• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2017-11-24 13:48:41 följande:

Jag har läckt mjölk ända sedan innan förlossningen (strax över två år nu)! Eller, läckt och läckt, jag har sett fläckar i bh:n och jag kan handmjölka några droppar i duschen.

Ja någon droppe här och där har kommit på mitt ena bröst med efter tidigare barn, men nu får jag små små blöta fläckar på pyjamaströjan på mornarna
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-11-24 13:55:16 följande:

Ja någon droppe här och där har kommit på mitt ena bröst med efter tidigare barn, men nu får jag små små blöta fläckar på pyjamaströjan på mornarna

Oj :O Ganska häftigt ändå, att kroppen ställer om så snabbt.
  • Rosenblad

Ansluter mig här! Gick in i vecka 7 idag och har bf 20 Juli. Finns det någon Facebook grupp? :)

• Lalalinda1234

Hej.

Jag skulle vilja bli tillagd i fb gruppen, skicka mail här på familjeliv så kan ni få mailen som är kopplad till fb=)

• Let it Rain

Finns det möjlighet att få joina FB-gruppen? Jag har BF 2 aug, men födde 16 dgr före BF förra gången.

• Horisonten
    beso skrev 2017-11-24 13:37:49 följande:

Så ledsen att höra det! :( Jag brukar också bli väldigt dålig o jättelika o kräkas. Finns starkare medicin att få men dom är oftast snåla med den. Försök tvinga dig att äta typ kex lite o ofta. Lycka till! Stor kram

Jo jag vet. Min svägerska hade pirmpean eller vad den heter mot sitt illamående för någon månad sen men inget tal om den. När jag var gravid med dottern 2013 hade jag ondasetron men den skriver de inte ut längre,var de enda som hjälpte. Med sonen var jag på gynakuten och fick 3 påsar med dropp sen klara mig med lergigan comp.

Jag mår fruktansvärt illa fortfarande men inte kräkts men ligger i stort sått bara i sängen. Försöker äta lite och ofta för de underlättar så de inte blir katastrof men som ni förstår mycket svårt. Undrar hur veckan blir själv med båda barnen. De kommer få vara några timmar varje dag på dagis medan jag får vila. Sen kommer min man vara pappaledig. Vilket känns så skönt men jag kommer behöva sjukskrivning för inte långt ifrån att jag kräks och jag kan ju bara ligga i sängen typ. Får till och med ligga ner och försöka äta vilket kan ta 1-1,5 timme och få i sig något litet bara. Då funkar det inte och jobba. Speciellt inte inom vården. Och risken finns ju att de blir ännu värre eller kräkningar. Eftersom jag bara är i v 6+2 idag och haft hypermiss gravidum de båda tidigare graviditetens så. Visste att jag skulle få en jobbig graviditet. Men oj vad man glömmer och ärligt talat inte vill komma ihåg hur det var. Sen inte lätt när man redan har 2 små barn. Men en dag i sänder bara
  • viktoria_91

Jag ansluter mig också här! Bf 14 juli :) finns det någon Facebook sida? :) orkar inte gå igenom alla inlägg ;)

Svar på tråden Bf juli 2018