klyban skrev 2017-11-19 13:34:34 följande:
Ja, en del gör, men varför generaliserar du är den mer intressanta frågan.
Själv har jag inte Ö V E R H U V U D T A G E T upplevt det du pratar om, och jag är så långt ifrån ensam.
Problemet uppstår när du berättar så är det, när det är så UPPENBART fel.
Kanske du inte är en rabiat nykterist, men väl är det fel det du säger då du generaliserar på detta vis.
Och ska man generalisera och ta den som är störst, så skulle jag gissa på att de som INTE skapar problem med alkohol är fler.
Men detta är bara en gissning, men inte en otrolig sådan.
Själv har jag 100% positiva erfarenheter på fest och högtider och alkohol som barn.
Sen när man blivit vuxen, så har man ju sett en del som inte kan detta med alkohol och har väldigt konstiga beteenden.
Så jag vet mycket väl att det finns två sidor, men berätta den sidan är så dominant.
Då har man klivit in på ett område där man kan påvisa felaktigheter i att göra det till nått generellt.
Enda frågan som uppstår, varför är det så viktigt och generalisera och säga det blir problem?
Egentligen tycker jag inte att jag gör rätt nu men eftersom du uttalar dig så absolut självklart om att du aldrig mått dåligt att att vuxna intagit alkohol omkring dig,
att det till och med var 100% positivt så drar jag upp ditt psykiska mående och förhållande till tabletter. Kanske inte heller du är en bra måttstock med tanke på det?
Anonym (Nubbelina) skrev 2017-11-19 13:32:57 följande:
Nej, har inte sett den kampanjen.
Googlade på det och det första som stod var "
Det är dags att göra julen till barnens högtid!
Hur som helst så tänker jag dricka som jag brukar. Och för mig är julen allas högtid. Barnens högtid är för mig deras födelsedagar och då avstår jag gärna från alkohol.
Jag tycker väl egentligen Vit Jul kan vara lite rabiata i sitt uttryck men just den kampanjen med barnen tycker jag är bra. Filmen ligger på första sidan på deras hemsida, scrolla ner lite bara.