Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

kattnos skrev 2018-07-13 10:31:04 följande:

Lycka till! Men har du känt av riktiga värkar och så? "Behöver" man göra hinnsvepning om man är öppen 4-5 cm, känns ju som att det redan är igång då?

Jag och maken bytte sida i sängen igår för jag ville prova om det var lättare att sova på hans hårdare madrass. Det var det inte! Har ont i hela ryggen och bäckenet idag.. Så i natt blir det min egen säng igen. Maken har dessutom fått rejäl nackspärr så hoppas faktiskt inte på någon bebis just idag..

Jag har haft värkar varje kväll och natt den här veckan. Jag trodde att det bara var pinvärkar eftersom det inte hände nåt mer, men tydligen gav de effekt!

Hinnsvepningen erbjuds för alla i v 41 här och jag hade nog gråtit om jag inte hade fått nån. Jag vet inte om jag öppnade mig under tiden men det var iaf när jag gjorde den som hon upptäckte hur öppen jag var. Först sa hon ungefär 2 cm (och jag blev rätt besviken), men efter ett tag mätte hon det till 4-5.

Nu ligger jag med ctg men har inte många värkar så förmodligen kommer vi få åka hem och hoppas att det tar fart. Och, ärligt talat, jag är hellre hemma än på sjukhuset innan det verkligen gäller. Lättare att slappna av hemma ju.
  • Iowhannah

Vi blev hemskickade. Det är för mycket kvar av tappen för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till. Nu hoppas jag bara på att hinnsvepningen gjorde någon nytta och att jag slipper gå flera dagar till.

Så sjukt besviken.

• Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-13 11:59:53 följande:

Ge inte upp utan ta vara på tiden! Är många timmar kvar innan hinnsvepningen kan ses som misslyckad. Hem och vila. Njut av solen. Ät en glass. Allt som du inte vill göra när värkarna väl drar igång för det kommer de göra. :)

Jo, det förstår jag ju, jag är bara rädd att det ska ta flera dagar.

Det registrerades en värk var tionde minut på ctg-kurvan så NÅNTING händer väl iaf.

Men men, jag får väl försöka vila upp mig och äta ordentligt så kroppen är redo när det sätter igång ordentligt.
  • Iowhannah
    mamadada skrev 2018-07-13 19:35:47 följande:

Den 10 juli kom våran prinsessa <3 vägde 3.920kg och var 52 cm lång. Var då i 39+4. Denna förlossning varade längre än med min första. Åkte in kl 5 på morgonen och ute var hon vid 6 tiden på dagen. Dom fick ta hål på hinnorna och lägga värk stimulerande då jag öppnade mig så segt. Fick eda men dom fick sticka den två gånger då första gången stack dom den i själva benet istället för mellan kotorna eller vad det ska nu vara. Otroligt jobbigt just då och hade värkar medan dom höll på och var tvungen att sitta blickstilla och jag bröt ihop totalt och grät bara. Ska tillägga att har nålfobi oxå. Men allt gick bra tillslut fast hon var stor och fastnade lite grann. Men denna belöning. . Är så kär i henne <3 lycka till till alla andra som väntar på era små hjärtan !

Grattis till bebisen! Bra jobbat!
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-13 20:43:45 följande:

Grattis vad roligt! Skönt att det gick bra för er. :)

att få EDA tycker jag var hemskt. Fick det med första barnet. Hade intensiva värkar utan uppehåll så de avlöste varandra hela tiden. Det var ju ren tortyr att behöva sitta stilla och sitta i den ställningen de ville utan paus i värkarna. Usch usch usch. Att behöva sitta stilla var värre än nålsticket tyckte jag. Kan inte minnas att jag ens kände nålen.

Jag håller med, att vara stilla var det absolut värsta! Jag minns att de sa till mig flera gånger och jag skrek nåt i stil med att det var lätt för dem att säga...
  • Iowhannah

Hade ytterligare en kväll med ordentliga värkar, såpass att jag kunde klocka dem, men som vanligt så gick det över när jag somnade.

I går var jag helt säker på att det var bebisdags! Jag hade konstant stark molvärk, regelbundna sammandragningar med ett enormt tryck nedåt, och det gjorde ont att sitta. Jag var så redo! Men inget.

Nu har jag lite värkar igen så jag ska ta en promenad och se om de får fart. Så jäkla jobbigt att kroppen håller på så här, och så länge! Sedan måndags kväll har den tjafsat med mig, och nu är det lördag!

BF+7 nu... Vi börjar tro att det inte finns nån bebis.

• Iowhannah
    ostbågen skrev 2018-07-14 15:08:49 följande:

Fy vad trist, hoppas verkligen att det drar igång på riktigt idag och att bebis kommer ut!

Ja, jag är så fruktansvärt less och trött och frustrerad! Att det ska ta sån tid att föda barn!
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-14 17:40:45 följande:

Lider verkligen med dig :( jobbigt med en sådan energiurladdning redan innan den riktiga förlossningen drar igång.

13 dagar kvar till BF här och nu vill jag nog nästan att han stannar kvar ett tag där inne för det enda värre än att vara höggravid i denna värme känns som en varm bebis PÅ mig dygnet runt i denna värme. Nu kan jag iaf gnälla i min ensamhet medan maken sköter hushållet

Extremt jobbigt! Men jag tänker också att det kan innebära att själva förlossningen går relativt snabbt. Nåt ljus måste finnas i allt det här.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-07-15 12:35:26 följande:

12 dagar över nu.

Igår slet jag i trädgården, på kvällen hoppade jag på pilatesbollen och sen testade jag "nipplestimulation".

Just nu har jag "mensvärk". Vilket jag inte haft på minst en vecka. Nipplestimulation verkar vara det enda som funkar.

Sen försöker jag tänka på att jag har nästan alla kriterier för att gå över tiden så den kommer när den kommer.

Har du fått tid för igångsättning?
  • Iowhannah
    Längtar17 skrev 2018-07-15 18:21:57 följande:

Känner mig lite instängd. Vill inte gå utomhus eftersom det är 30 grader och känner mig lite för håglös för att ta tag i något hemma. Borde göra matlådor till första tiden med barnet men vill inte göra det varmare inne med att ha ugnen på.

Men ni har åtminstone svalare inne än ute? Här kör vi 30 grader ute och 28 grader inne, trots korsdrag. Ute får man iaf en mild bris emellanåt.

Usch, jag tycker så synd om våra marsvin nu, jag har nog aldrig sett dem så slappa :/
Svar på tråden Bf juli 2018