• Anonym (Så ledsen)

Missfall av okänd anledning igen, vilka prover ska jag boka?

Efter att försökt bli gravid nästan ett år utan att lyckas vände vi oss till IVF utomlands i somras. Jag hade 14 äggblåsor och de fick ut 14 ägg. 12 var mogna, 10 blev befruktade och 6 växte till 5-dagars blastocyster. Alla 6 såg perfekta ut och de graderades till toppkvalitet. Hinnan i livmodern var också perfekt enligt läkaren. De satte tillbaka 3 av blastocysterna och frös resten. 6 dagar senare plussade jag, men jag hade en känsla av att något var fel. Graviditetstesten blev starkare väldigt långsamt och började plötsligt bli svagare och svagare. Jag fick missfall i v.6.

Efter nästa mens gjorde vi ett nytt försökt med de tre frysta. Jag fick blodtunnande sprutor och medicin som ska hindra immunförsvaret från att ev. attackera embryona. Hinnan såg perfekt ut igen, embryona klarade uptiningen och såg bra ut. Jag plussade förra veckan. En ruvardag tidigare än förra gången och strecket var även starkare denna gången, så det kändes som att nu kanske det kommer gå bra. Men så testade jag igen och strecket är redan synligt svagare än för ett par dagar sedan. Jag vet vad det betyder. Missfall på gång igen. Är så ledsen nu.

Jag förstår inte varför eller vad som är fel. Är det fel på alla embryona? Jag är bara 26 år (killen är också i 20-års åldern och spermierna ser bra ut). Eller är det något fel på min kropp eller hormoner? Är det något fel pä äggen från den omgången? Så mänga frågor men svar finns det inte!

Har bestämt mig för att göra blodprover/utredning privat, men vilka blodtester kan/bör jag boka?

Svar på tråden Missfall av okänd anledning igen, vilka prover ska jag boka?