Föda med Doula
Hej alla fina blivande föräldrar. Jag är en nyutbildad doula bosatt i Stockholm. Jag är specialutbildad i metoden Föda Utan Rädsla. Som doula är jag med som ett emotionellt stöd under hela förlossningen oavsett om man vill föda vaginalt, med kejsarsnitt, med medicinsk smärtlindring eller utan.
???? Det är vetenskapligt bevisat att föda med doula ger färre kejsarsnitt, mindre behov av medicinsk smärtlindring och ryggbedövning, kortare förlossningsförlopp och ger paren en bättre förlossningsupplevelse då de känt sig mer delaktiga med en doula.
???? Jag undrar nu om det är någon i/kring Stockholmsområdet som är intresserad av att veta mer om vad det innebär att föda med en doula?
Jag vill gärna komma i kontakt med blivande föräldrar som vill veta mer. Ensamstående eller par spelar ingen roll. Fråga här i tråden om det något ni vill veta direkt eller maila mig på anderssonelin1982@gmail.com
Det kan förändra SÅ otroligt mycket att ha en doula så jag vill så gärna nå ut med information om detta till alla som kan vara intresserade :)
????????