• mkess

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej! Jag plussade idag till min stora chock. Bf 7 augusti om allt går bra. Detta blir tredje barnet (hjälp vad konstigt att skriva det?!), yngsta är 10 månader. :)

Test från igår och idag. Höll på att trilla av soffan när det helt plötsligt var positivt idag! ;)

• mkess
    Novanova00 skrev 2017-12-06 20:14:49 följande:

Oj! Förlåt :) men är det vanligt att det bara plötsligt slutar göra ont i brösten, eller är det bara o vänta in troligt missfall? Har ett barn sen innan och ett missfall för 1.5 år sen men jag kan inte minnas hur det var och hur det kändes med varken graviditeten som gick bra och missfallet.

Mina onda bröst försvann i v6 med tvåan, är gravid med nummer tre nu och känner i princip ingenting i brösten. :)
  • mkess
    tempnörden skrev 2017-12-11 10:49:00 följande:

Är det några fler som ska stanna kvar här?

Jag stannar! :) Men vi kanske ska skapa en ny tråd specifikt för oss som vill stanna kvar här på fl?
  • mkess
    tempnörden skrev 2017-12-12 08:50:09 följande:

Ja det kanske man skulle kunna göra!

Annars så droppar nog alla facebookare av här efter ett tag ;)

Men säg till om du skapar en ny tråd så hakar jag på!

Ja, det är ju sant! För vidskeplig för att skapa en ny tråd själc dessutom pga att jag haft fler missfall än lyckade graviditeter, så det blir nog att stanna i denna tråden ändå. ;)
  • mkess
    3hjärtan skrev 2017-12-13 16:45:13 följande:

Jag är livrädd för vul imorn! Men måste väl ska gå vägen nu annars vet jag ej vad jag gör

Spännande med vul! Förstår ångesten dock, skulle inte göra ett ens om jag blev erbjuden. Hur långt gången är du? Håller tummarna för dig här imorgon. :)
  • mkess
    Entriss skrev 2017-12-14 17:05:03 följande:

Grattis till dig med! 

jamen visst gör det. Med vår tvåa tog det 7 månader och ett missfall innan det tog sig så jag hade absolut förväntat mig något liknande denna gång. 

Men som sagt- lycklig och tacksam förstås!

Eftersom jag har ett enormt behov av att skriva av mig om alla känslor och tankar eftersom vi inte har berättat för någon än så har jag startat en blogg. 

Vore kul om ni vill läsa!

entriss.vimedbarn.se

Åh, det var samma här! Tvåan tog 1.5 år, två MA och två kemiska innan hon blev till. Trean som jag är gravid med nu är pga EN kväll utan skydd "för ingenting lär ju hända ändå"... ;)
  • mkess
    ensamärstark skrev 2018-01-02 20:13:51 följande:

Idag i vecka 7+5 fick vi se en fantastisk liten varelse med fint hjärta i min mage :D

Grattis! :D
  • mkess
    any19877 skrev 2018-01-03 15:08:10 följande:

Har varit där idag och vi fick se ett foster på 4 mm och hjärtat slog.Verkar att befriktbibgen skedde senare än jag trodde. Hoppas bara embryon utvecklas vidare nu:)

Grattis till hjärtslag! :) Fostret verkar ju växa på så det går säkert bra!
  • mkess

Vi var också på ul igår i v9+1, såg en liten bebis som viftade på stumparna. :) Känns lite lättare att må illa nu när man vet att det faktiskt finns någonting där inne.

• mkess
    Intenuintesåhär skrev 2018-01-03 17:02:45 följande:

Ni som gjort ultraljud så tidigt - bekostade ni det själva eller fick ni det via BVC?

Vi gick privat och betalade själva. :)
  • mkess
    Aamon skrev 2018-02-17 11:32:38 följande:

Idag på 13+1 börjat få flytningar med tilltagande brunt i samt sedan ca 1 v tillbaka ökad smärta. Känns som varje toalettbesök är som att bevittna början till slutet på det här miraklet...

Ska du åka in och se hur det står till eller avvaktar ni? Håller tummarna för att allt är bra! Brukar oftast inte vara någon fara!
  • mkess
    kaeg skrev 2018-02-26 07:34:21 följande:

Intenuintesåhär - Kul! Känns lång väntan bara. När hade ni bf?

Hur har ni det med fosterrörelser? Börjar bli nojig och tycker att jag borde känna mer. Känner inget konkret nu, (kände mer fladder tidigare ) och undrar om det är för jag har mer ursprungsvikt ?vaddering? denna gång eller om något är fel. Borde ju i princip kännas utanpå nu. Men vet inte heller hur moderkakan ligger denna gång. Hur har ni det? Min bm på sportlov denna vecka men vet inte om kag borde kolla upp detta för att lugna mig själv.

Vilken vecka är du i? Jag gick in i v18 idag och känner lite fladder då och då, kände mer för någon vecka sedan (eller så har man blivit van?!). Har en doppler så vet att bebisen lever och kan även höra henne röra sig där inne vilket jag inte känner själv. Tror absolut inte du behöver oroa dig men be om att få komma in och lyssna på hjärtat om det känns bättre för dig. :)
  • mkess
    kaeg skrev 2018-02-26 09:31:05 följande:
    Lite så mina tankar går, att man vant sig vid fladder och att jag förväntar mig mer puffar trots pyttig storlek. Men känt mer med tidigare barn vad jag minns... går in i v18 denna vecka med. Tänker att jag inte riktigt har tid att känna efter som man gjorde första graviditeten och sedan när jag verkligen försöker känna kanske den där inne är lugn.

Har bm besöket v25 och planerat lyssna hjärtljud då, RUL innan dess 20/3. Så ett tag kvar...
    Jag har också haft för mig att jag känt tidigare med tvåan, men när jag tänker efter så var det nog först i v19 som jag kände första sparkarna som eventuellt känts utanpå. Hon sparkade alltid hårt som en sate och är fortfarande jättestark så förväntar mig inte att få en till hulkbebis. ;)
    Vi har rul den 21/3! :) Känns som lång tid men tror nog vi kommer känna bebisarna lite oftare innan dess!
  • mkess

Mitt hb var 138 vid inskrivning i v12, men de verkar inte kolla ferritin här? Kan järndepåerna vara låga trots att hb ligger så pass högt och man mår bra? :o Är vegan så vet inte om icke-hemjärn kanske också lagras sämre eftersom det tas upp sämre.

• mkess
    3hjärtan skrev 2018-03-08 08:20:45 följande:
    Fråga om dom tagit det. Blir ett extra rör när dom kör venprovet om blodgruppering, hiv och allt dom kollar
    Står ingenting i min journal fast allt annat rörande blodproven finns där, så antar att de inte tagit det då. Tror hon tog två rör?
    ensamärstark skrev 2018-03-08 08:49:53 följande:
    Mitt hb låg på 137 men järndepåerna vad ganska låga (vet ej exakt) så det kan dom se
    Aha! Fick du ta extra järn då? Hade du några symptom på låga järndepåer?

• mkess
    998877 skrev 2018-05-14 17:16:45 följande:

Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?

Vägde 56kg innan jag blev gravid och när jag senast var hos bm i v24+0 hade jag gått upp 6kg. Med första barnet var jag underviktig när jag blev gravid och gick upp typ 25kg, med andra barnet 12kg. Gissar att det blir ungefär samma som med tvåan denna gång. :)
  • mkess

Min tvåa vände sig själv i v39-40, så skulle inte ge upp hoppet än ni med sätesbebisar! Jag sa också nej till vändningsförsök, gjorde allt som tipsades om på spinningbabies.com istället. När jag kom in till mitt snitt i v39+5 låg hon rätt helt plötsligt. :)

• mkess
    emeloi skrev 2018-07-05 11:44:49 följande:

Vet att man inte ska jämföra, men hur mycket har ni ökat i vikt såhär framåt slutet av graviditeten? Jag har gått upp 13 kg såhär långt.. Gick upp totalt 12 med första barnet..

Har inte så jättestor koll, men det är väl en bra viktökning hittills? :) Har bara vägt mig en gång denna graviditet, i v24 och då hade jag gått upp 6kg tror jag. Är fortfarande lite illamående så äter förmodligen inte så mycket som jag borde, men gör tul var 4:e vecka och bebisen växer prick på datumen iaf.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018