klyban skrev 2017-11-18 10:59:04 följande:
Inbillar du dig detta är en sak för diskussionen och med alkoholism?
De allra flesta gör inga fylleslag och fysisk/psykisk misshandel.
Nu dricker vi väldigt lite på Jul, kanske en öl till maten och på sin höjd en nubbe till sillen, sen är det bra.
Men även de som dricker mer, så finns det så många som aldrig skapar problem i sin alkohol med sig själva eller omkring sig.
Det som väcker alla till en sådan här tråd, är de som tror alkohol ALLTID leder till fysisk och psykisk misshandel.
Saken är enkel, en del orsakar problem i sin alkoholkonsumtion, de flesta inte.
Och varför de som aldrig skapar problem ska utsättas för trycket att inte dricka alkohol och av dessa anledningar av personer som haft problem med alkohol.
Är ett mycket bakåtvänd tanke att ta tag i detta problem.
Denna grupp anammar svart och vitt för ofta, och tror det som hänt i deras bubbla är så det är för alla andra.
Och nu är de ute på korståg mot ALL alkoholkonsumtion, och för rädda barnen.
Problemet med denna inställning, är att man missar ofta de som verkligen orsakar problem, då man valt att ta med alla som dricker alkohol i sällskap där barn ingår.
Jag sett många av dessa historier om problem av alkohol, ofta hemska historier.
Dock har jag aldrig någonsin sett ens det allra minsta av detta någonsin i min familj.
Fest har alltid varit en höjdpunkt i vår krets, och aldrig någonsin negativt.
Och det är dax att denna alkoholmaffian inser detta snart, så de kan rikta sin energi till dom som har problem istället.
Tänk vad många barn detta skulle hjälpa, än "hjälpa" alla barn som de flesta inte behöver någon hjälp överhuvudtaget från början..
Jag inbillar mig ingenting så vitt jag vet. Varför tror du det?
Det är min tråd och om vi spånar lite utanför själva grundfrågan, varför stör det dig?
Det känns som att du "går på" fel person då jag har samma inställning till detta som du.