tråden Bf juli 2018