Tow2Mater skrev 2017-11-08 20:49:03 följande:
Det irriterar då tråden handlar om måttligt drickande - mycket tydligt definierat i TS. Att en måttligt drickande forälder avstår sin nubbe hjälper inte de barn som far illa, vare sig på julen eller under årets andra 364 dagar. Det irriterar ännu mera att det inte kunde gå mer än 8 inlägg innan predikandet från Er kom i en tråd som där frågeställningen var "hur gor Du?" och tråden urartade till det vanliga FL-jul-alkohol-gnället.
Nja.. nu är det ju inte du som ska avgöra vad tråden handlar om eller vad folk får skriva i sina svar, läs igenom trådstarten en gång till så ser du ju vad som skrivs.
Oavsett vilken åsikt man har angående alkohol och julen eller inte så blir det bara dumt och väldigt fel om man tror sig kunna få bestämma andras åsikter, då har man inte dirket något att göra på ett diskussionsforum att göra.
Anser du att vissa är off topic så får du ju gärna anmäla det och se om moderatorer delar dina åsikter men det kan ju bli lite fel och pinsamt för dig då när vissa inlägg är svar till dina citat.. så låt oss avst från åsiktscensur och inse att folk tycker och gör olika gällande jul och alkohol.
Om du blir irriterad av vad andra svarar eller skriver så borde det ju vara lätt för dig att förstå att andra kanske tycker så om det du skriver? Men det hidnrar ju inte att du också har rätt till din åsikt och åsikter finns det mpånga angående detta ämne det kan väl intevara någon överraskning eftersom det är samma sak varje år, eller hur? Så ta det lite lugnt och avstå från att svara på de inlägg som du inte ´gillar. om , svårare än så är det inte.
Det är lite roligt hur vissa reagerar som sagt och hur de läser in saker, jag har tex int eens skrivit om mina egna vanor och hurvida jag dricker alkohol eller inte, jag kom bara med synpunkterna att om man itne har något problem så bör det inte vara svårt att avstå, jag sa också att det finns de som har problem med alkohol och att tyvärr drabbas många barn av detta, detta är ju inga nyheter och något som alla vet om.
Så återigen vad är det som är så fruktansvärt provocerande till den grad att vissa tar det så personligt trots att dom själva förklarat sig ha inga problem med att avstå om så skulle vara.