Inlägg från: Cecilie |Visa alla inlägg
  • Cecilie

För STORT embryo på VUL?

Jag har en lite konstig fråga. Är i v 4+4. Fick sjukt ont i höger sida så ringde barnmorskan och fick en akuttid till VUL. Läkaren varnade att det var för tidigt för att se något men sen såg hon ett litet embryo i livmodern på cirka 5 mm. Hon trodde att jag var lite längre gången än 4+4... men jag VET att jag hade ägglossning den 30 oktober (äl-stickor+ Natural cycles)...

Jag önskar att jag hade frågat läkaren när jag var där men det glömde jag för jag var mest lättad över att det inte var utomkvedshavandeskap. Jag är egentligen inte orolig eller så utan jag år bara nyfiken på hur det är möjligt..Någon som vet? Kan ägget ha fäst tidigare än "normalt" eller hur kan det komma sig att det redan var så stort?

• Svar på tråden För STORT embryo på VUL?
  • Cecilie

Tack för svar hörrni :) En bit in på v 6+ eller 5+? Är det 5+ kan det ju kanske stämma för då är det hu bara några dagar senare. Har ett VUL bokat i 7+0 så då får vi väl se...:)

• Cecilie

Ja det måste ju vara jättesvårt att mäta när det är så litet. Det är säkert en kombination av många olika faktorer. Någon dag tidigare ägglossning, ägget fäste snabbt, svårt att mäta osv... Ska bli spännande att se på nästa VUL om det forfarande är "för stort".

Svar på tråden För STORT embryo på VUL?