Ebo88 skrev 2017-11-10 20:46:51 följande:
Vad härligt att höra att din tös mår bra!
Han mår bra, han fick en bra start. Han föddes i söndags och i måndags 07.34 kom han ur respiratorn och låg i cpapp fram tills ikväll då han behövde lite hjälp av respiratorn. Dock behöver han inte så mycket hjälp utan bara lite. När han har legat i cpapp har han legat mellan 148-170 i hjärtfrekvens och pendlar mellan 88-99 i syre. Ligger oftast på 95 i syre. Han började bajsa efter 2.5 dygn och efter 3 dagar så blev han av med ena katetern i naveln, nu har han varav droppet kvar. Redan efter 1.5 dygn fick vi ta upp honom och han ligger uppe hos oss varje dag. Han får efter 5 dagar 6ml mat. När han föddes vägde han 743 gram och som alla andra barn gick han ner lite men imorse vägde han 722 gram då det går uppåt. Imorgon blir han 6 dagar (25+2) Hur var din dotters start i livet? Vart fick ni vård någonstans ? Jag har egentligen 1000 frågor men självklart är det frågor som ingen kan svara på. När får vi komma hem? Kommer han klara sig från infektioner? När slipper han kuvösen? När kommer ductus att sluta sig?
Tack så mycket för att du skriver, det känns lite bättre när man kan få prata med någon som går igenom eller har gått igenom samma lika. Kran
Hur går det för er nu? Vi låg inne på Karolinska i Stockholm. Hur går det med magen? Vår dotter hade väldiga problem med magen, vi slapp dock operation på tarmarna men det var nära. Han syresätter ju sig bra.. toppen ju!! Min lilla dotter har blåsljud på hjärtat och det var tre hål i hjärtmuskeln. Ett har vuxit igen men två kvar. Ingen större fara då det går att leva med. Vi har fått gjort många ultraljud på det. Infektioner är väldigt vanligt. Min Aurora fick två stycken och höll på att inte klara den första men dom fick igång henne igen.
Jag håller tummarna att allt kommer gå bra för er! Hoppas du har familj och vänner som stöttar er i detta. Man behöver all stöd man kan få för man funkar inte normalt i huvudet under den här tiden.
Vart ligger ni inne? Vad fick han för namn? Kramar från mig! Ni fixar detta!!! Kämpa