• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Horisonten
    beso skrev 2017-11-18 14:07:38 följande:

Näää urk! Stackars dig! :( Vet att jag har det samma att vänta! Brukar få hyper emesis..vidrigt! Får dessutom sån ångest av illamåendet! Men än kan jag inte klaga även om jag känna av d lite idag. D e väl på väg..

Äter du kex eller nåt för att motverka?

Ja inte kul alls. Bara legat på soffan idag. Åh då r vid 2 fick hyperemesis med båda mina tidigare barn så lär komma som ett brev på posten denna gången med.

Försöker äta salta kex,lite och ofta. Idag har jag fått ta postafen igen men gjorde inte så mycket,dämpade kanske men gjorde mig så trött. Inte börjat kräkas än men tidsfråga. Kräktes ju bara nästan igår så. Men mycket sömn kanske hjälper.
  • Ejms

Hej tjejer! En till blivande juli mamma här! ???? Har BF den 5 juli. Mår skit om dagarna och äter Lergigan som hjälper föga, ???? så jag måste be om starkare. ????

• beso
    Horisonten skrev 2017-11-18 21:11:18 följande:

Ja inte kul alls. Bara legat på soffan idag. Åh då r vid 2 fick hyperemesis med båda mina tidigare barn så lär komma som ett brev på posten denna gången med.

Försöker äta salta kex,lite och ofta. Idag har jag fått ta postafen igen men gjorde inte så mycket,dämpade kanske men gjorde mig så trött. Inte börjat kräkas än men tidsfråga. Kräktes ju bara nästan igår så. Men mycket sömn kanske hjälper.

Oj nej va tråkigt! Har någon medicin funkat för dig? När jag åkte in akut gav dom mig stolpiller som e starkare mot illamående men jag vågade aldrig ta dom pga biverkningarna som kunde va dåligt för bebben. .

Varken postafen eller leriga funkar för mig tyvärr. Oroar mig lite nu då jag måste orka med allt som har att göra med min 4årige son som minst sagt e vild..

Hur gamla är dina barn?
  • beso
    Ejms skrev 2017-11-18 21:41:39 följande:

Hej tjejer! En till blivande juli mamma här! ???? Har BF den 5 juli. Mår skit om dagarna och äter Lergigan som hjälper föga, ???? så jag måste be om starkare. ????

Hej o grattis! :) Välkommen! :)

Se mitt inlägg här ovan som jag skrev om just illamåendet..
  • Stannahosmigjulibarn

Hej!

Plussade för strax över en vecka sen (andra barnet). Men nu har jag haft blödningar (mens liknande) i 2 dygn. Nu börjar det avta. Ringde mödravården och hon sa bara det låter som missfall. Har varit så nere nu, från den mest lyckligaste att vi skulle få ett till barn i Juli. Jag vill inte tro på det. Har inte haft ont. Antar det bara är och vänta o ta nytt test? När gör de tidigast VUL ? Uch för ovissheten , hoppas så att det är ett litet hjärta som tickar där inne?

• beso
    Stannahosmigjulibarn skrev 2017-11-18 23:23:37 följande:

Hej!

Plussade för strax över en vecka sen (andra barnet). Men nu har jag haft blödningar (mens liknande) i 2 dygn. Nu börjar det avta. Ringde mödravården och hon sa bara det låter som missfall. Har varit så nere nu, från den mest lyckligaste att vi skulle få ett till barn i Juli. Jag vill inte tro på det. Har inte haft ont. Antar det bara är och vänta o ta nytt test? När gör de tidigast VUL ? Uch för ovissheten , hoppas så att det är ett litet hjärta som tickar där inne?

Åh fy va jobbigt! Men det kan gå vägen iaf. Hoppas det fortsätter att öka på testen. När jag fick missfall blev testen negativa efter ca 3dagar.. Jag ska göra ett tidigt vul pga av tidigare upprepade missfall. En v efter bim sa hon att det inte va säkert att man såg något så vi bokade 2v efter bim för att vara 'säkra.

Lycka till! Håller tummarna!
Svar på tråden Bf juli 2018