• Moorii

Bf juli 2018

tiiitti skrev 2018-06-16 08:18:19 följande:

Jag har försökt att byta ställning och att jobba med fingrarna men det hjälper inte. Det enda som hjälper är att stiga upp och gå en runda, men sen när jag lägger mig kommer det tillbaka snabbt igen, fast jag försöker inta en ny position då.

Jag får inte det när jag går och lägger mig på kvällen, utan vaknar av det runt 5 tiden.

Ja jag får kanske kontakta sjukgymnasten på måndag då.

Går in i vecka 39 på tisdag så tänkte först att jag får försöka stå ut den sista tiden som är annars, men kan ju i värsta fall va upp mot tre veckor kvar, och då funkar det ju inte att ha de så. Dödstrött nu ju.

Ja, gör det! Vet hur jobbigt det är, och som du säger så behöver du vilan.
  • Moorii

Kan verkligen rekommendera skenorna, väldigt märkligt att ni inte fått tips om det tidigare! De hjälper till att hålla handen och handleden rak så det inte domnar lika mycket.

• Moorii
    malikan skrev 2018-06-19 16:12:48 följande:

Det har stannat av vid 3-4 cm så åkte hem imorse. Går med pinvärkar som är för svaga och korta men som inte har några pauser så konstant ont och helt slut.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, bryter ihop typ en gång i timmen, orkar verkligen inte gå såhär mer...

Men erbjöd de inte igångsättning? Det behövs nog inte mycket hjälp för att sätta igång det på riktigt menar jag, och det känns onödigt att du ska behöva gå och plågas :/
  • Moorii
    malikan skrev 2018-06-19 16:59:08 följande:

Nää, eftersom den är prematur nu så hjälper dom inte till.. aldrig haft det såhär med de andra barnen, självklart ska trean krångla

Ajust, glömde att bebis inte är fullgången.. Ändå tufft för dig att gå med detta, någon typ av lindring hade ju varit bra.
  • Moorii
    malikan skrev 2018-06-19 17:40:39 följande:

Kommer hänga på låset kl 00.01 på förlossningen när jag är i 37 om det inte hänt nåt innan kan jag lova!

Det förstår jag!
  • Moorii
    Hermioney skrev 2018-06-23 16:27:16 följande:

Då har jag packat min BB-väska.

Till mig:

1 par byxor

1 tröja

Till Bebis:

1 tröja 50/52

1 body 50

1 byxa 50

1 mössa 50

1 bodyb 56

1 byxa 56

1 mössa 56

3 par strumpor minsta strl.

Det räcker väl eller ska jag packa ner nåt mer?

Kanske ett extra ombyte till dig själv?
  • Moorii

Fråga, ni som packar högtalare, när tänker ni att de kommer till användning? Var kan man spela utan att "störa" tänker jag? Eller man kanske får ha musik i förlossningsrummet?

• Moorii

Jag har ju hängt med i denna tråd ett tag, eftersom jag misstänkte att det skulle bli en julibebis, trots bf 24/6.. Här är jag nu, imorgon är det juli och då är jag en vecka över tiden. Det har dock börjat hända lite, kom en blödning och kraftiga värkar igår och koordinatorn tyckte vi skulle åka in och göra en kontroll. Den visade att tappen halverats, så det var på gång, men inte mer än så.

Idag har jag fortsatt blöda, inte jättemycket, men kommer lite då och då, plus molvärk och sammandragningar som är onda emellanåt. Tror inte det händer något än, men glad att något händer alls, då jag blev igångsatt med sonen på bf +12. Hoppas på att det kommer igång av sig själv denna gång!

Spännande att följa er som det börjar hända saker för! :)

• Moorii

På bf + 11, 01:55, så tittade vår lilla tös ut. Kom in vid 22 och var då öppen 4 cm, så det gick rätt fort! Hann få epidural, tack och lov. Sprack ingenting och vi mår alla finfint. Att få upp henne på bröstet var en oslagbar känsla <3 Underbar förlossning jämfört med första!

• Moorii
    Perpen skrev 2018-07-05 05:18:22 följande:

Grattis till tösen! Vad skönt att förlossningen gick bra. :) 

Tack så mycket! :)
    Iowhannah skrev 2018-07-05 08:16:47 följande:

Åh, stort grattis! Härligt att det blev en så bra upplevelse :)

Jag har hela tiden tänkt att denna förlossning ska bli en revanch på den förra, jag hoppas att jag får en lika bra förlossning som du fick :)

Ja, samma tankar hade jag inför denna förlossning, och väldigt skönt att det stämde! :) Det hoppas jag med! Snart är du där :)
Svar på tråden Bf juli 2018