• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Let it Rain skrev 2017-11-23 18:57:50 följande:

Tack! ^^

Ja, relativt ovanligt iaf. Jag hade en jättebra graviditet knappt utan några andra symptom än avsaknad av mens samt att jag kände bebissparkar, men plötsligt gick vattnet sent på kvällen i v. 38 och så födde jag dagen därpå.

3,2 kg och 50 cm, så en helt "normal" bebis.

När är du beräknad?

Jag är beräknad till 10 juli (6-7 juli enligt egna beräkningar, men det får KUB utvisa) så jag är i v 8 nu. Ska på inskrivning på mvc den 6 december så jag hoppas på att hinna göra KUB innan jul :)
  • Let it Rain
    Iowhannah skrev 2017-11-23 19:07:48 följande:
    Jag är beräknad till 10 juli (6-7 juli enligt egna beräkningar, men det får KUB utvisa) så jag är i v 8 nu. Ska på inskrivning på mvc den 6 december så jag hoppas på att hinna göra KUB innan jul :)
    Åh, då håller jag tummarna för det! Kub känns absolut som en viktig milstolpe, men det blir väl inte aktuellt för oss förrän omkring den 22/1 om jag räknar veckor.

Var i landet bor du?
  • Iowhannah
    Let it Rain skrev 2017-11-23 19:20:00 följande:

Åh, då håller jag tummarna för det! Kub känns absolut som en viktig milstolpe, men det blir väl inte aktuellt för oss förrän omkring den 22/1 om jag räknar veckor.

Var i landet bor du?

Jag bor strax utanför Norrköping. Du då?

Vi var inne på VUL i v 6 och såg ett litet hjärta picka så min rädsla för missfall har lindrats en hel del :) Jag gick igenom ett MA i somras så det kändes viktigt för mig att få se att det åtminstone finns nåt liv.
  • 3hjärtan
    tiiitti skrev 2017-11-23 15:26:07 följande:

Ska ni göra KUB?

Vi blir inte erbjuden något om man är under 33 men funderar på att boka privat.

Japp! Tack vare kub fick vi veta bebis hade ds
  • soofa

Mellan vecka 11-13 står det i informationen vi har fått.

tiiitti skrev 2017-11-23 15:49:43 följande:

Jag önska vi också blev det. Och det är rätt dyrt vad jag förstått.

I vilken vecka ska ni göra det?

• LitenMommy

Jag har tänkt göra kub test om allting går bra tills dess. Ska på ultraljud på tisdag pga väldigt lite men blöder lite då och då. Får liksom lite blod strimmor när jag torkar mig ibland :( inte alls mycket, men är orolig!

Önska mig lycka till!

• Iowhannah
    LitenMommy skrev 2017-11-23 20:09:13 följande:

Jag har tänkt göra kub test om allting går bra tills dess. Ska på ultraljud på tisdag pga väldigt lite men blöder lite då och då. Får liksom lite blod strimmor när jag torkar mig ibland :( inte alls mycket, men är orolig!

Önska mig lycka till!

Lycka till!

Det kan vara ingenting vettu. Känsliga slemhinnor eller så. Speciellt om det bara är lite när du torkar dig. Hoppas på det bästa!
  • Let it Rain
    tiiitti skrev 2017-11-23 15:26:07 följande:

Ska ni göra KUB?

Vi blir inte erbjuden något om man är under 33 men funderar på att boka privat.

Jag ska, men så är jag också 38.
  • Zarina
    Iowhannah skrev 2017-11-23 20:30:38 följande:
    Jag bor strax utanför Norrköping. Du då?

Vi var inne på VUL i v 6 och såg ett litet hjärta picka så min rädsla för missfall har lindrats en hel del :) Jag gick igenom ett MA i somras så det kändes viktigt för mig att få se att det åtminstone finns nåt liv.
    Exakt vilken vecka var du i när ni såg hjärtat? :)
  • Iowhannah
    Zarina skrev 2017-11-23 22:45:54 följande:

Exakt vilken vecka var du i när ni såg hjärtat? :)

5+6 enligt sista mens.
Svar på tråden Bf juli 2018