Inlägg från: Anonym (MC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MC)

Att inte unna sig nubben för att barn är med?

Om man har stora problem med att avstå en nubbe oavsett om skälet är närvarande barn eller intelså kanske man har lite mer problem än vad man själv tror..

• Anonym (MC)
    Anonym (Nubbelina) skrev 2017-11-08 20:04:10 följande:
    Stora problem att avstå nubbe?
    Nja, jag dricker nubbe tre gånger per år. Midsommarafton, påskafton och julafton. Så nej, rent krasst har jag inga problem att avstå utan detta handlar om tradition och njutning.

Jag avstår nubbe de 362 andra dagarna.
    Nu vet jag inte varför du kände dig personlligt träffad så jag svarade generellt och inte vände mig till någon men det är ju jättebra om du inte har några problem med at tavstå, det är ju när man har problem med att avstå och måste komma med ursäkter för sitt drickande som det är problem.

Så så länge man skulle kunna avstå att dricka till julen så är det ju inget problem, men om man absolut inte kan eller inte vill avstå ja då är det ju ett problem, så kanske en del borde pröva en jul bara för att se om de verkligen kan avstå annars har man ju svaret där.

De flesta kanske klarar av att hantera alkohol men trots att de flesta tror och anser detta så är det många barn som inte delar den åsikten och som ringer till BRIS eller som i vuxen ålder beskriver en jul som var allt annat än kul.
  • Anonym (MC)
    Tow2Mater skrev 2017-11-08 20:29:30 följande:
    Eller så kan man avstå julen. Vad tror du är 'bäst för barnen'; en nubbe till maten eller ingen jul?
    Det beror sig helt och hållet på vilka barn man frågar för frågar du de barn som mår dålgit under julen där för mycket alkohol och även misshandel pga av detta förekommer så kan jag garanatera dig att deras svar hade blivit 'ingen jul', om man tror annorlunda gällande dessa barns svar  så bör nog sätta sig in lite i ämnet.

Sen jag förstår inte varför en del blir så provocerade??
    Om man inte har några problem jättebra, och om era barn inte mår dåligt under julen ännu bättre, jag riktar mig ju mot de som har problem de som faktiskt inte kan avstå från alkohol oavsett och ändå reagerar vissa så starkt och bara tanken på att ge upp alkohol under jul eller midsommar får en del att gå i taket för dom har minsann inga problem, nähä men varför reagerar man så starkt då?
  • Anonym (MC)
    Tow2Mater skrev 2017-11-08 20:49:03 följande:
    Det irriterar då tråden handlar om måttligt drickande - mycket tydligt definierat i TS. Att en måttligt drickande forälder avstår sin nubbe hjälper inte de barn som far illa, vare sig på julen eller under årets andra 364 dagar. Det irriterar ännu mera att det inte kunde gå mer än 8 inlägg innan predikandet från Er kom i en tråd som där frågeställningen var "hur gor Du?" och tråden urartade till det vanliga FL-jul-alkohol-gnället.
    Nja.. nu är det ju inte du som ska avgöra vad tråden handlar om eller vad folk får skriva i sina svar, läs igenom trådstarten en gång till så ser du ju vad som skrivs.

Oavsett vilken åsikt man har angående alkohol och julen eller inte så blir det bara dumt och väldigt fel om man tror sig kunna få bestämma andras åsikter, då har man inte dirket något att göra på ett diskussionsforum att göra.
    Anser du att vissa är off topic så får du ju gärna anmäla det och se om moderatorer delar dina åsikter men det kan ju bli lite fel och pinsamt för dig då när vissa inlägg är svar till dina citat.. så låt oss avst från åsiktscensur och inse att folk tycker och gör olika gällande jul och alkohol.

Om du blir irriterad av vad andra svarar eller skriver så borde det ju vara lätt för dig att förstå att andra kanske tycker så om det du skriver? Men det hidnrar ju inte att du också har rätt till din åsikt och åsikter finns det mpånga angående detta ämne det kan väl intevara någon överraskning eftersom det är samma sak varje år, eller hur? Så ta det lite lugnt och avstå från att svara på de inlägg som du inte ´gillar.  om , svårare än så är det inte.

Det är lite roligt hur vissa reagerar som sagt och hur de läser in saker, jag har tex int eens skrivit om mina egna vanor och hurvida jag dricker alkohol eller inte, jag kom bara med synpunkterna att om man itne har något problem så bör det inte vara svårt att avstå, jag sa också att det finns de som har problem med alkohol och att tyvärr drabbas många barn av detta, detta är ju inga nyheter och något som alla vet om.

Så återigen vad är det som är så fruktansvärt provocerande till den grad att vissa tar det så personligt trots att dom själva förklarat sig ha inga problem med att avstå om så skulle vara.

• Anonym (MC)
    taquine skrev 2017-11-08 21:27:50 följande:
    Precis, men i Sverige är så svart eller vitt , dricker du något alkoholaktigt  så är du minsann alkis och förstör barnens högtid.. Hur orkar vissa . 
    Nu känner jag för en stor gammeldansk
    Själv har jag varken pekat ut någon personligen eller kallat folk för alkisar utan bara påpekat att om man inte kan avstå så har man ju större problem än vad man vill erkänna, vilket ju är korrekt eller hur? 

Dem som inte har problem med att avstå har ju sjäklvlart inga problem så jag har faktiskt lite svårt att förstå varför vissa reagerar så starkt och verkar ta det så personligt.. kritiken är ju bara riktad mot dom som har det svårt att avstå och inte klarar sig utan alkohol.

• Anonym (MC)
    Anonym (rubiner) skrev 2017-11-08 21:52:04 följande:
    Precis, men på nätforum så har vissa väldigt svårt att ta till sig andras åsikter och tar saker och ting väldigt personligt och skriver kanske lite väl fort det dom tänker.
    {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Att inte unna sig nubben för att barn är med?