• Anonym (TickTock)

Fler som väntar på vecka 12?

Är i vecka 6 (5+4) och väntar otåligt på vecka 12. Tiden går så långsamt och är så klart orolig för att saker och ting inte är som det ska.

Ska tillbaka den 21:a för att kolla hjärtljud.

Fler otåliga ruvare?

• Svar på tråden Fler som väntar på vecka 12?
  • Anonym (L)

Vad är det du tror händer v 12? Något magiskt?

• Anonym (TickTock)

Missfallsrisken minskar.

Har kämpat i flera år att bli gravid, och genomgått flera ivf:er så känner att jag är medveten hur svårt det kan vara. Är så orolig för att något inte är som det ska, och ja

Det kanske låter knäppt?

• telly

Jag är i v 25, första tiden går sååå långsamt men rätt som det är är det dags att åka till förlossningen!

BF feb 2018
  • Anonym (ED)
    Anonym (TickTock) skrev 2017-11-08 22:20:57 följande:
    Missfallsrisken minskar.

Har kämpat i flera år att bli gravid, och genomgått flera ivf:er så känner att jag är medveten hur svårt det kan vara. Är så orolig för att något inte är som det ska, och ja smile4.gif

Det kanske låter knäppt?
    Risken minskar för varje vecka. Minskar inte alls drastiskt fr.o.m v.12 som många tycks tro. De flesta har däremot fått m.f före v.12- tror det är 90% och efter det är det i regel MA. Om du gjort IVF ska du väl göra VUL v.8-9. Ser man hjärtat slå då är risken väldigt liten för m.f. Bara ca 2%. Oron förstår jag så väl! Det tog 14 IVF.er och 10 år att få sonen. Hade 4 missfall innan. Men det gick! Och kan absolut gå för dig med! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (L)
    Anonym (TickTock) skrev 2017-11-08 22:20:57 följande:

Missfallsrisken minskar.

Har kämpat i flera år att bli gravid, och genomgått flera ivf:er så känner att jag är medveten hur svårt det kan vara. Är så orolig för att något inte är som det ska, och ja

Det kanske låter knäppt?

Förstår vad du menar, och misstänkte så klart att det var så du menade innan du ens förklarade. Men det är ju inte så att det lixom slår över dagen man kliver in i v 12+0, utan risken minskar ju för varje dag som går!

Försök se varje dag som en seger istället för att sikta på en speciell vecka! Hela graviditeten kommer vara fylld av oro för nästa viktiga ?milstolpe? ändå. Att RUL går bra, när man kommer över v 21+6 och man kommer försöka rädda bebisen om den föds, v 32ish när lungorna brukar funka helt ok om de skulle födas, v35 då man eventuellt skulle slippa neo om bebisen föds osv
Svar på tråden Fler som väntar på vecka 12?