• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    Erikanr1 skrev 2017-11-23 13:46:28 följande:

Ja jag känner samma sak, Jag är beräknad den 26e juli :) 4+6 nu :)

Samma dag som mig! Men är du inte i 5+0 idag då? (För det är jag )
  • Erikanr1
    Sopp skrev 2017-11-23 14:13:50 följande:

Samma dag som mig! Men är du inte i 5+0 idag då? (För det är jag )

Nämen vad kul :) jag har laddat ner en app och enligt den så är det 4+6. Måste kolla närmare :)
  • tiiitti

Ska ni göra KUB?

Vi blir inte erbjuden något om man är under 33 men funderar på att boka privat.

• soofa

Vi ska göra KUB men här blir alla erbjudna det.

tiiitti skrev 2017-11-23 15:26:07 följande:

Ska ni göra KUB?

• tiiitti
    soofa skrev 2017-11-23 15:31:58 följande:

Vi ska göra KUB men här blir alla erbjudna det.

Jag önska vi också blev det. Och det är rätt dyrt vad jag förstått.

I vilken vecka ska ni göra det?
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2017-11-23 15:26:07 följande:

Ska ni göra KUB?

Jag ska göra KUB. I mitt landsting (Östergötland) så blir alla erbjudna det och jag vill gärna nyttja alla möjligheter till fosterdiagnostik, även om vi inte har några allvarliga sjukdomar i släkten.
  • JohannaN2015

Imorgon går jag in vecka 7!! Känns så otroligt häftigt allting, samtidigt är man så rädd att något ska gå fel!! Men jag njuuuter! Har kub i december!!

• Let it Rain

Hej tjejer! Jag har nyss plussat. Har visserligen BF den 2 aug, men mitt förra kom två veckor före och det kan mkt väl hända även denna gång. Så jag väljer att joina även er. :)

Har en son på ett år. :)

• Iowhannah
    Let it Rain skrev 2017-11-23 18:37:43 följande:

Hej tjejer! Jag har nyss plussat. Har visserligen BF den 2 aug, men mitt förra kom två veckor före och det kan mkt väl hända även denna gång. Så jag väljer att joina även er. :)

Har en son på ett år. :)

Du är så välkommen :)

Är det inte rätt ovanligt att första barnet kommer i förtid? Var det vattenavgång?

Min första var så stor (4125 gram och 55 cm) så han hade definitivt fått komma två veckor tidigt!
  • Let it Rain
    Iowhannah skrev 2017-11-23 18:45:18 följande:
    Du är så välkommen :)

Är det inte rätt ovanligt att första barnet kommer i förtid? Var det vattenavgång?

Min första var så stor (4125 gram och 55 cm) så han hade definitivt fått komma två veckor tidigt!
    Tack! ^^

Ja, relativt ovanligt iaf. Jag hade en jättebra graviditet knappt utan några andra symptom än avsaknad av mens samt att jag kände bebissparkar, men plötsligt gick vattnet sent på kvällen i v. 38 och så födde jag dagen därpå.

3,2 kg och 50 cm, så en helt "normal" bebis.

När är du beräknad?
Svar på tråden Bf juli 2018