• fyrapunktnoll

BF juli 2018 - Stockholm

Har just pussat och kommer ha bf i juli 2018. Det vore roligt om det fanns fler som också bor i Stockholm och har bf i juli och vill följas åt. Det känns nästan lite overkligt och jag är så tacksam. Jag är 37 år och har barn sedan tidigare men det är min sambos första barn.

• Svar på tråden BF juli 2018 - Stockholm
  • emsan08

Jag väntar mitt och sambons första barn. Är nu i v 7 enligt Preglife appen med BF 7 juli. Bor i Solna

Mår rätt kasst sedan 1 vecka tillbaka:

Jag har en konstant en känsla av lätt illamående (har tack och lov inte kräkts en enda gång) och väldigt svag i kroppen och kan vara yr även när jag ligger ner i sängen (speciellt på morgonen).
    Trött och känner mig lätt nedstämd, vill inte göra någonting alls, helst bara ligga hemma i soffan.
    Jag är hungrig men inte alls sugen på att äta mat.
    Ett par omgångar per dag gör det riktigt ont i magen, som kraftigt mensvärks som ibland är så starka att jag blir kraftigt illamående och det flimrar i ögonen När jag är hemma är det helt okej ändå då jag kan värma en rissäck i micron och ha på magen en stund, värre är det på jobbet....
    Har också de senaste dagarna en rädsla för att svimma när jag duschar eller står upp på bussen/tunnelbanan pga yrseln....

Har bokat tid för inskrivning i nästa vecka på MamaMia City, ska bli skönt att få prata med barnmorskan om alla frågor om mitt mående och se om hon har några tips. 

• Villblimama

Hej!
    Jag har bf 13/7. Jag är 32 och väntar mitt andra barn. Har en 2,5 åring sen innan och vi bor i Täby sen ett år. Är såå nervös för missfall. Har vul om 5 dagar (ja nedräkning pågår!) Hade ett MA innan sonen och sen ett MF för nån månad sen. Mår rätt bra vilket oroar mig, men vill iof minnas att illamående etc kom lite senare sist. Har superömma bröst och bröstvårtor, fått mörkare vårtor, lite molvärk ibland/ligamentsmärta samt en diffus känsla av bakis/trött/hungrig/yr men inte så det påverkar mig.

• Theaphea

Jag har inte börjat må illa ännu men är lite känslig för dofterna på jobbet (jobbar på sjukhus ) gasig och hård i magen öm i brösten och det molar i magen.

• UngmammatillE

Hej! Jag är 18 år och väntar mitt Andra barn. Har en dotter på 1,5 år. Har bf 30 juli. Plussade igår. Bor i Haninge :)

• Trollizen82

Hej! Är 35 och har också just plussat med mitt första.

Bor i Sthlm och skulle vara kul att följa er här eller om det finns en hemlig facebookgrupp?

• Smulan274

Hej! Plussade i fredags och gick in i vecka 5 idag, beräknad i slutet av juli! :) 

Jag började bli super yr för 10 dagar sen, även när jag ligger eller sitter, det snurrar lxm till i skallen även fast jag ligger i soffan o kollar på tv, känns ganska obehagligt o köra bil tex.. Det är ihållande dygnet runt också, någon som vet nå tips på hur man kan minska yrseln?
    Har haft gravid hjärna sen en vecka tillbaka också, visste inte att man brukade ha det så här tidigt i graviditeten! Hoppas det släpper snart Skrattande Och vissa dagar känt mig hängig/febrig/illamående men bara i korta perioder. Har haft mensliknande smärtor de två senaste dagarna men inte långvarigt, och inatt började bröstvårtorna ömma.

Detta är min tredje graviditet om jag räknar 2 aborter i ung ålder, som jag har ångrat sedan dag ett. Vården gav mig inte något eget val utan bokade bara in aborten utan att fråga vad jag ville, och ung och osäker som jag var vågade jag väl inte säga emot.
    I vilket fall så har alla grav. skillt sig stort ang. symtom. Den första grav. kände jag oerhört mycket av i 2-3 veckan (innan det syntes på testet ens), den andra grav. kände jag ingenting och var tvungen att göra medicinsk abort i vecka 12 Skäms

• emsan08

Förra veckan (graviditedsvecka 7) hade jag rejält ont och kände mig yr. Vet att jag lätt får dåligy järnvärde och la till extra järn i kosten. Onsdag, torsdag och fredag fick jag i några omgångar en huggande känsla i magens nedre del och det nästan svartande för ögonen då det hände. Det lugnar sig då jag lägger en varm rissäck på magen. På fredag kväll kom en liten blödning men reagerade inte mer på det då jag läst att det är vanligt. Ringde 1177 ändå men då jag inte kunde koppla smärtan till blödningen sa hon att det är nog ingen fara och att man i början av graviditeten kan få mens när den ska komma (och jag har rätt så oregelbundna cykler). I morse kom, vad jag tror är, en liten klump när jag gick på toaletten. Nu är jag helt säker på att jag drabbats av missfall. Inga gravidsymptom som jag haft de senaste 3 veckorna är kvar. Jag ringde BM och kan få tid till gynekologen imorgon kväll. Men det enda som gnager i mitt huvud nu är detta troliga missfall. Har svårt att jobba och koncentrera mig. Kan man åka till gynakuten?

• Em86

Hej Emsan08.

Hur går det för dig <3 Har det kommit mera blod? Har du ont i magen? Jag tycker du ska sjukskriva dig & be om en tidigare tid! Stort lycka till, jag håller tummarna att allt är som det ska trots allt.

• Dettoka

Hej,

Grattis till er som har plussat. Vill gärna hoppa in här Jag är 37 år gammal och är i vecka 8 (7+4). I så fall om det finns hemligt facebookgrupp vill jag gärna vara med :) dettihorvath@hotmail.com

• Fru Ingenjör

Hej,hoppar gärna in i tråden är 32år och har precis plussat och väntar mitt första barn (beräknat i månadsskiftet juli/augusti nästa år). Bor med min man i södra Stockholm. 

• Bambi32

Heej.

Här är en till :) vecka 12+några dagar. Andra barnet men denna graviditet har jag inte mått bra alls. Mått illa spytt o inte speciellt på top. Första var jag SÅÅÅ LYCKLIG mådde asbra. Inget illamående osv. Vill ha det så igen :)

Imorgon kub. Nervös :)

• fyrapunktnoll

Hej på er igen! Jag fick tyvärr missfall och startade aldrig någon fb grupp. Hade turen att bli gravid igen och har bf i augusti istället. Men en fb grupp kanske vore en idé ändå ????

• Pulkansson
    Soffapoffa skrev 2018-01-21 21:01:03 följande:

Hej, finns hemlig grupp för bf juli 2018 i Stockholm?

Undrar jag med?????
  • Tofre

Hej, bor i södra Stockholm och är 32 år, väntar andra barnet. Bf juli 2018

Finns det någon Facebook grupp? Går gärna med där då, vore kul att följas åt både nu och

Även sen bär bebbe kommit

Svar på tråden BF juli 2018 - Stockholm