Oskyddat i ett år nu. Ingenting
Känner mig så ledsen. Jag har diverse appar som håller koll på ägglossning och har sen några månader använt mig av natural cycles och äl-test. Nu i november har jag och min fästman haft oskyddat sex nästan varannan dag i ett år och jag trodde verkligen inte det skulle ta tid innan jag blev gravid! Jag är 23 år, tränar en hel del, äter hälsosamt och är allmänt lycklig. Dock misstänker jag att jag har endometrios pga extrem mensvärk, jag kan knappt andas under 3 dagar.
Både min fästman och jag har en stor längtan till barn och vill gärna ha många barn, egentligen så planerade vi inte att vi verkligen skulle försöka för han vill att det ska bli en liten överraskning för oss att det blev ett barn och det vore verkligen härligt, jag vill inte heller gå runt och tänka på barn och graviditet för mycket för då tänker jag på det konstant.
Sen ca varannan vecka känner jag mig annorlunda i kroppen och massa massa symptom men lovar mig själv att vänta till bim. Jag väntar aldrig och slösar många test som alla blir negativa och då blir det att jag blir totalt hjärtekrossad.
Trodde det skulle vara enkelt att bli gravid, speciellt när jag är så ung. Men det kommer väl när det är meant to be.
Tycker alla ni fina tjejer som kämpar månad efter månad, år efter år är så otroligt starka! Skickar er en värmande kram på vägen till ett plus