Iowhannah skrev 2018-01-11 14:57:48 följande:
Kan du dricka smoothies? De kan du ju variera så som du gillar, plus att det är lätt att få in vitaminer och mineraler på så sätt.
Jag dricker också för lite, speciellt när jag jobbar och inte har fri tillgång till toalett, men det är främst för att det faktiskt är jobbigt att gå på toa så himla ofta. Jag går redan typ en gång i timmen liksom.
Nu har jag gått och blivit sjukskriven i (minst) två veckor, förmodligen främst pga graviditetsdepression, men det var en helt orelaterad grej som gjorde att jag var hos läkaren. Hon blev dessutom lite orolig för bebisen och tyckte inte att jag skulle jobba just nu. I morgon ska jag ringa kuratorn på mvc och hoppas på att hon har möjlighet att boka in mig snart.
Jag har faktiskt inte testar men tänkt testa och göra de i helgen och se om de funkar. Känns som de kan läska och även hjälpa min mage lie,fått stora problem med förstoppning pga för lite vätska tror jag men även att mina tabletter mot illamåendet kan ordna förstoppning så sen hormoner på de också.
Åh jag förstår vad du menar. Jag orkar ofta inte gå upp på naten och ofta så trött så blir inte så. Men alltid panik till toaletten på morgonen och dö dricker jag inte ens mycket på kvällen innan läggdags.
Åh skönt att du blev sjukskriven att läkaren var så lyhörd. Tror du behöver då vila upp dig lite. På vilket sätt var hon orolig för bebisen? Hoppas du fick bra hjälp av kuratorn på mvc.
Själv funderat på att ringa bm och be att få prata med någon men jag vet inte riktigt. Tycker det är svårt och ta steget och vet int riktigt vad jag skall säga heller. Men hade varit skönt då jag ibland känner att jag har lite stöd runt mig,förutom från min man och bästa vän som är fantastiska men från resten av familj och vänner är de inte myclet. Och känner mig orolig inför förlossningen och rädsla. Men även orolig kring bebis i magen. Detta är ju mitt 3 barn men 5 graviditet. Hade 2 missfall innan min första. Så kan känna lite som vissa skriver,för varför skulle jag fö 3 fina och friska barn i rad. Märkligt tänkt men så tänker man. Jag är ju sjukskriven iallafall till början av februari pga illamåendet så får vi se sen. Foglossningen är inte rolig nu,blir vetkligen bara värre för varje dag. Suck... :(