tulip79 skrev 2017-11-08 17:04:06 följande:
Nej, vi gjorde inget annorlunda. Vi anmälde oss till en adoptionskurs för säkerhets skull, men inget annat. Men det var nog en tillfällighet att det sammanföll!
Tror att det var superbra ägg (men det sa de varje gång) då hans syster kommer från samma äggplock - på första syskonförsöket!
Jag håller tummarma för er alla som kämpar!!!
Tack snälla för svar. Fantastiskt att ni lyckades få två barn direkt efter varandra efter så många försök! Stort grattis.
Blir väldigt nyfiken eftersom det påminner lite om vår situation - vi har gjort många återföringar och embryona ser alltid jättebra ut, men ändå har det tyvärr inte lyckats hittills. Vi gör också icsi. Jag är ganska lättstimulerad, så en gång fick vi göra totalfrys på grund av risk för överstimulering. Funderar på hur hormonstimuleringen (har haft Menopur två gånger och Gonal F en gång) påverkar äggkvaliteten, t ex om lägre dos med långsammare mognad av äggen (och färre ägg) är bättre för kvaliteten. Förlåt att jag frågar igen men är jättenyfiken på om du kommer ihåg om ni gjorde någon skillnad i hormonstimuleringen vid det äggplocket som lyckades? Fick ni t ex färre/fler ägg än tidigare? Stort tack!
Lycka till alla.