Inlägg från: Längtar17 |Visa alla inlägg
  • Längtar17

Bf juli 2018

kattnos skrev 2018-07-28 22:12:37 följande:

Nej eller jag vet ju inte - det verkar inte vara så lätt att hitta info om även om andra verkar ha varit med om det. Läste något om att det kan bildas vakuum när bebis rör sig mot livmoderväggen som släpper och då bildas ett knäppande ljud.. vissa säger att det kommer från lederna men det tycker jag låter osannolikt.. jag har bara hört det i samband med rörelser iaf.. Men inte ofta, bara några gånger och bara sista veckan nu.

Kroppen har så roliga saker för sig!

Igår funderade jag på att be min mamma sova över för jag trodde det skulle komma igång. Som tur var gjorde jag inte det för inget hände... förutom att det efterlängtade regnet kom så :)
  • Längtar17
    kattnos skrev 2018-07-29 17:20:47 följande:

Ja jag hoppas! Nu kommer det en mensvärksliknande känsla ungefär med 20-30 min mellanrum, dock håller det i sig i ca 10 min (inte lika ont hela tiden men det släpper liksom inte) vilket gör att jag blir lite osäker på om det är mer regelbundna förvärkar. Men vi får väl se hur det utvecklas under kvällen :) Tog två Alvedon för en timme sedan och det har inte helt klingat av iaf..

Ja det är ju svårt att backa ur nu men det är läskigt när man tänker på att det faktiskt ska hända på riktigt :) Spelar nog ingen roll hur mycket man har förberett sig för man kan ju inte förbereda sig på hur man kommer att känna då...

Wow, så spännande! Lycka till!
  • Längtar17

Har också börjat känna att det kanske inte blir något barn... Känner saker men tror mest det är inbillning. Ska till bm och mäta om blodtrycket plus gå på bio i eftermiddag. Min kompis tyckte jag skulle säga till bebis att idag gör vi saker på b och barnafödande ingår där ;)

• Längtar17
    Oktober2017 skrev 2018-07-30 11:00:47 följande:

Hej på er! BF+8 nu. Haft stark molande värk och värkar mellan 01:00 till 08:00. Nu avtagit men har molande värk emellanåt. Vad tror ni? Inget blod, ingen slempropp, inget vatten.

Vad jag förstår är det bara att vänta och se om nåt händer. Segt! Var på bio och hade konstanta sammandragningar och förvärkar men så snart vi gick försvann det igen.
  • Längtar17
    Sopp skrev 2018-07-30 19:16:24 följande:

Oj nu gick mitt vatten panik - wish me luck :S

Lycka till!
  • Längtar17

Fick en rosablandad flytning nu på morgonen. Gissar slemproppen. Upplevde att jag var väldigt hormonell igår (grät tex på bio) och det sa min doula nu att det är vanligt när en börjar öppna. Fick lite mensvärk nu men vet inte om jag inbillar mig. Spännande och läskigt känns det!

• Längtar17
    Sopp skrev 2018-07-31 09:23:10 följande:

Vår lilla kille kom tidigt imorse kring 5. Värkarna började ta i vid 3 på natten så då åkte vi in direkt med tanke på hur fort det gick förra gången. Va öppen 6 cm 3:40, och hann aldrig få EDA den här gången heller för kände att det började trycka på. Krystningen tog typ 10 min. Det var nog min bästa förlossning hittills, även om jag inte är en av dom som tycker det är häftigt att föda barn så gick det nog så bra det kan gå. 53 cm lång, 4 kg lätt - föddes med ?Segerhuva? så vattnet hade ju helt klart inte gått ordentligt =)

Wow, stort grattis!
  • Längtar17
    Iowhannah skrev 2018-08-01 07:04:19 följande:

Jag vill se en uppdaterad bf-/födda-lista :) Någon som orkar ta tag i det?

Känns som att det bara är jag som är kvar... ;) bf+5 idag och enda tecknen är att slemproppen gått/går sen igår plus värk någon gång ibland.
  • Längtar17

I fredags morse kom äntligen min dotter! En lång förlossning där dom egentligen ville skicka hem mig igen kl 20 eftersom värkarna avtog. Dock visade det sig att hon bajsat i vattnet så fick vara kvar. Gick bra och har fått ettt starkt barn men jag förlorade 2,5 liter blod och sprack lite så mår sådär.

• Längtar17
    Sopp skrev 2018-08-05 10:59:43 följande:

Grattis! Låter som en tuff förlossning, har du fått prata igenom förlossningen i efterhand med personalen?

Tack! Ja, dom har varit jättebra på att följa upp och dessutom ska förlossningsbarnmorskan ringa mig i veckan.
Svar på tråden Bf juli 2018