• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Trullis82
    Niiiina skrev 2018-03-18 19:23:13 följande:

Hej jag och min man har bestämt oss för en sladdis känns jätte spännande men ändå nervöst. Jag tar ut spiralen på onsdag. Jag är 34 snart 35 år min man blir 36 år vi har 3 flickor 16, 11 och 8 år.

Hej där.

Så spännande

Vet du hur lång tid det tar för kroppen att fungera normalt igen efter spiral?

Jag hade p-spruta o den tog jag ut september 2016 o fortfarande inte gravid.

Gått på undersökning o fått veta att jag har PCO. Jag har mens men ingen äl.

Nu äter jag medicin så jag har två ägg som växer just nu men inte äl ännu.

Går på ul var tredje dag

Har två barn innan 8 & 14 o nu vill vi ha en liten till.

Mina andra har blivit till utan hjälp. Så någon gång har jag äl om året
  • Liten 2018
    whippitwhippet skrev 2018-03-18 16:39:54 följande:

Vi har velat ha en sladdis ett bra tag nu. Stora barnen är födda 06 och 09. Hösten 2015 fick jag ett MA som upptäcktes kring v. 11. Det blev en medicinsk abort som inte lyckades helt, följdes upp med ytterligare en medicinsk abort och sedan två skrapningar. Sedan tog det lång tid innan min mens och ägglossning kom igång igen men ändå hände inget. Vi hann ge upp och så nu i januari hände miraklet. Förra veckan hade jag hunnit in i vecka 12 när jag såg en liten, liten brun flytning. Fick en dålig känsla, åkte in till gyn där ännu ett MA konstaterades, fostret dog troligtvis redan kring v 8-9. Dagen efter genomgick jag en skrapning (vägrade genomgå medicinsk abort igen) och nu sitter jag här... Jag vill fortfarande ha en bebis, men hoppet sjunker mer och mer. Jag fyller 39 i höst, min man 45. Det känns som att tiden håller på att rinna ut och ska det bli måste det bli nu, det här året.

Ser inte fram emot att börja med ägglossningstest och gravtester, jag vet precis hur besatt jag blir och till slut kretsar alla mina tankar kring menscykeln och livet går ut på att räkna dagar och kissa på tester. ;) Men jag vill så gärna, och än finns det hopp. Jag kan ju uppenbarligen bli gravid fortfarande. Troligtvis sätter vi igång så fort vi kan. Jag har beställt äl-test och slutade blöda dagen efter skrapningen. Så, med lite tur väntar en ägglossning i slutet av mars.

Egentligen hade vi tänkt låta bli mars och april, för att inte få december eller januaribebis. Men sån lyx har vi inte råd med känner jag, utan bebisen är välkommen vilket datum det än är!

Lycka till ni med ägglossning nu i helgen! :)

Ledsen att du behövt gå igenom det.

Hoppas att du snart har en liten som gror och att du kan slappna av.

Hoppas du har ÄL snart å att mensen uteblir sen :)
  • Milian03
    Liten 2018 skrev 2018-03-18 16:18:55 följande:

[quote=78562097][quote-nick]Milian03 skrev 2018-03-18 15:29:44 följande:[/quote-nick]

Glad gubbe. Bara gnugga på å hålla tummarna nu då.

Här kommer min smiley face

[/quote]

Wohoo! Lycka till :)

Jag har glad idag igen :D
  • Liten 2018

Stickande, gnolande och lite ont. 3 dagar efter ÄL. Gillar inte alla hormoner man ska stå ut med.

Finns väl inget vettigt att ha ont eller obehag nu....

• Liten 2018
    Liten 2018 skrev 2018-03-20 15:56:46 följande:

Stickande, gnolande och lite ont. 3 dagar efter ÄL. Gillar inte alla hormoner man ska stå ut med.

Finns väl inget vettigt att ha ont eller obehag nu....

På riktigt, fasiken va ont jag haft, som mensvärk. Vet att jag hade mycket ÄL symtom i helgen, sådär så jag skrattade vad trådigt det var, å vad det var glidit när vi mös :D Släpper väl många ägg kanske (skämt å sido) Trist å ha ont dagarna efter ÄL å sen om mensen kommer. Kan gott bli bättre nu å ingen mens å ett fint pluss. Att smärtan är att ägget som växer i sin fart igenom nu å ska fästa hahaha. Vilka tankar

Lycka till er andra nu inför BIM
  • Sladdonge

Hej!

Jag är 32 år, har två döttrar i åldrarna 8 och 7. Vi har länge längtat efter ett tredje barn och har försökt ganska länge men inte konstant, i ca 2 år.

Jag har ägglossning i slutet av april så tänkte vi skulle hoppa över ägglossningen som kommer om 1 vecka och försöka i slutet av april istället. Vår ena dotter är född i december och andra i februari. Hade ju varit lite skoj med ett januaribarn också :)

• mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-03-21 15:56:34 följande:

På riktigt, fasiken va ont jag haft, som mensvärk. Vet att jag hade mycket ÄL symtom i helgen, sådär så jag skrattade vad trådigt det var, å vad det var glidit när vi mös :D Släpper väl många ägg kanske (skämt å sido) Trist å ha ont dagarna efter ÄL å sen om mensen kommer. Kan gott bli bättre nu å ingen mens å ett fint pluss. Att smärtan är att ägget som växer i sin fart igenom nu å ska fästa hahaha. Vilka tankar

Lycka till er andra nu inför BIM

Wiiihi, vad spännande det låter

Här känner jag ingenting... Hade lite ?glidigt? en dag samt lite blodstrimmor i slemmet, sen var det snabbt över. Lika snabbt som det kom... Kanske var det ÄL? Kanske var det inte ÄL utan bara rester från ett tidigare ?mys?? Jag blir inte klok på min kropp! Och dessutom förbannar jag mig själv för att jag inte kört med tester denna månad. T o m sambon undrade om jag inte skulle köpa tester för att kolla om och när ÄL sker... Får väl lägga en beställning nu i helgen så har jag dem i början av nästa vecka.... Grrrrrr!!!
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-03-23 19:42:55 följande:

Wiiihi, vad spännande det låter

Här känner jag ingenting... Hade lite ?glidigt? en dag samt lite blodstrimmor i slemmet, sen var det snabbt över. Lika snabbt som det kom... Kanske var det ÄL? Kanske var det inte ÄL utan bara rester från ett tidigare ?mys?? Jag blir inte klok på min kropp! Och dessutom förbannar jag mig själv för att jag inte kört med tester denna månad. T o m sambon undrade om jag inte skulle köpa tester för att kolla om och när ÄL sker... Får väl lägga en beställning nu i helgen så har jag dem i början av nästa vecka.... Grrrrrr!!!

Idag har det börja släppa. Fasiken vad det känns. Tyvärr så tror jag stark ÄL inte förknippar med ökad chans.... Men jag väntar som när man ska skapa en triss :') Onsdag BIM.
  • Liten 2018

Hur mår du mycat81? Vi ligger ju oftast ganska lika i cykeln.

På onsdag har jag BIM. Har samma symtom som sist dagarna innan. Brösten börja kännas tunga å lite större, säkert så kommer mensen. Hur tydlig kan symtomen bli egentligen. Den gång allt uteblir kanske är då jag blir gravid :)

• mycat81
    mycat81 skrev 2018-03-23 19:42:55 följande:

Liten 2018: Ja du... Som jag skrev igår så har jag ingen aning om nånting just nu... Det kaaaaaan ha varit ÄL i onsdags då jag hade den där slemmiga flytningen med ljusrosa strimmor i, men det var ju bara knappt en dag. Det kan också vara så att cykeln blivit ännu längre och att ÄL ännu inte skett. Isåfall är det bara att mysa på och hålla tummarna för att de sker inom de närmaste dagarna Kroppslig status är att jag är lite öm i tjejmagen (vilket kan tala både för att ÄL skett eller för att ÄL är på gång...)

Fortsättning följer
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?