Bf juli 2018
Gått från omogen och stängd i natt till mogen och öppen 2-3 cm nu! Väntar på att läkaren ska komma och säga hur vi ska göra nu
Gått från omogen och stängd i natt till mogen och öppen 2-3 cm nu! Väntar på att läkaren ska komma och säga hur vi ska göra nu
Jag var hos bm igår, bebis ligger jättebra men är inte fixerad än. Längtar till förlossningen som ni andra, 26 dagar kvar idag.. Har sagt att bebis får komma nästa vecka för då är h*n iaf färdigbakad.. Men vi får se ;)
BF-Lista:
29/6 Utvandraren2
3 Hermioney, tiiitti
6 13mila
7 Iowhannah, Anastacia80
9 tellismom
10 twoblirthree
13 mamadana
16 kattnos
18 Horisonten, Meeda1
19 malikan, Fins mamma
23 ostbågen
31 Perpen
Då har jag packat min BB-väska.
Till mig:
1 par byxor
1 tröja
Till Bebis:
1 tröja 50/52
1 body 50
1 byxa 50
1 mössa 50
1 bodyb 56
1 byxa 56
1 mössa 56
3 par strumpor minsta strl.
Det räcker väl eller ska jag packa ner nåt mer?
Hittills idag har min bebis varit oerhört aktiv i magen. Hela havet stormar, verkligen. Sen övergick det till att trycka nedåt, inte minst på min blåsa och det har både svidit och ilat så att jag har fått ta det väldigt lugnt. Att bara böja mig lite framåt har känts obehagligt. Men jag hoppas att det är tecken på att bebis trycker sig nedåt i bäckenet för att fixeras.. någon som har känt liknande?
Typ hela tiden. När bebisen fixerade sig så kändes det som ilningar och hugg i princip en hel dag. Jag var helt slut efter det, kan jag säga.
Angående BF-lista kom jag förresten på att jag såg i någon annan tråd att man hade skrivit sitt BF som sidfot efter sina inlägg (som jag har gjort nu) - kan ju vara en idé om man vill svara på någons inlägg men inte hittar BF-listan på en gång :)
Idag känns det lite bättre i kroppen men visst känns det att bebis bökar runt, inte minst långt ned.. 3 veckor kvar för mig idag!
Jag kämpar på :) Känns som hela kroppen håller på att ge upp, orkar bara ligga ner. Var inne på fl idag då bm skickade dit mig för att kolla så det inte var vatten som rann. Var inne i 10 min och dom konstaterade att det var vatten kvar. Försökte fråga om det är normalt att det sätter igång och sen bara fortsätter så här och att man mår så dåligt, orkar knappt stå upp för känns som kroppen lägger av eller att nåt är fel, fick svaret att bebisen ändrade sig väl. Frågade om de kunde kolla om det hänt nåt mer men då skrattade hon åt mig och sa att det hade jag känt sen fick jag gå.
Tänkte att jag kanske fått nån infektion då jag hade dåliga värden i urinen i måndags men odlingen hade inte visat nåt, hade ju annars förklarat varför jag mår så dåligt. Får fortsätta mitt sängliggande helt enkelt :)
NU jävlar gick mitt vatten här!! Herregud inte redo alls
Verkar vara flera i tråden som har det kämpigt! Tänker på er!
Jag har själv egentligen inget att klaga på mer än noll energi vissa dagar och att magen är spänd, har nu längre inget tryck nedåt alls så förlossningen lär dröja.. men om en månad bör jag ha blivit mamma! :)