• Anonym (Längtar)

Lutinus i naturlig cykel

Vi närmar oss nu snart 2 års försök att få till ett 4:e barn. Har åstadkommit ett MA under tiden. I bagaget finns 3 barn varav de 2 första kom till snabbt, den 3:e tog sin tid och ett missfall.

Jag har kört lutealfas, 8 dagar, och fått progesteron som förlänger cykeln med 2-3 dagar. Ingen graviditet ändå dock, bara störd cykel. Har fått lutinus som jag ska ta vid en ev graviditet. Har nu läst om några som fått det redan från äl i naturlig cykel dvs inte vid ivf. Och nu tänkte jag prova samma sak, undrar därför om någon annan som oxå gjort samma sak hyffsat nyligen?

• Svar på tråden Lutinus i naturlig cykel
  • Anonym (Längtar)

Ingen?

• Anonym (Gravid)

Ja, jag! Försökt bli gravid i lite över ett år. Har en lutealfas på 12 dagar, vilket anses normalt, men fick spottings från ca äl +8. Hade testat med progesterall, men det gjorde ingen större skillnad. Gick till en gynekolog som sa att spottingsen eventuellt kunde skölja bort ett befruktat ägg, så hon skrev ut lutinus i naturlig cykel till mig. Tog dem från äl +1 fram till att mensen kom under ett par månader. En månad tog jag två om dagen och då kom mensen på äl+16 med mycket mensvärk. Andra månaderna tog jag en om dagen och då uteblev spottings, och mensen kom ca äl+13. Hade inga biverkningar, men tyvärr blev jag inte gravid heller. Nu är jag äntligen gravid (!), men detta skedde inte under en månad jag tog lutinus.

Tycker iaf att du absolut ska testa om du har en så kort fas som 8 dagar. 

Svar på tråden Lutinus i naturlig cykel