Jag har förvisso ett mycket äldre barn än dig, men jag svarar ändå :)
Utbildningen är riktigt tuff, vissa kurser (eller terminsvis) finns där man definitivt behöver lägga mer tid än andra. På de svårare kurserna har det vart mer än 40h/vecka för majoriteten av studenterna, och sen har vi ett par ljushuvuden som fixar anatomi/sjukdomar-kurserna utan att gå upp i heltid, så det är individuellt! :)
Har du partner som kan vara hemma med barnet? Det är få obligatoriska moment, så många med mindre barn är inte 8h i skolan varje dag som jag t ex, men de ligger också lite efter OM de inte har barnomsorg fulltid.
Jag tycker du ska söka för utbildningen är sjukt intressant och rolig!! Tips att göra innan är att söka all information du hittar om studieteknik, vissa föreläsningar rabblas igenom och då måste man hänga med ordentligt då mål för kursen alltid tas upp under föreläsningar.
Vi har haft och ska ha 6v. Praktik i termin 2, 10v t4, och 15 i t6. Tiderna är förmiddag/eftermiddag samt helgspass.
Är du motiverad, har barnomsorg och ett någorlunda huvud så söööök :)
Sedan behöver du förmodligen fundera om en ettåring verkligen ska ha 8+ timmar om dagen på verksamhet, finns det någon släkting som kan hjälpa till om inte partner finns? Om inte hade jag nog väntat ett par år, om jag kunnat!