• Sopp

Bf juli 2018

Såhär ser min mage (och smutsiga badrumsspegel) ut i 13+4. Tilläggas bör att det inte är någon nytillkommen utbuktning utan jag märker just ingen skillnad alls. Har fått mage sent med båda de andra också, tror det är en kombination av att magen inte är platt till att börja med plus att jag är rätt lång och bredhöftad så finns nog gott om plats där inne

• Sopp

Jag trodde magen skulle komma tidigare med tredje barnet, mer som era bilder men icke - jaja den kommer tids nog och jag ska nog hinna bli less på den också - men va stolt över magen du Malikan, det är ju jättehärligt att det syns!! :) själv får man undra om man inbillat sig allt

• Sopp

Tycker så synd om alla er som mår så dåligt!

Jag bryter snart ihop av nervositet över NIPT-svaret som aldrig kommer. Vet ju att de kan ta upp till 2 veckor men hade hoppats att man kunde få svar nu efter nio dagar. Kan inte ens föreställa mig vad jag kommer känna om något inte ser ut som förväntat. På den ljusa sidan kände jag igår i bilen hem för första gången att GUD vad mysigt men en liten kille till. Jag har ju sagt det förr och skäms men har varit orolig för att jag inte ska kunna längta och se fram emot en till pojke (fast jag vet hur underbara mina pojkar är). Blev så himla glad över att kunna längta efter en liten fin pojke till

• Sopp

Fick NIPTresultatet nu på eftermiddagen! Testet visade inte på några avvikelser, skönt! Som vi anade så är det en till liten pojke, så är en del blandade känslor just nu. Glad och lättad över att testet var bra, samtidigt ledsen då jag nu aldrig kommer att få en dotter då vi ej vill ha fler barn. Förhoppningsvis har jag tid att bearbeta dom känslorna innan förlossningen nu så att jag kan känna mig glad och fokuserad på vår nya lilla man

• Sopp
    Okänd33 skrev 2018-01-24 21:37:08 följande:

Har jag missat något? Fick ni veta kön på kub ultraljudet eller från resultat på blodprovet?

Vi har inte fått veta och jag dör av nyfikenhet.

Jag gjorde NIPT utöver KUB så då får man veta, annars är det RUL som gäller:)
  • Sopp
    3hjärtan skrev 2018-01-24 20:53:25 följande:

Grattis till bra svar och till en till kille!

När gjorde du ditt nipt?

Tack! Känns så skönt. Dom skickade det till karolinska förra måndagen så nio dagar tog det
  • Sopp
    Okänd33 skrev 2018-01-25 16:37:49 följande:

Men åh. Blev inte erbjuden något vid namn nipt och när jag googlade verkar det typ vara 1(?) ställe i Stockholm som erbjuder vilket verkar helt sjukt? :-/

Det ska finnas flera, sedan får man boka vid sidan om. Man blir bara erbjuden i Stockholm om man får en hög sannolikhet vid KUB (<1:200) men sen kan man också be om det själv och då betala, kostade 5000 kr via mamamia men vet att fler ställen har det
  • Sopp
    asterisco skrev 2018-01-28 16:31:41 följande:

Hej alla blivande mammor!

Jag är i 15+0 dvs v 16 imorgon, & BF 22juli, är kissnödig hela tiden & har känner något typ som svep & ibland som små elektriska stötar (fast inte ont utan mer som en liten stöt). Är magen orolig eller kan det vara den liten som gör volter? Känner ni något?

Hoppas att ni mår bra!

Det kan säkert vara bebis, iaf svepandet om det känns långt ner i magen. Det liknar ju lite gasig-i-magen i början när man börjar känna så svårt att veta vad som är vad :) men jag har nog upplevt med mina att i början känner man inte sparkar utan mer att nått snor runt där inne. Jag känner inget än men ska bli så kul! 14+3 idag
  • Sopp

Gnälldags för min del - är så less på att va gravid! Har inte direkt några mer krämpor än lite magknip och foglossning MEN jag ogillar verkligen att inte få ha min kropp ifred. Det blir verkligen inga fler barn efter detta! Jag vill bara dricka vin och äta goda ostar och hålla mig vaken en hel dag!!

• Sopp

Jag har också gravjjeans trots att det egentligen inte behövs, för jag är så öm. Tycker denna del är så tråkig för jag ser bara extra tjock ut, för mycket chips. Längtar efter riktiga kulan!

Svar på tråden Bf juli 2018