Bf juli 2018
Jag går nog var tredje vecka med hos bm, däremot så har jag riskgraviditet så tycker inte jag gör annat än att springer hos bm, läkare, förlossningen och på ul...
Hämtade tens igår, så ikväll blir det massageläge :D
Jag går nog var tredje vecka med hos bm, däremot så har jag riskgraviditet så tycker inte jag gör annat än att springer hos bm, läkare, förlossningen och på ul...
Hämtade tens igår, så ikväll blir det massageläge :D
Jag känner mej sugen/hungrig hela tiden istället. Men är inte glad i någon mat som jag el sambon lagar. Chinamat, pizza m.m är det som gäller. ;) Godis o chips blir det tyvärr endel oxå. Dock inte särskilt glad i läsk... Tror det bästa är, som någon/några redan skrivit, att försöka äta småportioner. Jag är oxå väldigt trött men inte sovtrött längre utan mer trött i kroppen. Äter två niferexkapslar + gravid multivitamin om dagen p.g.a. lågt järnvärde.
Ni som har barn sedan tidigare hur har era förlossningar startat?
Jag är inte så besvärad av magen än, jag gräver land och håller igång, däremot blir jag bara mer och mer otaggad och oredo för att ungen ska komma ut.
Har inget babyskydd, inga sängkläder eller nåt och känner bara att jag SKITER i det, vilket inte är likt mig, är världens planerings och ordningsfreak egentligen...
Tänker att mannen kan ju ta tag i det eller nåt, hittills har han bara sagt att det är så lång tid kvar och vi hinner, men vem ska göra det då?
Näpp, jag glider hem i bilen efter förlossningen så kan man och unge åka buss!
Jag är tydligen så omotiverad att jag inte ens skriver klart. Haha.
Vi. Ska ärva en säng men den behöver fräschar upp. Och vi måste skaffa spjälskydd, babyskydd, regnskydd till vagnen mm. Bläe har inte alls lust med något av det.
Hur många flaskor behöver man?
Nån speciell sort?
Hej allihopa :)
Hur är eran helg?
Min helg har hittills varit ganska dålig. :( Igår mådde jag så konstigt,trött och så illamående och konstig. Bara blä. Så vatt en slappedag. Men jag fick tvättat bebiskläder och lagt in. De som är neutralt,eftersom vi inte vet kön. Så mysigt och göra lite. Annars så kan jag inte förbereda så myclet. För behöver hjälp att få hem en vagga vi skall ha och först då tvättar jag sängkläder till den och vagnen. Annars är de bara att beställa nytt babyskydd och packa alla väskor. Skall ju packa min och bebis väska. Stora syskonens väskor skall packas och mannen skall packa sin ifall. Annars är de bara massa annat vi skall hinna med som lite kalas och bröllop innan bebis kommer :)
Har sedan igår eftermiddag/kväll extremt extrem fruktansvärt ont av min foglosssning. Vet inte vad jag skall göra. Låg och skrek och grät igår för gjorde så ont!! :?( Idag känns de väldigt väldigt mycket mot vad de brukar göra på morgonen,blir ju alltid sämre ju mer dagen går. Men jag skall änså kämpa mig ut och ?offra? lite för att åka och titta på bebiskläder med familjen. Lova dottern speciellt att hon skall få välja de kläder som bebis skall få åka hem i :) <3 Någon som tips på fina neutrala kläder? Vill inte bara ha enkla vita eller så. Även om de gör ont i kroppen måste jag komma ut också för psykets skull. Blir knäpp av att bara gå och vara hemma och se allt här!! Liksom varit hemma sen vecka 6-7 så börjat bli jobbigt nu. Har ju kryckorna och så får de bli många pauser :) Sen även också göra något roligt för barnens skull :)
I veckan har jag mitt första bm besök med min nya bm. Nervöst och spännande men hoppas det går bra. Hoppas jag får lite tätare besök sen efter det. Känns som jag skulle behöva det. Hur ofta går ni till bm nu och vilken vecka är ni i?
Något annat spännande som händer i veckan för? :)
Blev väldigt mycket längre inlägg än jag hade tänkt. Hihi hoppas ni har överseende med det :)
Åh de är hemskt!! Jag hade hemsk foglossning med min son med som krävdes kryckor då också men från v 28-29. Men denna gången är det om möjligt ännu värre :?( Varit tvungen att ha kryckor sen v 17 och glidlakan i sängen. Fått erbjudande både med min son och denna gången att få kodein utskrivet. Men inget som känns bra för mig eller som jag vill ta trots smärtan.
Okej för jag har gått en gång imånaden men varit på mvc 2 gånger extra pga huvudvärk och klåda så man ville kolla. Men annars med 4 veckors mellanrum. Nu skall jag ju dit i veckan och då är de 3 veckor sen senast. Skulle gärna vilja gå varannan veckan nu men kanske tidigt. Men är i vecka 31 också nu och har så jobbigt så vore skönt med tätare besök. Få prata lite också ifall de blir igångsättning och lära känna bm också eftersom jag får ny nu.
Åh spännande!! Vet du kön på sin bebis? Tycker de är svårt och hitta kläder till bebis som är neutralt
Jag gruvar mig för att få den där tryckande känslan neråt. Har något svagt minne av att jag tyckte det gjorde jätteont och det ilade otroligt mycket. BM sa att det är bebisen som kilar ner huvudet i bäckenet och lägger sig allt längre ner.
Igår påbörjade vi projekt spjälsäng. Det var roligt att måla en liten stund men önskar det var klart nu. Kommer ta en mindre evighet att slipa och måla alltihop eftersom det måste torka mellan varven och vi har begränsat med utrymme så kan bara måla en del åt gången. Jaja. Förhoppningsvis blir det snyggt i alla fall. :)
Ni som fött barn innan.
Vad händer sekunden efter att man barnet kommit ut?
Ska man börja krysta ut moderkakan direkt? -Gör den ont?
Springer de iväg med barnet och tvättar eller lägger de det direkt på brösten?
Skriker alla barn sekunden efter att de fötts?
Vad händer sen?Får man sova några timmar eller skickar de hem en direkt? Var befinner sig barnet?i ett stort spädbarnsrum som på TV?
Ni som fött barn innan.
Vad händer sekunden efter att man barnet kommit ut?
Ska man börja krysta ut moderkakan direkt? -Gör den ont?
Springer de iväg med barnet och tvättar eller lägger de det direkt på brösten?
Skriker alla barn sekunden efter att de fötts?
Vad händer sen?Får man sova några timmar eller skickar de hem en direkt? Var befinner sig barnet?i ett stort spädbarnsrum som på TV?