• Anonym (,)

Fertilitetsprover två gånger?

Måste man ta fertilitetsproverna en till gång för att veta om man är i klimakteriet för att det ska visa exakt rätt ifall det skulle variera och visa olika värden från månad till månad eller räcker det att göra en gång?

• Svar på tråden Fertilitetsprover två gånger?
  • Snuttis2

Jag har tyvärr inte hört att man får ta om prover, om man skulle göra det o få ett annat värde så har jag fått till mig att man alltid går på / bedöms på det sämsta resultatet som visats!

• Anonym (,)
    Snuttis2 skrev 2017-10-25 10:35:55 följande:

Jag har tyvärr inte hört att man får ta om prover, om man skulle göra det o få ett annat värde så har jag fått till mig att man alltid går på / bedöms på det sämsta resultatet som visats!

okej så jag kan förlita mig på ett prov alltså..
  • Snuttis2

Gjorde själv en fertilitetsutredningen för några år sedan o alla prover till utredningen togs en gång! Sen när man var i behandling kontrolleras ju vissa värden löpande. Misstänker du att något blivit fel så kontakta o fråga tycker jag, i värsta fall får du ett nej.

• Anonym (,)
    Snuttis2 skrev 2017-10-25 13:07:25 följande:

Gjorde själv en fertilitetsutredningen för några år sedan o alla prover till utredningen togs en gång! Sen när man var i behandling kontrolleras ju vissa värden löpande. Misstänker du att något blivit fel så kontakta o fråga tycker jag, i värsta fall får du ett nej.

vilka värden kontrollerades under behandlingen?
  • Snuttis2

Man mäter inte om FSH, tsh o Amh(vad jag vet)

Utan ultraljud och blodprov tas regelbundet för att mäta tillväxt o ?lagom? hormonnivåer under behandlingen, att man är i rätt fas inför ex äggplock. Minska risk för överstimulering mm

Svar på tråden Fertilitetsprover två gånger?