Perpen skrev 2018-06-16 07:52:23 följande:
Jag får också extrema domningar men inte så ofta som varje natt och vanligtvis är det inte i båda händerna samtidigt. Jag brukar arbeta med fingrarna mycket för att få igång cirkulationen. Knyter näven och spänner den och se spänner ut fingrarna osv. Brukar byta ställning tills jag hittar en som inte får händerna att domna direkt.
Jag har börjat vakna ofta av kramper igen. Det gör så vansinnigt ont. :(
Moorii skrev 2018-06-16 07:57:02 följande:
Det är karpaltunnelsyndrom mest troligt, väldigt vanligt att få problem med det under graviditeten, antagligen för att man sväller.. Jag hade problem redan innan jag väntade sonen och har opererat högra handen, men vänstra började krångla då jag var gravid. Det finns stödskenor som man sätter runt handled och hand som fungerar bra tycker jag. Fick min hos sjukgymnast, vet inte om det kanske finns på apotek?
Jag har försökt att byta ställning och att jobba med fingrarna men det hjälper inte. Det enda som hjälper är att stiga upp och gå en runda, men sen när jag lägger mig kommer det tillbaka snabbt igen, fast jag försöker inta en ny position då.
Jag får inte det när jag går och lägger mig på kvällen, utan vaknar av det runt 5 tiden.
Ja jag får kanske kontakta sjukgymnasten på måndag då.
Går in i vecka 39 på tisdag så tänkte först att jag får försöka stå ut den sista tiden som är annars, men kan ju i värsta fall va upp mot tre veckor kvar, och då funkar det ju inte att ha de så. Dödstrött nu ju.