• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • tiiitti

Har börjat blöda ikväll :( gravid i 8+4.

Har haft så mycket gravidsymtom med illamående och kräkning varje dag. Ömma bröst och allt det där, så trodde graviditeten flöt på bra, men nu är jag är rädd för missfall :( va på gynakuten men fick inte lov att göra något UL. Dom tyckte hi skulle åka hem och avvakta och se om de avtog eller om blödningen kom igång mer... så jobbigt att bara vänta.

Fler som haft blödning?

• Iowhannah
    tiiitti skrev 2017-11-25 21:34:15 följande:

Har börjat blöda ikväll :( gravid i 8+4.

Har haft så mycket gravidsymtom med illamående och kräkning varje dag. Ömma bröst och allt det där, så trodde graviditeten flöt på bra, men nu är jag är rädd för missfall :( va på gynakuten men fick inte lov att göra något UL. Dom tyckte hi skulle åka hem och avvakta och se om de avtog eller om blödningen kom igång mer... så jobbigt att bara vänta.

Fler som haft blödning?

Varför gjorde de inget UL?

Visst, man kan ha blödningar i tidig graviditet utan att det är nåt fel, men man uppsöker knappast vården om man inte är ordentligt orolig.

Hur mycket blöder du?
  • tiiitti
    Iowhannah skrev 2017-11-25 22:21:00 följande:

Varför gjorde de inget UL?

Visst, man kan ha blödningar i tidig graviditet utan att det är nåt fel, men man uppsöker knappast vården om man inte är ordentligt orolig.

Hur mycket blöder du?

Nej de sa att de inte gjorde UL på folk som blödde så tidigt i graviditeten. Utan vi fick helt enkelt åka hem och avvakta och se om de blev missfall.

Når jag torkade mig kom det massa färskt blod i pappret, satte på mig en binda och det kom lite blod i den.

Det forsar ju inte så vet att det inte är missfall än, men kanske börjar till. Hade gärna velat få ett UL för att kunna lugna mig, men får helt enkelt sitta hemma och bara vänta och se...
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2017-11-25 22:33:18 följande:

Nej de sa att de inte gjorde UL på folk som blödde så tidigt i graviditeten. Utan vi fick helt enkelt åka hem och avvakta och se om de blev missfall.

Når jag torkade mig kom det massa färskt blod i pappret, satte på mig en binda och det kom lite blod i den.

Det forsar ju inte så vet att det inte är missfall än, men kanske börjar till. Hade gärna velat få ett UL för att kunna lugna mig, men får helt enkelt sitta hemma och bara vänta och se...

Vi får hoppas på det bästa! Men ja, klart man vill veta vad som pågår.

Har du kvar dina symptom?
  • tiiitti
    Iowhannah skrev 2017-11-25 22:36:38 följande:

Vi får hoppas på det bästa! Men ja, klart man vill veta vad som pågår.

Har du kvar dina symptom?

Ja tack får göra det!

Ja jag har kvar mina symtom , fick gå och kräkas för nån timme sen. Men antar att den borde kunna sitta i ett tag ändå. Hcgn försvinner ju inte direkt
  • Zora
    Let it Rain skrev 2017-11-25 10:56:22 följande:

Finns det möjlighet att få joina FB-gruppen? Jag har BF 2 aug, men födde 16 dgr före BF förra gången.

Mailadressen som du har kopplad till Facebook behövs för att kunna lägga till dig
  • Zora
    Rosenblad skrev 2017-11-24 16:39:21 följande:

Ansluter mig här! Gick in i vecka 7 idag och har bf 20 Juli. Finns det någon Facebook grupp? :)

Har PM:at fig här på FL
  • Zarina

Vecka 6+0 och forfarande inga symptom. Vul imorgon, såååååååå nervös!!!!

Svar på tråden Bf juli 2018