Att inte unna sig nubben för att barn är med?
Du ställer frågan till fel personer. Fråga de som blir 'drabbade' i stället; barnen.
Du ställer frågan till fel personer. Fråga de som blir 'drabbade' i stället; barnen.
Det är inte minsta ointressant, då det är mer troligt att det inte blir problem med alkohol än med.
Jag förstår en del råkat illa ut av omgivning druckit alkohol och barn, men varför försöker man göra det till en sanning för ALLA som dricker alkohol.
Eller är det bara redlös man har i tankarna när man dricker alkohol.
Jag verkligen undrar hur man inbillar sig alla råkar illa ut på alkohol.
Det som är intressant är just detta och denna illusion om att världen ser ut som de gjort for dom.
Och som jag sett så har rätt många pratat om rätt små mängder alkohol, inte för det hindrar vissa bli konstiga.
Vet inte varför en del tror sig veta hur det är för andra.
Ja, en del gör, men varför generaliserar du är den mer intressanta frågan.
Själv har jag inte Ö V E R H U V U D T A G E T upplevt det du pratar om, och jag är så långt ifrån ensam.
Problemet uppstår när du berättar så är det, när det är så UPPENBART fel.
Kanske du inte är en rabiat nykterist, men väl är det fel det du säger då du generaliserar på detta vis.
Och ska man generalisera och ta den som är störst, så skulle jag gissa på att de som INTE skapar problem med alkohol är fler.
Men detta är bara en gissning, men inte en otrolig sådan.
Själv har jag 100% positiva erfarenheter på fest och högtider och alkohol som barn.
Sen när man blivit vuxen, så har man ju sett en del som inte kan detta med alkohol och har väldigt konstiga beteenden.
Så jag vet mycket väl att det finns två sidor, men berätta den sidan är så dominant.
Då har man klivit in på ett område där man kan påvisa felaktigheter i att göra det till nått generellt.
Enda frågan som uppstår, varför är det så viktigt och generalisera och säga det blir problem?
Använder inga narkotiska mediciner(men har smärt problematik som dyker upp med år emellan ibland, för sen komma ett skov, men känns inte speciellt relevant till denna situation) och alkohol rätt sparsamt.
Det mer de som har behov av medicinering som är de som fota får ett konstigt beteende med alkohol.
Bokstavskombinationer sjukdomar, är mycket frekventa här, men långt ifrån ensamma.
Sen det som blir EXTREMT intressant och veta, och det är varför du inbillar dig detta.
Det kan inte vara så att mina föräldrar och släkt, inte beter sig direkt annorlunda på alkohol och inte utagerar som en del måste?
Och att vi har en person som mig, som berättar att jag aldrig någonsin påträffat nått negativt när vuxna konsumerade i min närhet, borde väl mer signalera tvärtom?
Detta känns mer logiskt för mig, än säga det är problem där jag precis berättade det inte fanns problem.
Det finns ingen idé att du berättar att en del får problem med alkohol och barn, jag vet redan.
Det är din generalisering som är fel.
Jag tycker denna tråden är skrämmande
Den visar hur många som inte har koll på sitt alkoholintag och inte kan hantera det. För alla som gapar och srkiker att man inte kan ta ETT glas vin till maten och dricker man blir man givetvis berusad och barnen hamnar i klämm. Ni borde verkligen inte dricka någon dag på året över huvud taget om ni har barn. stackars era barn.
Ni andra som däremot vet att man kan ta ett glas vin eller en nubbe till maten för smakförhöjandets skull och sedan stanna där. GOD JULNUBBE TILL ER ALLA
Drick måttligt så att det inte går ut över andra. Det är väl det enda jag kan säga.
Själv avskyr jag alkohol så för mig är det inget problem att hoppa över.
Har en vännina som brukar kunna gå rätt hårt på bag-in-box och billig starköl, tydligen är priset viktigare än smaken(hennes ord), hon blir nog rätt berusad varje helg samt att det ofta är vin/öl till maten under veckorna.
Hon är en av de som gapar om vit jul för barnen, då blir det bara så fel.
Skulle mina barn eller någon vuxen på besök reagera negativt på att vi tar en liten snaps till sillen, en öl eller glögg så skulle vi självklart inte dricka här hemma och då spelar det ingen roll om det är jul, nyår eller en onsdag