Bf juli 2018
God morgon på er!!
Jag kan bara instämma i allt som handlar om foglossning!! Det är fruktansvärt!!! Nu har jag liksom varit tvungen att gå med kryckor i 16 veckor!! Kan inte göra någonting och jag blir knäpp på det. Och det värsta är att det blivit ännu värre!! Trodde inte de kunde de. Ligger ibland och skriker och gråter av smärtan. Min smärta är just nu som värst i mina höfter och ljumskar. Ryggen är hanterbar,men framfogen skall vi inte tala om!! Känns som någon sticker mig med miljoner knivar,samtidigt som någon sparkar upp där och vrider. Allt på samma gång!! Har glidlakan i sängen men måste ändå hålla i sängramen för att kunna vända mig om och de är ett helvete och så måste man springa på toa mitt intagen också. Nä så less!! Tror bebis ligger ganska lågt mer också då jag har ännu mer ont i framfogen och höfterna nu och får sparkar/rörelser ner mott fifi som gör svinont inte varit med om innan,sen att sparkarna/rörelserna bara kommer i höjd med naveln typ.
Sen värmen tar död pä mig,rinner bort och mår ännu mer illa och då äter jag fortfarande tabletter för illamåendet!! :( Sen lite mensvärk,sammandragningar och förvärkar som känns och en bebis som trycker sig åt nästan alla håll.
Ne så less på att må dåligt nu!! :?( Att inte ha tålamod med barnen,kunna leka med dem,ens röra mig då jag bara typ kan sitta eller ligga i soffan och sängen :( Ne nu vill jag ha min bebis och kunna bli ?normal? och röra mig och vara mig själv!!!! Men ?bara? vecka 33. Hoppas så jag får min igångsättning beviljad om ett par veckor!!
Usch förlåt för gnäll inlägg men behövde få skriva av mig en del!! Ha en trevlig och fin morsdag allihopa :)
Har någon av er provat tens? Funderar på att kontakta sjukgymnast på vc för att få tag på glidlakan och tens. Har aldrig haft det innan men känner att jag orkar inte ha det såhär i 9-10 veckor till och samtidigt jobba den mesta tiden. Hur funkar tens? Hur länge har man elektroderna på sig och hur länge sitter smärtlindringen i? Måste man sitta stilla eller kan man röra sig samtidigt? Jobba samtidigt? Börjar jobba i morgon och oroar mig en smula över det. Vill inte gå på Alvedon varje dag bara för att jag ska jobba.