Att inte unna sig nubben för att barn är med?
Om man har stora problem med att avstå en nubbe oavsett om skälet är närvarande barn eller intelså kanske man har lite mer problem än vad man själv tror..
Om man har stora problem med att avstå en nubbe oavsett om skälet är närvarande barn eller intelså kanske man har lite mer problem än vad man själv tror..
Skulle ALDRIG dricka alkohol i närheten av mitt barn, i alla fall inte de mängderna du pratar om. Om det skulle stanna vid nubben skulle det väl vara okej, det du beskriver är ganska mycket enligt mig! Julen är barnens tid, vuxnas alkoholbehov borde kunna pausa en högtid i alla fall! Allvarligt kan jag tycka att bör fundera på din alkoholkonsumtion!
Tycker hela konceptet med vit jul är löjlerier förutom vit snö
MIna föräldrar har alltid tagit sig en nubbe eller en jul öl och inte fan har det skadad mig eller mina syskon. Jag dricker i stort sett aldrig men skulle nästan kunna ta en julnubbe enbart för att inte ha en vit jul.
Barn som har föräldrar som har alkohol problem har detta problem varje helg hela året. Och dessa personer kommer INTE lyssna på någon TV reklam eller media hets om att inte dricka kring jul de komemr dricka sig fulla som de gör varje helg oavsett om du och jag som inte är helgalkoholister tar oss en nubbe eller ej.
Det är lite som reklamen för att inte spola vatten i kranen när man borstar tänderna, för då gör man åt mer vatten än vad fler andra har i en vecka.. Så om jag inte spolar vatten i kranen betyder det då att de får mer vatten att dricka i andra länder?
Har inget alkoholbehov alls så det blir en helt vit jul. Alla barn förtjänar en vit jul både ute och inne.
Vi har inte alkohol på dagen men ser inget fel i att ha det. Tag gärna ett glas efter att gästerna gått hem på kvällen.
Dricker aldrig läsk men julafton med julmust är undantag.
Jag kan undvara julmust men tycker att jag kan unna mig det till julmaten.
Jag kan undvara senap på skinkan , men tycker den förhöjer smaken.
Jag kan undvara kantarellstuvning på omeletten men vill inte det.
Är det lika illa som dom som unnar sig nubben?
Nubben har ju faktiskt ett syfte, julmaten är ofta fetare än vad vi är vana vid att äta därför tog man en nubbe för magens skull.
Barn som ser vuxna dricka har större risk att utveckla ett ohälsosamt förhållande till alkohol, men eftersom du benämner dem som ungar så antar jag att ditt drickande kommer i första hand.
Så du tror inte att beteenden går "i arv"? Att rökare oftare har föräldrar som röker, att alkoholproblem finns i vissa släkter etc? Och nej, jag säger inte att det alltid blir så men sannolikheten ökar markant. Jag som har tonårsbarn ser att hos dom föräldrar som vardagsdricker så är det betydligt vanligare att deras barn ser det som mer ok att dricka och har testat på det i mycket högra utsträckning än ex.vis mina barn som inte ser det som normalt beteende.
En undersökning som genomförts av TNS-Sifo på uppdrag av Folkhälsomyndigheten visar att de allra flesta tonårsföräldrar i landet känner till att det inte går att minska risken att ungdomar dricker alkohol genom att bjuda dem på alkohol.
? Detta är mycket glädjande eftersom det finns ett samband mellan föräldrars attityder och beteenden kring alkohol och barnens drickande. Det enda man lär sitt barn när man bjuder på alkohol, det är att dricka alkohol, säger Anna Jansson, enhetschef vid Folkhälsomyndigheten.
hahahaha den här tråden är guld
jag har aldrig sett så många människor som försöker rättfärdiga sig själva och säga att dom minsann inte har något problem med alkohol men varför då detta behov att rättfärdiga säga själva isfåall för har man inga problem behöver man självklart inte förklara sig eller ursäkta sig eller angripa andra
men fortsätt, älskar tråden!!