• tiiitti

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-06-23 06:56:55 följande:

Jag lider med dig! För oss som sluppit en massa fysiska besvär så kommer de nog nu mot slutet.

Jag sover knappt alls på nätterna längre. Alla ställningar gör ont och jag går upp och kissar en halv miljon gånger. På det så svettas jag som en tok!

De dagliga tupplurarna/vilostunderna är ett måste för att klara dagen.

Ja hemskt att inte kunna sova nånting på nätterna. Jag brukar också vila ett par gånger på dagen för att orka med, men igår va vi iväg och firade midsommar hela dagen och jag vilade ingenting. Nog därför jag fick lida extra inatt av mina svullna fötter och ömmande rygg. Får hoppas på en lugn dag idag.

Hoppas du också får det
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-23 13:07:30 följande:

Nu har jag gått i vad läkarna säger är latensfasen i 5 dar... efter 1-7 dar sa dom att ser brukar komma igång, men blir bara mer och mer rädd för förlossningen, kan inte läsa av kroppen alls och känner inte igen värkarna från de andra förlossningarna. Litar inte alls på min kropp längre. Är livrädd att få en störtblödning igen och framförallt bland folk, vill bara stänga in mig i sängen tills detta är över

Vad är latensfas?
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-23 13:29:00 följande:

Första delen av förlossningen innan värkarna blir regelbundna och man ska öppna sig till 3-4 cm... jag har stannat av precis på den gränsen

Så du har massa oregelbundna värkar nu hela tiden då?

Hur länge har du haft så? Öppnar du dig ingenting under den tiden?
  • tiiitti

Varit hos BM precis. Hoppas verkligen det va sista gången.

Bebisen är stor och hon tror att om han kommer på sin BF nästa vecka så väger han över 4 kg så hoppas verkligen att han kommer denna vecka.

• tiiitti
    3hjärtan skrev 2018-06-25 15:03:39 följande:

Har du varit på extra ultraljud?

Nej inget extra ultraljud utan bara vad hon trodde utifrån SF mått/ kurvan och när hon kände på magen. Så vi får se.

Inga som helst tecken på att något är på gång här...
  • tiiitti

Min son kom nästan 4 veckor för tidigt så jag tycker redan de känns som jag gått över nu ;p fast är på BF-5 idag.

Va inställd på att denna också skulle komma förtidigt.

Får se om den dyker upp innan BF iallafall..

• tiiitti
    malikan skrev 2018-06-28 09:58:38 följande:

Aldrig vart med om envisare bebis... nu är jag flyttad från bb till förlossningen för igångsättning iaf, så nu vräks den! 36+6 idag så känns skönt med en fullgången bebis iaf!

Skönt den äntligen får komma ut! Lycka till :)
  • tiiitti

Min slempropp släppte när jag va på toa kl 4 inatt, men sen inget mer. Sovit jättegott tills nu.

Med sonen kom värkarna igång direkt efter den släppt, men verkar inte va så denna gången :/

• tiiitti
    Milou3 skrev 2018-06-30 09:55:55 följande:

Åh vad spännande! När har du Bf?

På tisdag. BF-3 idag.

Hoppas värkarna kommer igång under dagen, men har förstått att den kan släppa flera dagar innan, så kanske inte händer mer just nu...
  • tiiitti
    Iowhannah skrev 2018-06-30 14:14:21 följande:

Spännande!

Med sonen släppte slemproppen på bf och två dagar senare föddes han. Förhoppningsvis sätter det igång snart för dig!

Milou3 skrev 2018-06-30 17:18:50 följande:

Med min son så släppte slemproppen 8-9 timmar innan han föddes så håller tummarna att detta är startskottet för dig!

Längtar efter min slempropp ;) typ.

Får Hoppas det är max två dagar för mig med då.

Fortfarande inga värkar här än iallafall
  • tiiitti

Vår gosse tittade ut igår den 1/7. Allt gick jättebra och vi mår bra. Nu myser vi i den härliga bebisbubblan :)

Grattis till er andra som också fått :)

• tiiitti
    malikan skrev 2018-07-05 11:48:03 följande:

Idag är Ella redan en vecka! Så exemplarisk bebis än så länge, hon verkligen bara äter, sover och bajsar, är så tacksam så länge det varar så jag hinner få upp järnvärde och orken :)

Är det nån som svullnat om fötterna efter förlossningen? Aldrig vart med om det och undrar när det kan tänkas släppa? Alltid rasat 10 kg direkt efter förlossningen men nu vill vätskan inte släppa...

Jag har också svullnat något fruktansvärt om fötterna sen förlossningen. Kommer inte i mina sandaler som jag köpte förstora i slutet av grav.

Har har bara tappat 3 kg sen jag skrevs in på förlossningen, och då vägde ju bara bebisen nästan 4kg.??

Går med stödstrumpor dagligen nu och hoppas de ska släppa
  • tiiitti

Vi har också fått en väldigt nöjd och glad bebis.

Tycker allt flyter på väldigt bra med två barn. Va inte alls så jobbigt som jag föreställt mig.

Nog tack vare att han är så nöjd som sagt, så känner jag hinner med storebror mycket med.

Ska genast letat upp nya tråden. Den hade jag mmissat

Svar på tråden Bf juli 2018